Selamlar,
FS 2002 de cok yeniyim, yeni yeni VOR kullanarak ucmaya calisiyorum kendime bir flight plan yaptim buna gore VOR istasyon frekanslarini radyoya girmem gerekiyor nav1 radyosunu acik duruma getirdikten sonra istasyon ayarini giriyorum fakat bir turlu calisir duruma getiremiyorum.
Nav Radio
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
NAV1'e frekansı girince eğer uçak o VOR'u algılıyorsa,VOR'un ismi çıkacaktır frekansın altında,Course'u doğru girdikten sonra Autopilot'ta NAV tuşunun basılı olduğundan emin olun.
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
ayrıca şunu unuttum: nav1 soldaki aktif olduğundan buraya yazamıyoruz. Sağdaki stand by durumunda buraya yazıyoruz. (mesela yalova vor hatırladığım 117.70 galiba) sonra her iki bölümün ortasındaki yere basıp sağı solla yer değişim yaptırıyor musun?
(ve bundan sonra önceki yazdığım işlemler...)
ayrıca doğru kodu girince pusula gibi olan bölümde (b737 de)
beyaz okun içinde beyaz dikdörtgen çıkması lazım (ils kodu yazınca pembe oluyor..vor olunca beyaz) bu dikdörtgen ok ile aynı hizada ise tam rota çizgisi üzerindesin demek oluyor..ayrıca bu anda uçağın yönü de "olması gereken" ise herşey tamam demek oluyor..
***
(ve bundan sonra önceki yazdığım işlemler...)
ayrıca doğru kodu girince pusula gibi olan bölümde (b737 de)
beyaz okun içinde beyaz dikdörtgen çıkması lazım (ils kodu yazınca pembe oluyor..vor olunca beyaz) bu dikdörtgen ok ile aynı hizada ise tam rota çizgisi üzerindesin demek oluyor..ayrıca bu anda uçağın yönü de "olması gereken" ise herşey tamam demek oluyor..
***
- THY3068
- Rookie
- Posts: 35
- Joined: 16 Jan 2002, 15:25
- Name: Bülent Öner
- PID: 159
- Location: Turkey
- Contact:
Selamlar,
Kucuk bir ornekle yapmaniz gerekenleri aciklayayim.
Diyelim ki, LTFJ (Sabiha Gokcen) de park pozisyonundayiz ve Yalova'ya gidip geri donucez. VOR frekanslari SBH (Sabiha Gokcen) = 108.8 ve YAA (Yalova) = 117.7
Burada Nav1 radyomuza YAA (daha uzun kullanacagimiz olan) ve Nav2 radyomuza SBH (SBH ye gore pozisyonumuzu belirlemek için) frekanslarini girip Stand-by tusuna basariz ve frekanslari aktif hale getiririz. Daha sonra radyo panelinin ust kisminda bulunan (COM1, COM2, NAV1, NAV2 vs. gibi kucuk dugmelerin oldugu) panelde once Nav2 tusuna (SBH) basip bir sure bekleriz. Biraz sonra SBH mors kodunda yanit verecektir. Bu yaniti approach chartlarindaki kodla karsilastirip dogru frekans set edilmismi teyit ederiz. Nav1 (YAA) mors kodu henuz calismayacaktir. Cunku neredeyse deniz seviyesinde (312 ft) ve YAA uzagiz. Nav1 kalkistan biraz sonra irtifa kazandiktan sonra aktif olacaktir.
24 pistinden kalkip YAA 330 radialini track ederek YAA gidecegimiz varsayarsak; NAV1 de OBS tusunu kullanarak gostergeninin ust kismina gidecegim bas olan 150 yi ayarlariz. Pist dogrultusunda kalkistan sonra uygun varyoyla 5500 feet'e (dogu yonunde VFR uctugumuz icin tek sayi ve 500 lu feetler olmalidir 7500 - 9500 olabilir fakat VFR chartlarda uygun yukseklik min 5500 gozukur) tirmaniriz. Hemen kalkistan sonra Nav1 aktif hale gelicektir. Mors kodunu dinleyebiliriz. Nav1 gostergesindeki igne gostergenin sag tarafinda dogru kayacaktir. Bunun anlami takip edecegimiz VOR dogru giderken (gostergenin icindeki kucuk ok yukariyi gosterirken (TO pozisyonu))radyal sagimizda kalmis demektir. Genelde 30 derece farkla radyali kesmemiz uygun olur. Yani 150 radyali icin 150+30=180 basla radyali kesmemiz (ignenin tam ortaya gelmesi) ve 150 basa donup igne ortada kalacak sekilde kucuk duzeltmelerle 150 basta YAA ulasmaya calisiriz. Su anda 240 basla gitmekteyiz. Radyali daha cabuk yakalamak istiyorsak 240 bastan ayrilmamiz gerekir. YAA ulastigimizi ya DME gostergesinden 0 DME 'yi okudugumuzda yada o yoksa yukarida bahsettigim kucuk okun kaybolmasiyla (TO-FROM gostergesi) anlayabiliriz.
Biraz karisik oldu sanirim. Kusura bakma. Yazarak ancak bu kadar ifade edebildim. Ali Hocanin egitimlerine katilirsan bunlari birinci agizdan sende ogrenebilirsin.
Bu arada Ali hocama bunun gibi bilgileri zamaninda bizlere ogrettigi icin buradan birkez daha tesekkur eder ve saygilarimi sunarim.
Simdi sende mesela YAA 140 radyalini track ederek Sabiha Gokcene geri donmeye calis.
Kolay gelsin.
İyi inisler.
Bulent Oner
TK159
Virtual PPL & Instrument Rating
Kucuk bir ornekle yapmaniz gerekenleri aciklayayim.
Diyelim ki, LTFJ (Sabiha Gokcen) de park pozisyonundayiz ve Yalova'ya gidip geri donucez. VOR frekanslari SBH (Sabiha Gokcen) = 108.8 ve YAA (Yalova) = 117.7
Burada Nav1 radyomuza YAA (daha uzun kullanacagimiz olan) ve Nav2 radyomuza SBH (SBH ye gore pozisyonumuzu belirlemek için) frekanslarini girip Stand-by tusuna basariz ve frekanslari aktif hale getiririz. Daha sonra radyo panelinin ust kisminda bulunan (COM1, COM2, NAV1, NAV2 vs. gibi kucuk dugmelerin oldugu) panelde once Nav2 tusuna (SBH) basip bir sure bekleriz. Biraz sonra SBH mors kodunda yanit verecektir. Bu yaniti approach chartlarindaki kodla karsilastirip dogru frekans set edilmismi teyit ederiz. Nav1 (YAA) mors kodu henuz calismayacaktir. Cunku neredeyse deniz seviyesinde (312 ft) ve YAA uzagiz. Nav1 kalkistan biraz sonra irtifa kazandiktan sonra aktif olacaktir.
24 pistinden kalkip YAA 330 radialini track ederek YAA gidecegimiz varsayarsak; NAV1 de OBS tusunu kullanarak gostergeninin ust kismina gidecegim bas olan 150 yi ayarlariz. Pist dogrultusunda kalkistan sonra uygun varyoyla 5500 feet'e (dogu yonunde VFR uctugumuz icin tek sayi ve 500 lu feetler olmalidir 7500 - 9500 olabilir fakat VFR chartlarda uygun yukseklik min 5500 gozukur) tirmaniriz. Hemen kalkistan sonra Nav1 aktif hale gelicektir. Mors kodunu dinleyebiliriz. Nav1 gostergesindeki igne gostergenin sag tarafinda dogru kayacaktir. Bunun anlami takip edecegimiz VOR dogru giderken (gostergenin icindeki kucuk ok yukariyi gosterirken (TO pozisyonu))radyal sagimizda kalmis demektir. Genelde 30 derece farkla radyali kesmemiz uygun olur. Yani 150 radyali icin 150+30=180 basla radyali kesmemiz (ignenin tam ortaya gelmesi) ve 150 basa donup igne ortada kalacak sekilde kucuk duzeltmelerle 150 basta YAA ulasmaya calisiriz. Su anda 240 basla gitmekteyiz. Radyali daha cabuk yakalamak istiyorsak 240 bastan ayrilmamiz gerekir. YAA ulastigimizi ya DME gostergesinden 0 DME 'yi okudugumuzda yada o yoksa yukarida bahsettigim kucuk okun kaybolmasiyla (TO-FROM gostergesi) anlayabiliriz.
Biraz karisik oldu sanirim. Kusura bakma. Yazarak ancak bu kadar ifade edebildim. Ali Hocanin egitimlerine katilirsan bunlari birinci agizdan sende ogrenebilirsin.
Bu arada Ali hocama bunun gibi bilgileri zamaninda bizlere ogrettigi icin buradan birkez daha tesekkur eder ve saygilarimi sunarim.
Simdi sende mesela YAA 140 radyalini track ederek Sabiha Gokcene geri donmeye calis.
Kolay gelsin.
İyi inisler.
Bulent Oner
TK159
Virtual PPL & Instrument Rating