iniş kabusu

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
yüzba?y alper
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: 18 May 2002, 05:24

arkadaşlar hepinize saygılar sizden ricam fs 2002 de atc ile enson konuşmadan sonra ne yapmalıyım ki piste konabileyim....

otomatik pilotta nav tuşu açık olmalı mı approach tuşuna ne zaman basmalıyım ve panelimdeki göstergeler ve tuşlar hangi konumda olmalı...

bayılttıysam pardon ama yapamıyorum n aapıyım..
epaprat
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 28 May 2002, 13:12
Location: Turkey
Contact:

İnişini öğrenmek istediğin uçağı belirtmemişsin ama bir boing olduğunu varsayarak devam edeceğim.(FS'deki diğer uçaklara göre inişi biraz daha dikkat istediği için)Öncelikle inişte şu kuralı unutma "DMEx300+pist yüzey yüksekliği=Bulunman gereken irtifa".Tabii burada anlatacağım şeyleri offline uçarken çalışmak için uygula daha sonra mantığını anlayınca gerçek bir manual iniş yapabilirsin.Bulunman gereken irtifayı ayarlamak sadece bir başlangıç bunun yanında Vertical Speed'te önemli.Bunun için sana 15 Flapla 160 sürat ve 800VS örnek verebilirim 140 için yine 15 flapla 700VS.?imdi son yaklaşmaya başlamadan önceki kısıma gelelim.Son yaklaşmaya gelirken glides. ve local. hareket ettiğini gördüğün anda app tuşuna basabilirsin ILS Full EST. durumunda hızını 180 ve flap 20.6 DME kaldığında hız 160 ve flap 25.5DME'de hız 140 Full Flap ve speed break ARM.1000 feet kala gaz idle.Teker koyduğun anda Reverse Thr.80 Knot olduğunda tekrar gaz idle ve frenlerle yavaşlamaya başla ve pisti terket.Hepsi bu kadar tabii bunları pratik yaparak geliştirebilirsin.Tabii iniş için kendini geliştirdiğinde belli bir yere kadar AP'ye güvenebileceğini göreceksin.Gerçek bir inişte AP belli bir irtifada off yapılır ve iniş manual olarak gerçekleştirilir.Umarım bu bilgiler pratik yapman için yeterli olur.

Saygılarımla;

Ertaç Paprat
TK450
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

yanlış anlamayın burada bukadar ustad var iken bize söz kalmaz ama ..uçak tipi konusunda hepimiz aynı acelecliği gösterdik ...belki direkt olarak cesnadan başlasan ve özellikle ap 'yi de kullanraak dışında vfr şartlarda ucuslar yapsan ve bol bol iniş çalışşsan .bir 50 iniş kalkıştan sonra learjete geçip partik yaptıktyan sonra boeing 'geçsen daha iyi olur..aslında sorduğun sorulara cevap değilde akıl vermek oldu ama pratiğin büyük faydası var...

örneğin kuralları trikleri bilmeme rağmen hala yüksek kalmak konusunda ve go around yapmak konusunda üstüme adam olmayacağını düşünüyorum .

kolay gelsin .
tk 177 ergenekon
Post Reply

Return to “Training Lounge”