Herkese merhaba!Kalkıstan hemen sonra 500 feet içinde inis takımlarını toplayıp, 1000feet icinde flap up yapıyor ve A/P ye geciyorum.Bu arada kalkısı toga ile yapıyorum.IAS 250 knots set ettiğim halde ground speed 280 lere cıkyor ve ceza yiyorum.Bunu engellemek icin ne yapmalıyım tesekkürler,iyi ucuslar.
Serhan Tüzemen
THY 1789
kalkısta hız sınırı
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
Hangi uçağı kullanıyorsunuz acaba ? Paralı uçaklarda böyle bir sorun olmaz,ayrıca flapler için 1000 feet az,TOGA thrust dan CLB thrust a geçene kadar(fmc den değiştirilmedikçe genelde +1500AGLdir),kalkış flap derecesi ile max. rate tırmanış,CLB thrust ile burun ezerek flapler toplanır ki genelde en son flaps up olurken +3000 AGL civarlarında olunur,sonra hız alınır 250 knot maintain edilir FL100 geçilene kadar,bu arada da autopilot engage edilir +2500 ya da o civarlarda.Tabii paralı uçaklar bunları rahatça yapabilirken default uçaklar bunlarda zorlanabilir.Acaba hangi uçak merak ettim ?
------------------------
Buğra Oğuzülgen - FlyTHY Boeing Fleet Chief - PID 1125
VirtualPlanePictures.net Ex-Administrator

------------------------
Buğra Oğuzülgen - FlyTHY Boeing Fleet Chief - PID 1125
VirtualPlanePictures.net Ex-Administrator

- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Kesin PMDG Boeing:)
İşte size örnekler:
1-Buğra Oğuzülgen kaptandan
quote:LTCD den kalkış yapıldı,SID uygulanırken initial climb sırasında rüzgarın yönü 180 derece döndü,ani bir hız artışı yaşandı ve bir anda VNAV komutasında olan uçak hızı alçaltabilmek adına pitch arttırdı,o sırada 6.0 varyo gördü uçak ve ben anlık bir hata için 60 puan ceza yedim.
Bunun bir tolerası olmalı,böyle saçma birşey için 60 puan ceza yenmemeli.Buna bir şey yapılamaz mı ?
Ayrıca FL190 civarlarında bana FR bağlı olmama rağmen please connect to vatsim uyarısı verdi,fakat ben bağlıydım hatta o sırada Emre Köse kaptan ile konuşuyordum sb üzerinden,enroute olunca bu hata da kayboldu.Acaba nedendir,neyse ki uçuşu raporlamama engel olmadı.
Aynı zamanda gene ilk tırmanmada Erzincan semalarında rüzgar sürekli hareket halindeydi estiği yön ve şiddet olarak ve kabinden anons geldi lütfen yerlerinize oturun diye.
Tayyare PMDG 737-700 idi malumat
2-Hakan Güven hocadan
quote:bu aralar PMDG ile haşırneşir olunca benden de sorular gelmeye başladı.
daha önce birkaç uçuşta daha oldu ama çok önemsememiştim. bugün ADana-Istanbul ucarken özellikle dikkat ettim.
VNAV ile alçalırken uça?ın süratini düşüremedi?ini farkettim. VNAV'i disangage edip V/S speed ile 1400-1500varyo ile alçalmaya devam ettim. bu esnada SPEED'i 300knt'dan 250knt'a düşürmek üzere ayarladım,çünkü FL120'a yaklaşıyordum. ancak sürat varyom fazla olmamasına ra?men çok düşük bir ivme ile azaldı.
A/T açıktı, ama N1 kaç gösteriyordu hatırlamıyorum. şimdi yazarken aklıma gelen A/T off yapıp N1 iddle ile ne olurdu bilmiyorum ama normalde birden olmasada gözle görülür derece azalması gereken sürat bir türlü düşmedi. Speedbreake'leri açtı?ım halde sürat aslında normal olarak düşmesi gereken şekilde azaldı.yani yavaş yavaş. Oysa başka uçaklarda speedbreake açıldı?ında uçak ne yapaca?ını şaşırırdı!.
açıkçası süratimi düşürmek için u?raşmama gerekti. hele birde 2000fpm ile alçalsaydım ne olacaktı acaba?
bu bendemi oluyor yoksa PMDG'deyemi ait bir özellik
Gerçeği söylemek gerekirse PMDG Boeing'i dizginlemek kolay değil:)
THY656
Selim Bilgin
İşte size örnekler:
1-Buğra Oğuzülgen kaptandan
quote:LTCD den kalkış yapıldı,SID uygulanırken initial climb sırasında rüzgarın yönü 180 derece döndü,ani bir hız artışı yaşandı ve bir anda VNAV komutasında olan uçak hızı alçaltabilmek adına pitch arttırdı,o sırada 6.0 varyo gördü uçak ve ben anlık bir hata için 60 puan ceza yedim.
Bunun bir tolerası olmalı,böyle saçma birşey için 60 puan ceza yenmemeli.Buna bir şey yapılamaz mı ?
Ayrıca FL190 civarlarında bana FR bağlı olmama rağmen please connect to vatsim uyarısı verdi,fakat ben bağlıydım hatta o sırada Emre Köse kaptan ile konuşuyordum sb üzerinden,enroute olunca bu hata da kayboldu.Acaba nedendir,neyse ki uçuşu raporlamama engel olmadı.
Aynı zamanda gene ilk tırmanmada Erzincan semalarında rüzgar sürekli hareket halindeydi estiği yön ve şiddet olarak ve kabinden anons geldi lütfen yerlerinize oturun diye.
Tayyare PMDG 737-700 idi malumat
2-Hakan Güven hocadan
quote:bu aralar PMDG ile haşırneşir olunca benden de sorular gelmeye başladı.
daha önce birkaç uçuşta daha oldu ama çok önemsememiştim. bugün ADana-Istanbul ucarken özellikle dikkat ettim.
VNAV ile alçalırken uça?ın süratini düşüremedi?ini farkettim. VNAV'i disangage edip V/S speed ile 1400-1500varyo ile alçalmaya devam ettim. bu esnada SPEED'i 300knt'dan 250knt'a düşürmek üzere ayarladım,çünkü FL120'a yaklaşıyordum. ancak sürat varyom fazla olmamasına ra?men çok düşük bir ivme ile azaldı.
A/T açıktı, ama N1 kaç gösteriyordu hatırlamıyorum. şimdi yazarken aklıma gelen A/T off yapıp N1 iddle ile ne olurdu bilmiyorum ama normalde birden olmasada gözle görülür derece azalması gereken sürat bir türlü düşmedi. Speedbreake'leri açtı?ım halde sürat aslında normal olarak düşmesi gereken şekilde azaldı.yani yavaş yavaş. Oysa başka uçaklarda speedbreake açıldı?ında uçak ne yapaca?ını şaşırırdı!.
açıkçası süratimi düşürmek için u?raşmama gerekti. hele birde 2000fpm ile alçalsaydım ne olacaktı acaba?
bu bendemi oluyor yoksa PMDG'deyemi ait bir özellik
Gerçeği söylemek gerekirse PMDG Boeing'i dizginlemek kolay değil:)
THY656
Selim Bilgin
-
- Junior Member
- Posts: 53
- Joined: 16 Dec 2007, 17:18
- Name: Deha BOZKAYA
- PID: 2719
- Location: Turkey
Ben de PMDG B738 kullanıyorum,ve kalkışta ceza yediğim çok nadirdir.FMC'nin CLB sayfasını kullanarak tırmanma hızımı 240/10000 şeklinde giriyorum,TOGA ile kalkıyorum ve flapları full toplama hızıma kadar manuel kontrol ediyorum,sonra VNAV,LNAV ve CMD A;şayet varyo eşik değerlere yaklaşırsa VNAV'dan çıkıp,V/S ile kontrol ediyorum,sonra tekrar VNAV'la tırmanmaya devam ediyorum.
Facebook'u bırakalım,Eurobook'a bakalım...
Deha BOZKAYA
PID:2719
Facebook'u bırakalım,Eurobook'a bakalım...
Deha BOZKAYA
PID:2719
- THY1789
- Average User
- Posts: 138
- Joined: 20 Jan 2006, 14:48
- Name: Serhan TUZEMEN
- PID: 1789
- Vatsim ID: 955320
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
cevaplar icin tesekkürler,cezayı yediğim yani kalkısta 250 knots ı gecen ucak Airbus yerine kullandığım default 777 modeli.herkese iyi ucuslar.
Serhan Tüzemen
THY 1789
Serhan Tüzemen
THY 1789