sıralama

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
regetr
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: 16 Mar 2008, 21:47
Location: Turkey

herşeyi bir arada öğrenmeye kalınca bazı kavramlar birbirine karıştı, yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
elimdekiler şunlar;
*pmdg 738..
*pmdg load manager...
*fuel planner for 737ng (metacraft/ross carlson)...
*fsinn..
*thy flight recorder..
*flythy,vatsim,eurobook üyeliği...

örneğin tarifeli bir LTBA-LTAC seferi uçmak istiyorum bu durumda;
1-bağlantı ve işlem sırası nasıl olmalıdır? ( yani önce yük+yakıt+yolcu yükleyip daha onra vatsime bağlanıp ardından flight recorder ı çalıştırmam doğrumu? bu durumda recorder benim verdiğim değerlerimi yükler?
2-uçuşu eurobook a kaydetmek istediğimde uçuş planını hem eurobook, hem vatsime ayrı ayrı göndermem gerekirmi?aralarında bir geçiş varmı?
ve eurobook ta uçuş planı hangi aşamada gönderilip hangi aşamada kapatılmalı?
3- recorder sınırlamalarını gösteren bir döküman varmı?


Image
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

Merhaba,

Bu herkese göre değişebilir. Ben şöyle gidiyorum;

- Yolcu-kargo yüklemesinin belirlenmesi (PMDG load manager)
- Rotanın ve alternatif meydanın belirlenmesi
- ServInfo'dan kalkış-varış meydanlarının Metar'larının alınması
- Rotadaki mesafeye ve kalkış-varış meydanlarındaki hava durumuna bakılarak olası pist ve STAR+IAP yollarının rota mesafesine eklenmesi
- Yük ve gidilecek yola göre yakıt hesaplaması (737NG fuel planner)
- FR açılarak login olunması, uçuş no (THYxxxx) alınması, uçuş bilgilerinin seçilmesi (uçak, kalkış meydanı, varış meydanı).
- FS açılarak az önce belirlenen yük ve yakıtın uçağa yüklenmesi
- Kalkış meydanında apronda veya kapıda park halinde uçuşun başlatılması
- FR'dan alınan uçuş no ile SB üzerinden Vatsim'e bağlanılması
- Aktif HTK yoksa radyonun Unicom'a alınması
- FMC programlama vb...

Eurobook kullanmadığımdan o sorularınıza yanıt veremeyeceğim. Ancak planlı bir uçuş ise önceden TRVACC'den uçuş kaydı yapmanız gerekir.

iyi uçuşlar :)



Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
TK212
Junior Member
Junior Member
Posts: 68
Joined: 26 May 2002, 19:47
Name: Hasan UNSAC
PID: 0000
Location: Ankara

Kucuk 2/3 ilave;
-Servoinfo, FSINN veya active sky'dan kalkis ve varis meydani Metar'ina ilave olarak, eger hava degisiklik gosteriyor ise varis saatinize gore varis meydaninin TAF'ini ve yedek meydanin TAF'ini da almak gerekebilir.
-Yakit hesaplamasinda 30 dakika Hold ve yedek meydana gidisi unutmamak gerekir.
-Kalkisdan varisa kadar kullanacaginiz chartlarin mutlaka yaninizda ve belirli sirada olmasi gerekir (ihtiyac oldugunda acilen bulabilmek acisindan)
1) Kalkis meydani Airport/taxi chart
2) Varsa/Uygulanacaksa SID Chart
3) Kalkisi takiben bir Emergency veya radio failure olmasi haline karsilik kalkis meydanina geri donmek icin uygulanacak STAR charti
4) Kalkis meydanina gerektiginde inis yapabilmek icin inis pistinin "Approach Charti"
5) Enroute charts (Evet belki hepiniz FMS ile ucuyorsunuz ama size yol boyunda ATC baska bir guzergah veya fix verirse gerekecektir)
6) Varis meydani STAR charti
7) Varsa varis meydani initial approach charti
8) Ineceginiz pistin approach charti (missed approach inis briefinginde calisilacak)
9) Airport/ taxi chart
10) Yedek meydan yaklasma chartlari

Iyi ucuslar

Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org
dgzorlu
Newbie
Newbie
Posts: 21
Joined: 19 May 2006, 16:22
Location: Turkey
Contact:

Selam,

Uçuş planlama ve uçuş öncesi hazırlık olarak iki bölüm halinde;

Planlama,

1. Rota belirleme, bilgisayar desteği için tercihen FC8.2 sürümü kullanma (gereken IFR gereçleri sağlama)
2. Yakıt hesabı
3. Rotanın izleme sistemlerine kaydı
3a. TRVACC ye kayıt (eğer kalkış ya da varış Türkiye'ye/Türkiye'den olacaksa)
3b. Euro-book kaydı (bir zamanlar TRVACC - EB entegrasyonu yapılmıştı diye hatırlıyorum ama EB kullanmadığımdan şimdiki durumunu bilmiyorum)
3c. FlyNet booking
4. Kalkış meydanında değilseniz bilet alıp o meydana gidiş ve uçağın o meydana transferi (FlyNet için).

Uçuş öncesi

1. Uçulacak meydanda bir park alanına uçağı park et, kapı listesinden ne en üstte nede en altta olmayan bir yer seç (mümkünse default uçak olarak cessna ya da beechcraft baron, çökmelere karşı tedbir olarak)
2. Uçulacak uçağı seç
3. FR yi çalıştır bağlan ve uçuş için gerekli bilgileri gir, fakat uçuşu başlatma (menüler disable olmasın diye)
4. VATSIM e FR nin vardiği CALLSIGN ı kullanarak bağlan, kalkış alanı, varış alanı ve alternatif alan METAR bilgilerini al
5. Metar a göre gerekiyorsa yakıt gereksinimini düzenle ve uçağı yolcu + yakıt yükle.
7. Uçağı c/d halinden kapıları açık ground pw ya da APU ile elektrik beslemesi sağlanmış şekle getir,
8. FR den de kabine girdiğini söyleyerek kayda başlamasını söyle
9. FlyNet client ı yükle bağlan parasını verip yakıt al (opsiyonel)

Aklıma geldiği şekliyle ben böyle yapıyorum, sorun olmuyor.

Kolay gelsin,

Dogan Zorlu, Izmir
Post Reply

Return to “Training Lounge”