VFR uçuşlarda seperation.

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
uuzgan
Average User
Average User
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 15:52
Location: Turkey

Salı günü yaşanan bir olaydan dolayı bu konu ile açıklama yapmak istiyorum.

VFR uçuşlarda yer şekilleri, engeller ve di?er trafiklerle ayırım sorumlulu?u pilotun kendisindedir. ATC, son yaklaşma haricinde Vfr bir trafi?e ayırımla ilgili tavsiye dışında talimat vermez. Pilot altında, üstünde ve çevresindeki trafiklerle ayırımı sa?lamak zorundadır.

Uçaklar arasındaki ayırım yatayda, iniş meydanına 30nmden uzaksa 5nm, 30nmnin içindeyse 3nmdir. Bu ayırım düşeyde ise her zaman 1000fttir. Pilot di?er uçakları görerek gerekli yön, irtifa ya da hız de?işikli?ini yapmalı ve ayırımı sa?lamalıdır. Dönüşlerde de bu amaçla gerekli kontroller yapılmalıdır.

Açıkçası VFR olarak önünüzdeki uça?ı görüyor olmanız ona 3nmden fazla yaklaşabilirsiniz anlamına gelmez. Atc olmadan yapılan uçuşlarda da bu kurallara uyulmalıdır.

Askeri uçaklarca yapılan kol uçuşları bunun dışındadır. Zaten kol uçuşundaki uçaklar atc tarafından tek uçak kabul edilir.

Yşin bir di?er boyutu da şudur; Kullandı?ımız radar yazılımı iki uçak izin verilenden daha fazla birbirine yaklaştı?ından görsel ve sesli ikaz vermektedir. Bu ikaz oldukça dikkat çekici ve rahatsız edicidir. Sizin bulundu?unuz sahayı kontrol etmeyenler dahil, sizi görmekte olan tüm atc'ler de bu ikazı alırlar.

Tüm bu nedenlerle VFR uçuşlarda da ayırım kurallarına uyulması gerekti?ini bir defa daha hatırlatmak isterim.




U?ur Uzgan
TRVACC
Post Reply

Return to “Training Lounge”