NekadarGürültülü Bilemezsiniz uçagı olan Boeing o kadar meş edildiki, bir seneden beri sahip olmama ragmen pek üzerinde durmadı?ım PMDG Boeing serisi ile biraz zaman geçirdim...
Yzniniz olursa bizim "Şoför" köşesi kadar hareketli olmayan köşenizi biraz sorularımla meşgul edece?im; ve sesizli?i bozaca?ım; iş bu sebeple verdi?im ve verebilece?im bu rahatsızlktan ötürü şimdiden özür dilerim.
Soru 1) FMC de planlanmış bir rotada sonradan ilave bir way point girildi?inde oluşan -FP Discontinuty- durumu nasıııll ortanadan kaldırılıyor?
Soru 2) Navdata sayfalarında oldu?u idda [Sid-Star] edilen ve gidilip bakıldı?ında aslında hakikaten olupta içeri?inin bizim için yani "TR Meydanları" için hiç ama hiç tatmin edici olmayan bu cılız bilgi kırıntıcı?ını nasıl büyüte biliriz? Evet PMDG bunun için bir yöntem göstermiş "Otur Kendin Yaz" yöntemi ama hem yazmak cok müşkülatlı hemde zaman meselesi...Kısaca bunu bilgileri bulabilecegimiz bir hayırsever kurum kuruluş; tüzel veya özel klişi varmıdır?
Sorular devam edecek ama baştan sizi sıkmayayım.....
Sevgi ve Saygıyla....
Serhan Önür
TK396
Bir kaç soru...?
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Selam ...
Az çok PMDG bilgimle 1. soruya cevap vereyim ;
Oluşan "FP Disc..." satırının hemen altındaki WP'ye ait butona tıklanır , bahse konu WP'nin INPUT satırına taşındığı görülür .
Ardından "FP Disc..." satırına ait butona tıklanır .
Böylece Airbus'tan alışık olduğunuz CLR butonunu kullanmadan , bir alt satırı üst satıra MOVE etmiş olursunuz [;)]
Ben böyle kullanıyorum , memnunum .
2. Soru için söyleyecek pek birşey yok , ben bir ara başlamıştım yapmaya sonra sıkıldım bıraktım , aslında çokda zor değil .
Güncel DAFIF indirilecek , içinden bölgemize ait SID ve STAR dataları ayıklanacak , sonra elle yada biraz excel yardımı ile PMDG formatında kaydedilecek .
DAFIF nereden indirilecek demeyin , adres ezberimde yok evden bulur yazarım benden önce yazan çıkmaz ise ...
Sevgiler

Az çok PMDG bilgimle 1. soruya cevap vereyim ;
Oluşan "FP Disc..." satırının hemen altındaki WP'ye ait butona tıklanır , bahse konu WP'nin INPUT satırına taşındığı görülür .
Ardından "FP Disc..." satırına ait butona tıklanır .
Böylece Airbus'tan alışık olduğunuz CLR butonunu kullanmadan , bir alt satırı üst satıra MOVE etmiş olursunuz [;)]
Ben böyle kullanıyorum , memnunum .
2. Soru için söyleyecek pek birşey yok , ben bir ara başlamıştım yapmaya sonra sıkıldım bıraktım , aslında çokda zor değil .
Güncel DAFIF indirilecek , içinden bölgemize ait SID ve STAR dataları ayıklanacak , sonra elle yada biraz excel yardımı ile PMDG formatında kaydedilecek .
DAFIF nereden indirilecek demeyin , adres ezberimde yok evden bulur yazarım benden önce yazan çıkmaz ise ...
Sevgiler

Soru 3)
airbus'tan alışık oldduğum bir durum var ki o da trim yaptığımızda bunu (yani kaç derece trim yamışsak up/down) görebilmemiz.
örneğin 4.9 derece trim yapmam gerekiyor ise bunu tam olarak yapılıp yapılmadığını görebileceğim bir yer var mı? (pedestal panelde ki cok net değil yani 5-10 gibi değerler görülüyor ama hassasiyeti nasıl sağlıyoruz?)
Serhan Önür
TK396
airbus'tan alışık oldduğum bir durum var ki o da trim yaptığımızda bunu (yani kaç derece trim yamışsak up/down) görebilmemiz.
örneğin 4.9 derece trim yapmam gerekiyor ise bunu tam olarak yapılıp yapılmadığını görebileceğim bir yer var mı? (pedestal panelde ki cok net değil yani 5-10 gibi değerler görülüyor ama hassasiyeti nasıl sağlıyoruz?)
Serhan Önür
TK396
-
- Average User
- Posts: 211
- Joined: 19 Aug 2001, 04:09
- Location: Turkey
- Contact:
B737'de trim için dijital gösterge yok malesef. Kalkış için 5 seviyesine getirirseniz yeterli olur, biraz deneme yanılma işi..
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.