O sırada Evrim Sutel ile sürekli olarak msn messenger üzerinden yerimizi ve hangi noktalarda olduğumuzu birbirimize söyledik. Neredeyse aynı noktadan sonra (CRM) 1000-1200 varyolar arasında alçalmaya başladık ve aramızda yaklaşık 30 nm uzaklık var idi. Önümde giden Evrim Sutel'in inisini rahatça yapabilmesi ve pistten çıkana kadar vakit kazanabilmem için alçalma sırasında 5000 feete geldiğimde 180-200 knot arasında seyrettim ki aramızda halen 30 nm var iken çok rahat bir şekilde taxi yapıp kapılara kadar yanaşabilmesi için oldukça fazla süresi olacaktı.
Oldukça rüzgarlı ve buna ek olarak görüşün sıfır olduğu, TEMEL1T STAR'ını uygulayarak Trabzon Finale geldiğim zaman pozisyonumu haber vermek amacıyla "LTCG, rnw 11 ILS established full" anonsu yaptım, ve hemen ardından Evrim'den "LTCG, Rwy 11, Vacated, taxi to parking" şeklinde anons geldiği için alçalmaya devam ettim. Tekerlerim yere değmeye çok az bir süre kala, süratim 160-165 knot arasında idi, flaplarım full açılmış idi, karşımdan gelen uçağı teker değdikten sonra ışıklarından farkettim ve tam ters yönde bana geldiğini gördüğüm için ve karşımdaki uçağın pisti terketmek için çıkacağı taxi yoluna daha çok var olduğunu görerek dümeni sağa doğru kırdım, zaten 3 numaralı otomatik fren artı speed brake artı motor freni modunda olmama karşın ben ayrıca brakelere iyice asıldım ve sonuç olarak çok düşük hızım nedeni ile son anda go around yapamayıp, duramayarak benim uçağımın wingletleri hasar görmüş, maddi kaza gerçekleşmiştir.
Olay budur.
Vacated runway xx'in anlamı, pistten çıktım, benden sonraki uçak dilediği gibi kullanır anlamındadır.
Dolayısıyla herhangi bir şekilde tekrar piste girildiği zaman haber verilmelidir, hele ki görüşün sıfır olduğu ortamda haber vermeden tekrar piste girmek büyük bir hatadır.
Önemli olan kazalardan ders almaktır, sadece maddi hasarlı kaza ile kurtulmuş olmamız büyük bir tesellidir.
Kazasız uçuşlar dileğiyle,
THY1279 EmirhanIzmir
