Sanki bir yerlerde 734 için elevator trim tablosu görmüş gibiyim. Fakat şimdi bulamıyorum. Böyle bir tabloyu nerden bulabilirim?
Sevgiler, Ayhan Balbunar
balbunar@gmail.com
TK1093__|__
'---o--(_)--o---'
Trim ayarları
quote:Originally posted by balbunar
Sanki bir yerlerde 734 için elevator trim tablosu görmüş gibiyim. Fakat şimdi bulamıyorum. Böyle bir tabloyu nerden bulabilirim?
Tabloyu bilmem ama FMC programlandıktan sonra TAKE-OFF sayfasında bu bilgi var. Genellikle 4.50.
Sevgiler, Ayhan Balbunar
balbunar@gmail.com
TK1093__|__
'---o--(_)--o---'
Sanki bir yerlerde 734 için elevator trim tablosu görmüş gibiyim. Fakat şimdi bulamıyorum. Böyle bir tabloyu nerden bulabilirim?
Tabloyu bilmem ama FMC programlandıktan sonra TAKE-OFF sayfasında bu bilgi var. Genellikle 4.50.
Sevgiler, Ayhan Balbunar
balbunar@gmail.com
TK1093__|__
'---o--(_)--o---'
quote:Originally posted by balbunar
quote:Originally posted by balbunar
Sanki bir yerlerde 734 için elevator trim tablosu görmüş gibiyim. Fakat şimdi bulamıyorum. Böyle bir tabloyu nerden bulabilirim?
Tabloyu bilmem ama FMC prgramlandıktan sonra TAKE-OFF sayfasında bu bilgi var. Genellikle 4.50.
Eyvallah...
Sevgiler, Ayhan Balbunar
balbunar@gmail.com
TK1093__|__
'---o--(_)--o---'
quote:Originally posted by balbunar
Sanki bir yerlerde 734 için elevator trim tablosu görmüş gibiyim. Fakat şimdi bulamıyorum. Böyle bir tabloyu nerden bulabilirim?
Tabloyu bilmem ama FMC prgramlandıktan sonra TAKE-OFF sayfasında bu bilgi var. Genellikle 4.50.
Eyvallah...
Sevgiler, Ayhan Balbunar
balbunar@gmail.com
TK1093__|__
'---o--(_)--o---'
Allah Allah ,
Ben halusinasyon mu goruyorum yoksa gozlerim artik bana ihanet mi ediyor . Yada olsa olsa disleksi var bende ... Yaslaniyorum herhal ..
Bu ikinci topic boyle . Ayni kisi kendi sorup kendi yanitliyor .. Kim kimdir valla kafam iyice karisti . Bir bilen varsa beni aydinlatsin ...
Sevgiyle ....
dislektik forum kullanicisi
Arin alagun
Ben halusinasyon mu goruyorum yoksa gozlerim artik bana ihanet mi ediyor . Yada olsa olsa disleksi var bende ... Yaslaniyorum herhal ..
Bu ikinci topic boyle . Ayni kisi kendi sorup kendi yanitliyor .. Kim kimdir valla kafam iyice karisti . Bir bilen varsa beni aydinlatsin ...
Sevgiyle ....
dislektik forum kullanicisi
Arin alagun
quote:Allah Allah ,
Ben halusinasyon mu goruyorum yoksa gozlerim artik bana ihanet mi ediyor . Yada olsa olsa disleksi var bende ... Yaslaniyorum herhal ..
Bu ikinci topic boyle . Ayni kisi kendi sorup kendi yanitliyor .. Kim kimdir valla kafam iyice karisti . Bir bilen varsa beni aydinlatsin ...
Sevgiyle ....
dislektik forum kullanicisi
Arin alagun
:D
Ural Köseoğlu
Ben halusinasyon mu goruyorum yoksa gozlerim artik bana ihanet mi ediyor . Yada olsa olsa disleksi var bende ... Yaslaniyorum herhal ..
Bu ikinci topic boyle . Ayni kisi kendi sorup kendi yanitliyor .. Kim kimdir valla kafam iyice karisti . Bir bilen varsa beni aydinlatsin ...
Sevgiyle ....
dislektik forum kullanicisi
Arin alagun

Ural Köseoğlu
quote:Originally posted by arinalagun
Allah Allah ,
Ben halusinasyon mu goruyorum yoksa gozlerim artik bana ihanet mi ediyor . Yada olsa olsa disleksi var bende ... Yaslaniyorum herhal ..
Bu ikinci topic boyle . Ayni kisi kendi sorup kendi yanitliyor .. Kim kimdir valla kafam iyice karisti . Bir bilen varsa beni aydinlatsin
Hepsi benim. Bir soru sorduğumda belli bir zaman cevap gelmezse kendi bulgularımı aktarıyorum ki aynı sorunu yaşayan bir başkası faydalanabilsin.
Teşekkür kısmı da biraz şaka biraz sitem.
Ya da ban çok fena sazanlıyorum şu an.
Sevgiler, Ayhan Balbunar
balbunar@gmail.com
TK1093__|__
'---o--(_)--o---'
Allah Allah ,
Ben halusinasyon mu goruyorum yoksa gozlerim artik bana ihanet mi ediyor . Yada olsa olsa disleksi var bende ... Yaslaniyorum herhal ..
Bu ikinci topic boyle . Ayni kisi kendi sorup kendi yanitliyor .. Kim kimdir valla kafam iyice karisti . Bir bilen varsa beni aydinlatsin
Hepsi benim. Bir soru sorduğumda belli bir zaman cevap gelmezse kendi bulgularımı aktarıyorum ki aynı sorunu yaşayan bir başkası faydalanabilsin.
Teşekkür kısmı da biraz şaka biraz sitem.
Ya da ban çok fena sazanlıyorum şu an.
Sevgiler, Ayhan Balbunar
balbunar@gmail.com
TK1093__|__
'---o--(_)--o---'
-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Buna hiç dikkat etmemiştim. Acaba bu yüzden mi kalktıktan sonra çok yüksek bir açıyla tırmanmaya çalışıp, perdövites olup burnunu düzeltip, birazcık hız kazanınca yeniden aynı şekilde yükselmeye çalışıyor. Bu şekilde 150-180 knot arasında sürüne sürüne FL300'e anca çıkıyoruz.. 
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com

Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Selam,
Arkadaşlar tırmanma açısını nasıl değiştiriyoruz? Bende FMC'de takeoff bölümünde trim 4.9 görünüyor ve değiştirilemiyor. Acaba başka bir yerden mi değişiyor?
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Arkadaşlar tırmanma açısını nasıl değiştiriyoruz? Bende FMC'de takeoff bölümünde trim 4.9 görünüyor ve değiştirilemiyor. Acaba başka bir yerden mi değişiyor?
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
quote:Originally posted by 1237
Selam,
Arkadaşlar tırmanma açısını nasıl değiştiriyoruz? Bende FMC'de takeoff bölümünde trim 4.9 görünüyor ve değiştirilemiyor. Acaba başka bir yerden mi değişiyor?
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Trim ayarını 737'lerde gaz kolunun sağında ve solunda görebilirsin. Yeşil bir kadranı vardır, okuması da zordur. Airbuslarda rakkamsal olarak gösterildiğini duydum.
Eğer aşırı bir ayardaysa dediğin olayları yaratabilir. Yinede uçak yüklendiğinde default bir ayarda olduğunu zannediyorum. Yanılıyor da olabilirim. Son bıraktığın ayarı saklıyor olabilir.
FMC olması gereken ayarı söylüyor. Aynen girdiğin flap açısındaki V hızlarını hesaplaması gibi.
Sevgiler, Ayhan Balbunar
balbunar@gmail.com
TK1093__|__
'---o--(_)--o---'
Selam,
Arkadaşlar tırmanma açısını nasıl değiştiriyoruz? Bende FMC'de takeoff bölümünde trim 4.9 görünüyor ve değiştirilemiyor. Acaba başka bir yerden mi değişiyor?
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Trim ayarını 737'lerde gaz kolunun sağında ve solunda görebilirsin. Yeşil bir kadranı vardır, okuması da zordur. Airbuslarda rakkamsal olarak gösterildiğini duydum.
Eğer aşırı bir ayardaysa dediğin olayları yaratabilir. Yinede uçak yüklendiğinde default bir ayarda olduğunu zannediyorum. Yanılıyor da olabilirim. Son bıraktığın ayarı saklıyor olabilir.
FMC olması gereken ayarı söylüyor. Aynen girdiğin flap açısındaki V hızlarını hesaplaması gibi.
Sevgiler, Ayhan Balbunar
balbunar@gmail.com
TK1093__|__
'---o--(_)--o---'
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
trim ayarlarına bu kadar takmayın. bu ayarlar FS2004'de %100 simule edilmiş değil. standart olarak 4.5-5 gibi bir ayar sizin işinize yarar. bundan sonrası sizin manuel kumanda ile uçmak istediğinizdeki el ayarınız için. Trim ayarı B737-A320-321-319 larda çok problem olmaz. hatta Airbus2da hangi durum olursa olsun trim 0 olarak gelir MCDU'dan (en azından bende hep oyle geliyor)
sadece B747,A330 veya A340 gibi uçaklarda trim Airbus'da +2 Boeing'de 6.5 civarında olur.
yalnız önemli nokta şudur. siz ne akdar buna dikkat etsenizde FS2004 nihayetinde bir oyun ve belirli parametreler kullanılıyor. Bu parametrelerin ne derece doğru kullanıldığı uçağı hazırlayan kişinin veya grubun hassas FDE veya cfg ayarlarında saklı. Örneğin iki farklı 747'de veya benzer kategorideki uçaklarda aynı şartlarda farklı uçuş karakteristikleri alabiliyorum.
Ama amacınız Trim'in ne olduğu ve nasıl işlediğini anlamak ise, o ayrı.
Hakan737Guven
sadece B747,A330 veya A340 gibi uçaklarda trim Airbus'da +2 Boeing'de 6.5 civarında olur.
yalnız önemli nokta şudur. siz ne akdar buna dikkat etsenizde FS2004 nihayetinde bir oyun ve belirli parametreler kullanılıyor. Bu parametrelerin ne derece doğru kullanıldığı uçağı hazırlayan kişinin veya grubun hassas FDE veya cfg ayarlarında saklı. Örneğin iki farklı 747'de veya benzer kategorideki uçaklarda aynı şartlarda farklı uçuş karakteristikleri alabiliyorum.
Ama amacınız Trim'in ne olduğu ve nasıl işlediğini anlamak ise, o ayrı.
Hakan737Guven
-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Selamlar,
Hakan bey benim amacım PMDG'nin 738'ini dakikada 2000 feet civarında bir dikey hızla tırmandırmak. FMC kontrolünde dikey hız kadranı 4'ü geçiyor ve stall oluyor, burun düşüyor, biraz hızlanınca tekrar burnu kaldırıyor.
FMC devrede iken MCP'nin dikey hız göstergesi sönük oluyor, yoksa ben dikey hızı oradan ayarlayarak istediğim gibi tırmandırabiliyorum ama bu sefer VNAV vb ışıklar sönüyor ki ona dokunmak istemiyorum.
sevgiler
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Hakan bey benim amacım PMDG'nin 738'ini dakikada 2000 feet civarında bir dikey hızla tırmandırmak. FMC kontrolünde dikey hız kadranı 4'ü geçiyor ve stall oluyor, burun düşüyor, biraz hızlanınca tekrar burnu kaldırıyor.
FMC devrede iken MCP'nin dikey hız göstergesi sönük oluyor, yoksa ben dikey hızı oradan ayarlayarak istediğim gibi tırmandırabiliyorum ama bu sefer VNAV vb ışıklar sönüyor ki ona dokunmak istemiyorum.
sevgiler
Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
hmmm o zaman birşey hatalı giriliyor. CLB sayfasında tırmanış oranlrı için limit girilebiliyor.
diyelimki VNAV yerine kendiniz yapmak istediniz. SPEED'i active tutun. V/S'e +2000 girin. V/Sye bastığınızda uçak sürati tutarak 2000fpm ile tırmanacaktır. VNAV ile yapacaksanız bacaklara fdikkat etmek gerekebilri. belkide ilk waypoint'de geçiş çok yüksek uçak o yüzden aşırı tırmanmaya çalışıyor.
bu arada PMDG'de ağırlık hesapları cfg yi etkiler o yüzden yakıta, kalkış ağırlığına dikkat etmek gerekli.
ben yavaşlayamamaktan siz hızlanamamaktan sikayetçisiniz
Hakan737Guven
diyelimki VNAV yerine kendiniz yapmak istediniz. SPEED'i active tutun. V/S'e +2000 girin. V/Sye bastığınızda uçak sürati tutarak 2000fpm ile tırmanacaktır. VNAV ile yapacaksanız bacaklara fdikkat etmek gerekebilri. belkide ilk waypoint'de geçiş çok yüksek uçak o yüzden aşırı tırmanmaya çalışıyor.
bu arada PMDG'de ağırlık hesapları cfg yi etkiler o yüzden yakıta, kalkış ağırlığına dikkat etmek gerekli.
ben yavaşlayamamaktan siz hızlanamamaktan sikayetçisiniz

Hakan737Guven