fs2000 de ILS ile (b737-400) iniş yaparken approach tuşu nun ışı?ı yanıyorsa, bu appr. olayı işi ele alarak nav. hdg. ve alt ışıklarını söndürerek (glide slop vs ayarlar tam orta hattı tutturdu?unda), böylece uçak piste güzelce konuyor hızı kesiyor ve işler yolunda gidiyor.... Ama fs 2002 de aynı uçak aynı panel ama bunların hiç biri olmuyor..yardım,görüş ve açıklamalarınız için şimdiden teşekkürler..
***
fs2002 approach tuşu..
Selam,
Dediğiniz gibi Fs2000'de bu işler çok güzel oluyordu. Aslında Fs2002de de olmuyor değil. Fs2002 de 737 auto approach yaptırınca bende alt. ve hdg. ışıklarını söndürüyor ve indiriyor ama bu her zaman böyle olmuyor. 747 için aynı şeyi söylemek zor. Onda auto app. alıyor bir güzel Antalya 36'ya inerken denize indiriyor. Bu da Fs2002'nin arızalarından biri. Umarım çıkacak patchta düzeltilir.
EMİL
Dediğiniz gibi Fs2000'de bu işler çok güzel oluyordu. Aslında Fs2002de de olmuyor değil. Fs2002 de 737 auto approach yaptırınca bende alt. ve hdg. ışıklarını söndürüyor ve indiriyor ama bu her zaman böyle olmuyor. 747 için aynı şeyi söylemek zor. Onda auto app. alıyor bir güzel Antalya 36'ya inerken denize indiriyor. Bu da Fs2002'nin arızalarından biri. Umarım çıkacak patchta düzeltilir.
EMİL
-
- Junior Member
- Posts: 50
- Joined: 31 Oct 2001, 01:42
- Location: Turkey
Selam arkadaslar,
Bahsettiginiz app FS2K2 de de gayet guzel calisiyor. Yanliz GS'un altina indikten sonra APP butonunu kullanmaniz gerekiyor.
Saygilarimla
Levent AKcal
TK29
Bahsettiginiz app FS2K2 de de gayet guzel calisiyor. Yanliz GS'un altina indikten sonra APP butonunu kullanmaniz gerekiyor.
Saygilarimla
Levent AKcal
TK29
?unu merak ediyorum:
genel olarak piste inerken ne tür bir yöntemi tercih ediyorsunuz?auto pilotu kapatarak manuel joy stick vb kullanarak mı..
( ben: auto pilot ile.. ils frekansı telsizin Nav 1 bölümüne yazılmış iken (ltba 36 için 111.30) nav/course ışığı ve tuşunun aktif olup, böylece uçağın pist orta hattına oturmasını sağlayınca, altitude 000 ve vertikal speed bölümünü -500 ile -900 arasında değiştirerek yukarı aşağı hareket eden pembe çizgiyi ortada tutarak iniyorum..) eğer biraz alçak gelirsem -200 vertikal speed ile oldukça yumuşak iniş olabiliyor..
***
genel olarak piste inerken ne tür bir yöntemi tercih ediyorsunuz?auto pilotu kapatarak manuel joy stick vb kullanarak mı..
( ben: auto pilot ile.. ils frekansı telsizin Nav 1 bölümüne yazılmış iken (ltba 36 için 111.30) nav/course ışığı ve tuşunun aktif olup, böylece uçağın pist orta hattına oturmasını sağlayınca, altitude 000 ve vertikal speed bölümünü -500 ile -900 arasında değiştirerek yukarı aşağı hareket eden pembe çizgiyi ortada tutarak iniyorum..) eğer biraz alçak gelirsem -200 vertikal speed ile oldukça yumuşak iniş olabiliyor..
***
Evet. approach tuşunu kullanırken, eğer hayali varsayacağımız iniş çizgisini alttan yaklaşarak kesersek işlem oldu..ama üstten yaklaşınca olmadı.(leventakcal ın dediği bu olmalı..)
Bu arada iniş hızım: fs2k da b737 için 140-150 iken, flap 40 (max) ise ve fs2002 de 130 ile de rahat birkaç kez inebildim...
***
Bu arada iniş hızım: fs2k da b737 için 140-150 iken, flap 40 (max) ise ve fs2002 de 130 ile de rahat birkaç kez inebildim...
***
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Öncelikle bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek istiyorum,emil FS2002 de AutoLand olmadığı için demiş,negativ,FS2002 DE AutoLand Mevcut ancak standart uçaklarda mevcut değil,PayWAre olan PSS Airbuslarda,Wilco 767'de AutoLand Yapılabilmektedir...30 derece Flap ve 140 knot gayet uygun.İyi uçuşlar.
Bu arada 737 de Full Flap ile 123 knot'ta yaklaşma yapmıştım,yakıt tanklarım bomboştu,süper bir süzülüştü...
Tavsiye ederim.
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
Bu arada 737 de Full Flap ile 123 knot'ta yaklaşma yapmıştım,yakıt tanklarım bomboştu,süper bir süzülüştü...

Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
TRVACC11-FLYTHY~7~
merhaba.
Ben uçağı localizer'e hdg kullanarak oturtuyorum. hemen sonrasında da app tusuna basıyorum.
Uçak daha az salınım yaparak localizer'i takip ediyor.
Yaklaşma sırasında glide slope'un üzerinde kalırsam manuel alçalıyorum.
piste 2nm kala autopilot ve autoşrottle devre dışı yaparak iniş yapıyorum.
iniş hızı uygun ayarlanırsa 737-400 kendisi inebiliyor ama güvenip cesaret etmek zor. (ağırlığa göre 135-145 knot)
saygılar..
Ben uçağı localizer'e hdg kullanarak oturtuyorum. hemen sonrasında da app tusuna basıyorum.
Uçak daha az salınım yaparak localizer'i takip ediyor.
Yaklaşma sırasında glide slope'un üzerinde kalırsam manuel alçalıyorum.
piste 2nm kala autopilot ve autoşrottle devre dışı yaparak iniş yapıyorum.
iniş hızı uygun ayarlanırsa 737-400 kendisi inebiliyor ama güvenip cesaret etmek zor. (ağırlığa göre 135-145 knot)
saygılar..
- THY2
- VIP Member
- Posts: 299
- Joined: 18 Aug 2001, 20:33
- Name: Bülent AKBAY
- PID: 2
- Location: Istanbul
- Contact:
Selamlar.
FS2002 de Auto land mevcut hatta standart uçaklarda da. Ancak bunu aktif edebilmek için bir teknisyenin duruma el atması lazım :-)
aircraft.cfg yi notepad de açarsanız orada autoland : 0 şeklinde bir satır görürsünüz 0 ı 1 yapın. ?imdi Autoland on olacaktır.
Ancak tabii ki Autoland i kullanmaya başlamadan manuel olarak yaklaşma ve iniş yapabilir olmalısınız. Keza aşırı rüzgar ve darbeli rüzgarlarda Autoland çok da kullanışlı değil.
Üstelik uçağı manuel uçuramayan bir pilotun Autoland olan bir uçağı da uçurması pek onay görmez.
Ben ce son yaklaşmada yer+1000 feet de manel e geçip inişi tamamlamak çok daha öğretici ve zevkli olacaktır.
Sevgiler.
Bülent Akbay
FS2002 de Auto land mevcut hatta standart uçaklarda da. Ancak bunu aktif edebilmek için bir teknisyenin duruma el atması lazım :-)
aircraft.cfg yi notepad de açarsanız orada autoland : 0 şeklinde bir satır görürsünüz 0 ı 1 yapın. ?imdi Autoland on olacaktır.
Ancak tabii ki Autoland i kullanmaya başlamadan manuel olarak yaklaşma ve iniş yapabilir olmalısınız. Keza aşırı rüzgar ve darbeli rüzgarlarda Autoland çok da kullanışlı değil.
Üstelik uçağı manuel uçuramayan bir pilotun Autoland olan bir uçağı da uçurması pek onay görmez.
Ben ce son yaklaşmada yer+1000 feet de manel e geçip inişi tamamlamak çok daha öğretici ve zevkli olacaktır.
Sevgiler.
Bülent Akbay
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Merhabalar Arkadaşlar;
FS2002'de ILS yaklaşmada GS'un altına inmek gerkiyor ve Auto Landing sorunu var diye anladım galiba. Auto Landing kullanmayı bilmiyorum ama ILS yaklaşmada Approach kullanıyorum ve GS'un altına inmiyorum. Çok fazla denedim ve başardım. Ben artık App tuşuna alana yaklaşık 20nm. kala basıyorum ancak o an bu tuş aktif olmuyor, sadece ışığı yanıyor. HDG ve Alt. ışıkları sönmüyor. Pist doğrultusuna oturmaya yakın bir başla yaklaşmaya devam ediyorum ve örneğin ist.18 pisti için 3000 ft.e auto pilotla alçalıyorum. Alana yaklaşık 8-10 nm. kala GS ortaya oturunca hdg ve alt. ışığı sönüyor ve uçak hem pist doğrultusuna hem de GS'a göre dönmeye ve alçalmaya başlıyor ama hız kontrolunu ve flap açmayı siz auto pilot üzerinden yapmak zorundasınız. Yer+1000 ft.de Auto şrootle'ı OFF yapıp hız kontrolunu ele almak teker koyduğunuzda reverse yapmanız açısından zaman kazandırıyor. Onun dışında inişi tamamen app ile yapıyorum.
Yaptığım denemelerde alana çok yakınken app'a bastığımda A/P uçağı GS'a oturtamıyor hdg ve alt tuşları sönmüyor, belki sizin sorununuzda budur. Alana daha uzak mesafeden app'a basarsanız sorununuz kalmayacaktır.
Saygı ve sevgilerimle...
Selçuk Poyraz
TK157
FS2002'de ILS yaklaşmada GS'un altına inmek gerkiyor ve Auto Landing sorunu var diye anladım galiba. Auto Landing kullanmayı bilmiyorum ama ILS yaklaşmada Approach kullanıyorum ve GS'un altına inmiyorum. Çok fazla denedim ve başardım. Ben artık App tuşuna alana yaklaşık 20nm. kala basıyorum ancak o an bu tuş aktif olmuyor, sadece ışığı yanıyor. HDG ve Alt. ışıkları sönmüyor. Pist doğrultusuna oturmaya yakın bir başla yaklaşmaya devam ediyorum ve örneğin ist.18 pisti için 3000 ft.e auto pilotla alçalıyorum. Alana yaklaşık 8-10 nm. kala GS ortaya oturunca hdg ve alt. ışığı sönüyor ve uçak hem pist doğrultusuna hem de GS'a göre dönmeye ve alçalmaya başlıyor ama hız kontrolunu ve flap açmayı siz auto pilot üzerinden yapmak zorundasınız. Yer+1000 ft.de Auto şrootle'ı OFF yapıp hız kontrolunu ele almak teker koyduğunuzda reverse yapmanız açısından zaman kazandırıyor. Onun dışında inişi tamamen app ile yapıyorum.
Yaptığım denemelerde alana çok yakınken app'a bastığımda A/P uçağı GS'a oturtamıyor hdg ve alt tuşları sönmüyor, belki sizin sorununuzda budur. Alana daha uzak mesafeden app'a basarsanız sorununuz kalmayacaktır.
Saygı ve sevgilerimle...
Selçuk Poyraz
TK157
Herkese merhaba
Arkadaşlar benim iniş sitilim
Alana 12-14 nm kala 3000 ft'de app on hız 180 kt gs çalışınca alt ve hdg sönüyor alçalmaya devam ediyor autoşrottle 500 ft kadar devam ediyor shift+r tuşunu kullanarak autoşrottle off ve Z direk basarak iniş gercekleşiyor.
Arkadaşlar benim iniş sitilim
Alana 12-14 nm kala 3000 ft'de app on hız 180 kt gs çalışınca alt ve hdg sönüyor alçalmaya devam ediyor autoşrottle 500 ft kadar devam ediyor shift+r tuşunu kullanarak autoşrottle off ve Z direk basarak iniş gercekleşiyor.
Herkese merhaba
Arkadaşlar benim iniş sitilim
Alana 12-14 nm kala 3000 ft'de app on hız 180 kt gs çalışınca alt ve hdg sönüyor alçalmaya devam ediyor autoşrottle 500 ft kadar devam ediyor shift+r tuşunu kullanarak autoşrottle off ve Z direk basarak iniş gercekleşiyor.
Engin Keskin
Vta35
Arkadaşlar benim iniş sitilim
Alana 12-14 nm kala 3000 ft'de app on hız 180 kt gs çalışınca alt ve hdg sönüyor alçalmaya devam ediyor autoşrottle 500 ft kadar devam ediyor shift+r tuşunu kullanarak autoşrottle off ve Z direk basarak iniş gercekleşiyor.
Engin Keskin
Vta35
- THY3068
- Rookie
- Posts: 35
- Joined: 16 Jan 2002, 15:25
- Name: Bülent Öner
- PID: 159
- Location: Turkey
- Contact:
Selam Arkadaslar,
Bence bu isin bir standardi yok (Ucagin operasyon hizlari haric.) Approach chartlar ne gosteriyorsa o kurallari yerine getirirseniz inis sirasinda herhangi bir sorun cikmaz ve tum isiklar ve butonlar zamaninda deaktif olur. Onemli olan approach chartini dogru okuyup uygulamaktir.
Hayirli inisler
Bence bu isin bir standardi yok (Ucagin operasyon hizlari haric.) Approach chartlar ne gosteriyorsa o kurallari yerine getirirseniz inis sirasinda herhangi bir sorun cikmaz ve tum isiklar ve butonlar zamaninda deaktif olur. Onemli olan approach chartini dogru okuyup uygulamaktir.
Hayirli inisler