FR de hata vermemesi için flap checkleri tam olarak ne zaman yapmalı??Ayrıca T/A geçişlerinde genelde 2992 üstündeki değerleri standart basınca değiştirirken pek sorun olmasada,altındaki basınç değerleri değiştirildiğinde hata veriyor!!
Şimdiden teşekkür ederim
Adem BÜRCÜ THY1834
FLAP CHECK ve T/A sorunu!!!
Selam Adem Bey,
Flaplarla ilgili Flight Recorder sadece flaplar set edilmemişse ve 240 knot üzeri toplanmamışsa hata veriyor. Yanlışım varsa diger arkadaşlar beni düzeltsinler.
Recorder'ın dokuman kısmında bu konu şu şekilde açıklanmış.
"Taxi esnasında FD (Flight Director) ON, AT(Auto Throttle) ON duruma getirilir ve kalkıs için uygun flapların set edilmis olması gerekmektedir."
Diger sorunuza gelince 7000 feet'i kendinize baz alın ve alçalmada local tırmanmada standart'a geçin sorun yaşamazsınız sanırım.
iyi ucuslar
Kemal TOLU
1967/LTDA
Flaplarla ilgili Flight Recorder sadece flaplar set edilmemişse ve 240 knot üzeri toplanmamışsa hata veriyor. Yanlışım varsa diger arkadaşlar beni düzeltsinler.
Recorder'ın dokuman kısmında bu konu şu şekilde açıklanmış.
"Taxi esnasında FD (Flight Director) ON, AT(Auto Throttle) ON duruma getirilir ve kalkıs için uygun flapların set edilmis olması gerekmektedir."
Diger sorunuza gelince 7000 feet'i kendinize baz alın ve alçalmada local tırmanmada standart'a geçin sorun yaşamazsınız sanırım.
iyi ucuslar
Kemal TOLU
1967/LTDA
-
- Average User
- Posts: 182
- Joined: 10 Nov 2006, 23:05
- Name: Ersin BOZKURT
- PID: 2937
- Vatsim ID: 1045773
- City: Izmir
- Location: Izmir
- Contact:
quote:Originally posted by tolu
Selam Adem Bey,
Flaplarla ilgili Flight Recorder sadece flaplar set edilmemişse ve 240 knot üzeri toplanmamışsa hata veriyor. Yanlışım varsa diger arkadaşlar beni düzeltsinler.
Recorder'ın dokuman kısmında bu konu şu şekilde açıklanmış.
Kemal TOLU
1967/LTDA
Bazen 240 ın altında açdığımızda da recorder puan kırıyor.sanırım algılayamıyor yada yanlış algılıyor, zaten PMDG 738 alçalmada zor hız kesilen bir uçak birde buna recorderın standartı eklenince bizede ancak hava freni yaparak yaklaşmak kalıyor, 240 ın altına indikden sonrada 5 derece flap açıyoruz onada puan kırıyor, dediğim gibi nadirde osla bu hadise gerçekleşiyor.
Belkide bunu kalkışda flapları geç toplamamızdan yapıyor olabilir, bilmiyorum ama öyle bir durumda olsa hep puan keser. daha iyi bilen arkadaşlar bu konudaki bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.
Ersin Bozkurt
Selam Adem Bey,
Flaplarla ilgili Flight Recorder sadece flaplar set edilmemişse ve 240 knot üzeri toplanmamışsa hata veriyor. Yanlışım varsa diger arkadaşlar beni düzeltsinler.
Recorder'ın dokuman kısmında bu konu şu şekilde açıklanmış.
Kemal TOLU
1967/LTDA
Bazen 240 ın altında açdığımızda da recorder puan kırıyor.sanırım algılayamıyor yada yanlış algılıyor, zaten PMDG 738 alçalmada zor hız kesilen bir uçak birde buna recorderın standartı eklenince bizede ancak hava freni yaparak yaklaşmak kalıyor, 240 ın altına indikden sonrada 5 derece flap açıyoruz onada puan kırıyor, dediğim gibi nadirde osla bu hadise gerçekleşiyor.
Belkide bunu kalkışda flapları geç toplamamızdan yapıyor olabilir, bilmiyorum ama öyle bir durumda olsa hep puan keser. daha iyi bilen arkadaşlar bu konudaki bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.
Ersin Bozkurt
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Flap hız kesmek için kullanılmaz zaten Ersin kaptan, tabi ki speed break açacaksınız. Genelde yakıt hesabını iyi yaptıysanız 738 için clean speed 210-215 arasıdır, buraya kadar flap açmamanız lazım.
Kalkış için flap 0 olmamalı, yaklaşmada da iniş konfigürasyonunda %60'dan fazla flap açılmalı ama %50'den fazla flap'i de 200kts üzerinde açmamalısınız.

Virtual A3xx Instrument Rating
THY157
Kalkış için flap 0 olmamalı, yaklaşmada da iniş konfigürasyonunda %60'dan fazla flap açılmalı ama %50'den fazla flap'i de 200kts üzerinde açmamalısınız.

Virtual A3xx Instrument Rating
THY157
- THY1834
- VIP Member
- Posts: 234
- Joined: 11 Sep 2006, 10:50
- Name: Adem BURCU
- PID: 1834
- Vatsim ID: 958269
- City: Tekirdag
- Location: Turkey
- Contact:
Arkadaşlar nazik ilginize teşekkürler;
LEVEL-D 763 kullanıyorum dolayısıyla f/o flap işlerini hallettiği için t/o veya landingte problem yok :DLakin flap sette sorun yaşıyorum,taxi esnasında full flap yapıp pistte crew anonsundan sonra l/u ta 5 dereceye alıp to/ga tuşunu aktive ederek kalkışı yapıyorum....yapıyor yani f/o [}:)]bazen FR de hata vermiyor ama çoğunluklada puan kırıyor flap check ten.Akıllıyım ya[}:)]bende p/b ten önce aç-kapa,s/u tan sonra aç-kapa,taxide aç l/u ta kapa yapıyorum yine hata veriyor kapışacağız bu flaplarla sonunda :Dne yaparsam yapayım hata veriyor,nadiren de vermiyor!!!
TA ya gelince LTBA 4000 feet,altimetreyi 4000 feete ayarlıyorum 4000 feette nav.da v/s uyarı ışığı yandıktan sonra standart basınca geçiyorum bazen ok liyor bazen hata veriyor,çözemedim.Hele hele TA nın 11000 feet olduğu bazı avrupa ülkeleri,9500 olduğu LOWI,LDZA,LDSP gibi alanlarda mutlak hata veriyor.
Özellikle sevgili Serhat ERVATAN hocamdan 0 hatalı uçuşları dolayısıyla destek bekliyorum.
Teşekkürler
Adem BÜRCÜ THY1834
LEVEL-D 763 kullanıyorum dolayısıyla f/o flap işlerini hallettiği için t/o veya landingte problem yok :DLakin flap sette sorun yaşıyorum,taxi esnasında full flap yapıp pistte crew anonsundan sonra l/u ta 5 dereceye alıp to/ga tuşunu aktive ederek kalkışı yapıyorum....yapıyor yani f/o [}:)]bazen FR de hata vermiyor ama çoğunluklada puan kırıyor flap check ten.Akıllıyım ya[}:)]bende p/b ten önce aç-kapa,s/u tan sonra aç-kapa,taxide aç l/u ta kapa yapıyorum yine hata veriyor kapışacağız bu flaplarla sonunda :Dne yaparsam yapayım hata veriyor,nadiren de vermiyor!!!
TA ya gelince LTBA 4000 feet,altimetreyi 4000 feete ayarlıyorum 4000 feette nav.da v/s uyarı ışığı yandıktan sonra standart basınca geçiyorum bazen ok liyor bazen hata veriyor,çözemedim.Hele hele TA nın 11000 feet olduğu bazı avrupa ülkeleri,9500 olduğu LOWI,LDZA,LDSP gibi alanlarda mutlak hata veriyor.
Özellikle sevgili Serhat ERVATAN hocamdan 0 hatalı uçuşları dolayısıyla destek bekliyorum.
Teşekkürler
Adem BÜRCÜ THY1834
Selam Adem kaptan,
Benim bildiğim taxiye başlamadan önce flaplar kalkış için gerekli pozisyona getirilmesi gerekiyor. Ben Leveld de taxiye başlarken 15 yapıyorum ve hata almıyorum. Basıçta belki şöyle bir durum olabilir. fsuipc de basıncı yavaş geçiş yapmaya ayarlamış olabilirsiniz. Yavaş değiştiği için ceza kesiyor olabilir.
iyi uçuşlar
Emre ATAY
Benim bildiğim taxiye başlamadan önce flaplar kalkış için gerekli pozisyona getirilmesi gerekiyor. Ben Leveld de taxiye başlarken 15 yapıyorum ve hata almıyorum. Basıçta belki şöyle bir durum olabilir. fsuipc de basıncı yavaş geçiş yapmaya ayarlamış olabilirsiniz. Yavaş değiştiği için ceza kesiyor olabilir.
iyi uçuşlar
Emre ATAY
-
- Junior Member
- Posts: 55
- Joined: 21 Apr 2008, 14:49
- Name: Necmi Arusoğlu
- PID: 3164
- Location: Turkey
Merhaba Arkadaşlar,
240kts altına indiğinizde flap dereceleri var yeşil renkte size hangi hizlarda olmaniz gerktiğini söylüyor mesela flap 1 dediğinizde up-1 diye yeşil çizgi aralığı çıkıyor bunun gibi flap 25'e kadar size hangi hız aralığında olmanız gerektiğini belirtiyor. Bu hızların ne olması gerektiği her uçağın pilot manuellerindede var ben şahsen bunu uyguluyorum ve acemiliğimin dışında hiç ceza yemedim.
İyi Uçuşlar.
Necmi ARUSOGLU
THY6373
240kts altına indiğinizde flap dereceleri var yeşil renkte size hangi hizlarda olmaniz gerktiğini söylüyor mesela flap 1 dediğinizde up-1 diye yeşil çizgi aralığı çıkıyor bunun gibi flap 25'e kadar size hangi hız aralığında olmanız gerektiğini belirtiyor. Bu hızların ne olması gerektiği her uçağın pilot manuellerindede var ben şahsen bunu uyguluyorum ve acemiliğimin dışında hiç ceza yemedim.
İyi Uçuşlar.
Necmi ARUSOGLU
THY6373
- THY1834
- VIP Member
- Posts: 234
- Joined: 11 Sep 2006, 10:50
- Name: Adem BURCU
- PID: 1834
- Vatsim ID: 958269
- City: Tekirdag
- Location: Turkey
- Contact:
Sevgili arkadaşlar;TA sorununu verilen yükseklikte V/S uyarısının sönmesini bekleyerek çözdüm,orada sorun yok.Lakin flap set sorununu çözemedim.Açık ve net sorum şu:5 derece flapla kalkacaksak eğer uçuşun hangi evresinde set etmeliyiz?FR connect olmadan?PB öncesi?S/U taxi öncesi?taxi de?L/U ta ?
Bende flapları f/o kontrol ettiğinden t/o ta toplarken veya landingte açarken fr e uygun olmayan hızlarda açmış olabilir de ondan mı flap___set cezası yiyorum?
Bu aklıma son gelen ihtimal zira f/o uçağın bir parçası ve manuellere uygun hareket ediyor.
Teşekkürler
Adem BÜRCÜ THY1834
Bende flapları f/o kontrol ettiğinden t/o ta toplarken veya landingte açarken fr e uygun olmayan hızlarda açmış olabilir de ondan mı flap___set cezası yiyorum?
Bu aklıma son gelen ihtimal zira f/o uçağın bir parçası ve manuellere uygun hareket ediyor.
Teşekkürler
Adem BÜRCÜ THY1834
-
- Average User
- Posts: 133
- Joined: 19 Aug 2001, 04:12
- Name: Selçuk
- PID: 13
- Location: Turkey
Taxi yapmaya başlayınca set edebilirsiniz.
Pathfinder
TK 13
Pathfinder
TK 13
Adem Bey
Genellikle apron terkedilip taxi yaparken flaplar kalkis pozisyonuna set edilir (elbette kalkis agirligi , pist uzunlugu ve hava sartlarini gozonunde bulundurarak). Yillardir Level-d 767 kullanirim F/O lu veya F/O suz olarak , recorder ile ilgili bir flap sorunu yasamadim . FMC nizin INIT/REF sayfasinda V-speedleri dogru set ettikten sonra F/O surate bagli olarak flap schedule'a uyarak topluyor . Kalkistan once neden full flap set edip sonra 5'e aldiginizi anlamadim . Dogrudan takeoff flap degerini set ediniz.
Kolay gelsin
Arin Alagun
Genellikle apron terkedilip taxi yaparken flaplar kalkis pozisyonuna set edilir (elbette kalkis agirligi , pist uzunlugu ve hava sartlarini gozonunde bulundurarak). Yillardir Level-d 767 kullanirim F/O lu veya F/O suz olarak , recorder ile ilgili bir flap sorunu yasamadim . FMC nizin INIT/REF sayfasinda V-speedleri dogru set ettikten sonra F/O surate bagli olarak flap schedule'a uyarak topluyor . Kalkistan once neden full flap set edip sonra 5'e aldiginizi anlamadim . Dogrudan takeoff flap degerini set ediniz.
Kolay gelsin
Arin Alagun
- THY1834
- VIP Member
- Posts: 234
- Joined: 11 Sep 2006, 10:50
- Name: Adem BURCU
- PID: 1834
- Vatsim ID: 958269
- City: Tekirdag
- Location: Turkey
- Contact:
FR nin bana kastı var 
Ağzımla kuş tutsam yazacak cezayı[xx(]
Aklıma başka ihtimal gelmiyor,FR hazırlanırken Adem BÜRCÜ ye ceza yaz diye kayıt konmuş

Adem BÜRCÜ THY1834

Ağzımla kuş tutsam yazacak cezayı[xx(]
Aklıma başka ihtimal gelmiyor,FR hazırlanırken Adem BÜRCÜ ye ceza yaz diye kayıt konmuş



Adem BÜRCÜ THY1834
- THY27
- Junior Member
- Posts: 65
- Joined: 07 Jan 2003, 16:06
- Name: Cem Kirsan
- PID: 27
- Vatsim ID: 821687
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Adem bey merhaba,
Ben level-d ile ucarken genellikle taxiye baslamadan önce 5 veya 10 derece (ağırlığa bağlı olarak) yapıyorum sorunsuz calısıyor recorder.
saygılarımla
Ben level-d ile ucarken genellikle taxiye baslamadan önce 5 veya 10 derece (ağırlığa bağlı olarak) yapıyorum sorunsuz calısıyor recorder.
saygılarımla
Last edited by artuncs on 26 Jun 2014, 03:29, edited 1 time in total.
Reason: Resim Linki aktif olmadigi icin silinmistir
Reason: Resim Linki aktif olmadigi icin silinmistir
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Mutabık,Push back tamamlanıp,motorlar çalıştıktan sonra hemen taxi öncesi,yada hemen başlangıcı kalkış konfigurasyonu,recorder sorunsuz.
Berhan Dönmez
(CPL/IR/ME)-ATPL Theory
Berhan Dönmez
(CPL/IR/ME)-ATPL Theory