Non precision to East hakkında bilgilendirme

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

De?erli Arkadaşlar ;

Artık paslanmaya başlayan joysitcklerimizi ya?lamanın ve chart dosyalarımızı açmanın zamanı geldi..

Özellikle bu limanlarımızı kapsam içerisine almamızın sebebi yaklaşma usulleri ,yükseltileri ,aproach hizmeti olmayaca?ı ve ve adındanda anlaşılaca?ı üzere tamamı ile chartlarımızda yer alan kaidelere elimizden geldi?ince uyulması gerekti?i içindir.

Amacımız hiç bir arkadaşımızı sınamak yada zora koşmak de?ildir.

Aksine bu ve gelecekteki organizasyonlarımızın konsepti, mümkün olabildi?ince ucus becerilerimizi yükseltecek deneyimleri paylaşmak ve beraberinde FLYTHY Uçucuları olarak nitelik ve nicelik olarak bu işi olabildi?ine yakın yapan ve aynı terminolojiyi kullanan kısaca "as real as it gets" diyen havayolumuz anlayışını, sadece mükemmel alt yapısı ile de?il ,nitelikli ucucu sayısı ile anılan bir noktaya getirebilecek bir araç olmasına dayanmaktadır.

Sizlerden ricamız;

1)www.trvacc.org 'dan Sayın Ahmet Bedir 'in bu camiaya en büyük arma?anı olan enroute chartı indirin ve dikkatle inceleyin .
2)Lütfen ucus planlarınızda departure 'dan arrivala kadar tüm yol ve geçiş noktalarının bu plana uygun olmasına dikkat edin .(imkanı olanlar bu chartı plotterden çekip odalarına assınlar ..hem çok işe yarar hemde çok dekoratif bence.. :))
3)Lütfen http://www.trvacc.org/web/charts/charts.asp 'den ilgili chartları indirip inceleyin ..MDA ları aklınızdan çıkarmayın ve RVR -Metar 'ınızı baştan güncelleyin .. Ogünki hava şartlarına göre umarım HILAS ve VASI ışıklandırmaları yeterli olur ..20 'de başlasada gündüz modunda uçanların başımız üstünde yeri vardır..
4)Departure noktalarını mümkün olabildi?ince realist seçin ..(örne?in Muş 'dan elazı?'a gelmeyin ..)
5)uçak tiplerini dikkate alın ..En nihayetinde yaklaşık 1700 m 'lik bir piste inilecek ..bu nedenle Concorde ,A 340 -330 yada di?er heavy uçaklarınızla uçmayın ,yakaca?ınız benzine yazık ..Keza gelirseniz ineriz biz desenizde inemezssiniz..,indirilmezsiniz..!(hiç kullanmamışlar denemesinler ama sitemizdeki 727 bana göre en BA?ARILI PANELLERDEN biridr..şiddetle tavsiye olunur..)(bu arada en güzel ucak en rahat uctu?umuz ve benimsedi?imiz uçak tipidir.en azından şimdilik..)
6)ATC ler ile konuşma terminolojilerimize dikkat edin ..Kısa bilgilendirici ve öz olalım ...

Sürprizler ...

ATC lerimiz kim olur bilemem ama Missed aproachlara ,hold procedurlere iyi bakın ...her an başınıza istemesenizde gelebilir...[}:)]

Mümkün olabilirmi bilemiyorum ki olası için gayret gösterece?iz ,gerçek pilotlardan isim yada ucus callsignlarınıza göre uygulanan prosedürlerin nasıl yapıldı?ına dair mailler yada ucus sonrası briefler alabilirsiniz..

Kişisel bir not: Uzun zamandır semalarımızda göremedi?imiz bol yıldızlı arkadaşlar ...!!! Ysim vermiyim ama paslandınız ...yiyosa buyrun ..:)[:p]

?imdilik bu kadar ...

Rasgele ...(bu terim uymadı pek havacılı?a ama uysada uymasada hoş görün ..)


Sevgi ve saygılarımzla;

*********************************************************************
Aklımıza gelince utandık ..
Aramızdan bir süre önce ayrılan ve şu anda başka semalarda huzur buldu?unu umdu?umuz de?erli arkadaşımız "TK367 Tayfun KILLIO?LU" bu vesile ile yeniden anılacaktır..
**********************************************************************
Can Polat
TK 177 Ergenekon Kucuk
TRVACC Student
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

quote:
Kişisel bir not: Uzun zamandır semalarımızda göremediğimiz bol yıldızlı arkadaşlar ...!!! İsim vermiyim ama paslandınız ...yiyosa buyrun ..[:p]


Ergo vallahi kardeşim alındım şimdi [8D] Ben varım pasımı atmaya da, sen hazır mısın savaş baltanı çıkarmaya Gökçen'in çimleri altından:D Hadi bakalım hodri meydan kardeşim...

?aka bir yana gerçekten ihtiyacımız var hep beraber birşeyler yapmaya ve bana göre bu son fırsatımız olabilir. Malum önümüz yaz ve herkes yine tatil, havanın güzel olmasının getireceği mavi gökyüzü altında bulunma isteği etc... içine girecek ve zaten az olan trafiğimiz iyice düşecek.

Ben orada olacağım ya sizler? Buradan açık çağrımdır VFR/IFR eğitim grubu, sınıf arkadaşlarıma; Okan Saçlı, Emre Utku, Kemal Attila, Cansın Durdu, Halit Ziya Güzey, hocamız Cem Ergüvenli ve diğer dostlarım; Alp Akbostancı, Hayri Karabilgin, Erol Haçıroğlu, Gürhan Okay ve Selim Bilgin... Evet kaptanlar, takın kanatlarınızı ve çırpın mavi gökyüzüne doğru. Elazığ'da motorlarımızın reverse sesleri yankılanacak, durulamaz denen pistlerin her karışına lastik izleri bırakılacak o gün. Missed Approach, Hold'lar mı korkutacak bizi, gülüyorum kardeşim sadece. Sen de biliyorsun bu aralar uçamıyorum işlerim yüzünden ama "bisiklete binmesen de uzun zaman, unutmazsın bisiklete binmeyi", içinde uçma isteği varsa insanın, kokpit dün bıraktığın gibidir yine, sadece biraz tozlanmıştır o kadar :)

"Gönül ne kahve ister ne kahvehane, gönül muhabbet ister kahve bahane" kardeşim... O gün sizlerle olmak benim için büyük bir zevk olacak.

Bu vesileyle Tayfun Kaptanı da rahmetle anıyorum, mekanı cennet olur inşallah.

Sevgi ve saygılarımla...

PS: Can ve Ergo, sizleri kutluyorum bu girişiminiz için. Yalnız uyuyan devi uyandırıyorsunuz haberiniz olsun [}:)]

Selçuk Poyraz
Captain
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Sevgili kardeşim Selçuk
kesin sizlerle oradayım.Muhabbeti bile yeter.
Zaten günlerdir A320yi bırakıp RJ'imle ne kadar küçük meydan varsa uçmaktaydım.
?imdiden sabırsızlanıyorum.
sevgiler
TK656

selim bilgin
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

Flight Recorder'da kurulduğuna göre yeniden iş bsşı yapıp inactivelikten çıkmak lazım ...
En yakın zamanda tekrar havada bulusmak dileğiyle ,

Saygılar

TK133/Deniz İrez

PPL Student
(VA)Senior Captain

Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
THY072
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 08 Dec 2001, 13:20
Location: Turkey
Contact:

Sayın Flyşy Pilotları,

Bildiğiniz üzere 4 Nisan 2004 tarihinde Non- Precision to East Fly-in gerçekleşecektir. Bu organizasyondaki amaç pilotların radar vector ve ils yardımı olmaksızın vor-dme approach usullerini kullanarak doğudaki meydanlara gerçekçi uçuşlar gerçekleştirmeleridir. Bu sayede pilotaj ve navigasyon yeteneklerimizi sınama imkanı bulacağız ve muhtemelen adrenalin seviyesi yüksek bir gece geçireceğiz.

Destination olarak seçilen iki meydan da Vor dme usulleri söz konusu. Ancak iki Vor-dme usulu de Straight in Landing değil. Bu durumda iki seçenek var birincisi MDA da pistin göründüğü durum ki bu durumda meydan turu ile inmek kaçınılmaz. Bir diğeri ise MDA dan önce pisti görmek ve alçalma için gerekli mesafenin olması bu durumda visual approach talep edilerek yaklaşma ve iniş gerçekleştirilebilir.

Uçuşa başlamadan önce bu meydanlara ait chartların incelenmesi gerekmektedir.
Trafik yoğunluğu sebebi ile Hold verilebilir.
Hold ile alakalı bilgiler chartlardan holda patterne giriş yöntemleri de http://www.flyşy.com/dev/trainings/013.asp adresinden incelenebilir.
Meydan turu gerekiyorsa http://www.flyşy.com/dev/trainings/007.asp adresi önerilir.
Yaklaşma chartları ile ilgili bilgiler http://www.flyşy.com/dev/trainings/015.asp den temin edilebilir.

Fly-in için booking yapmayı unutmayın. Booking Pilot ve ATC lerin motivasyonunu arttıracağından güzel geçecek bir Fly-inin vazgeçilmez gereğidir. Bu arada booking yaparken 28 Mart 2004 itibarı ile UTC+3 olduğumuzu unutmayalım.


Can Polat
Ergenekon Küçük
SPECIAL OPERATIONS and EVENT COORDINATION
FlyTHY
Serdar Sualp

Degerli Arkadaslar,

Hocalarimiz cok guzel aciklamalar yapmislar. TRVACC olarak sizden bir kac ilave ricamiz olacak.

ATC talimatlarina siki sikiya uyunuz. Surat, irtifa ve yon talimatlarini hemen yerine getiriniz. Bu amacla ozellikle "TEXT mode" da olanlar once talimati uygulayip bilahere "readback" yapiniz.
Ses ile temas yok ise derhal "TEXT mode"a geciniz. Ses ile devam icin israr etmeyiniz.
Varis meydani ile ilgili "chart"larinizin oldugunu ucus planinizda belirtiniz. Chart'i olmayan arkadaslara uzulerek klerans vermiyecegiz. Chartlar TRVACC sitesinde mevcuttur.
Yakit planlamanizi 45 dakika bekleme arti Yedek meydana gidisi goz onune alarak yapin. "Az yakit" deklerasyonu kabul edilmeyecektir.
"Holding" ve "Missed approach" prosedurlerini ucusa cikmadan once mutlaka iyice etud ediniz.
FLY IN 'in amacina uygun olarak "Circle to Land" prosedurunu cok iyi ogrenin. VEKTOR vererek yaklastirma yaptirilmayacaktir. Lutfen talep etmeyiniz.
Inisten sonra derhal pisti terk edip, ucus planiniz kapandiktan sonrada Apronun kucuk olmasi nedeniyle hemen "OFFLINE" olunuz
Ucus sirasinda cok acil ve onemli bir durum yok ise ATCO lar ile "Private chat" yapmayiniz.
Gok yuzundeki tek pilotun siz olmadiginizi bilerek sabirli olunuz ve iyi bir pilotaj ornegi gosteriniz.

Hepinize keyifli ve emniyetli ucuslar diliyorum.

Sevgilerimle


Serdar Sualp
User avatar
THY2
VIP Member
VIP Member
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 20:33
Name: Bülent AKBAY
PID: 2
Location: Istanbul
Contact:

Değerli Arkadaşlar.

4 Nisan akşamı yapılacak Flyin de hepimizi zorlu bir uçuş bekliyor. Uçuşun en zorlu kısmı olan circling ya da visual traffic pattern özellikle iyi çalışılması gereken ve doğru uygulandığı zaman hem ATC lere hemde çevre trafiklere tehdit oluşturmadan iniş yapabilmemizi sağlayan bilgiler içermektedir.

Aşağıda çok kısa ve net bilgiler ile Elazığ ve Erzincan gibi meydanlarda uygulanacak circling ya da visual traffic pattern i anlatmaya çalışacağım.

ATC den müsade alır ve VORDME Approach kartı ile meydana yaklaşmaya başlarız. MDA ya kadar pisti görür isek ikaz edeceğiz ve turlu yaklaşma müsadesi alacağız. Eğer göremez isek Missed App prosedure uygulayacağız.

Turlu yaklaşma müsadesi ile 1500 feet AGL ye alçalmaya devam ederiz.

Eğer yaklaştığımız taraftaki piste ineceksek (Örneğin Erzincan için 11):

Ucagi iniş konfigürasyonuna getirir pisti boydan kateder ve chartta belirtilen tarafa doğru 180 derecelik donus ile downwind e döneriz. İneceğimiz pistin Treshold unu geçince 30 saniye zaman tutar ve 180 lik dönüş ile finale dönmeye ve aynı zamanda 600-700 fpm ile alçalmaya başlarız. Final de ucagi vref+wind correction hızına alır ve inişi tamamlarız.

Eğer yaklaştığımız tarafta olmayan piste ineceksek (Örneğin Erzincan için 29):

11 pistine 2 nm kala ucagi chartta belirtilen tarafa dogru 45 derece dondururuz (Örneğin Erzincan için meydanın kuzeyi circling e kapalı bu durumda saga 45 derecelik donus yapariz). 11 pisti Treshold unu geçince piste paralel duruma gelip downwind e gireriz. Bu durumda
hızımız 737 icin flap5 185 knots, Rj için flap 18 160 knots olabilir. 29 pisti Treshold unu geçerken 30 saniye tutmaya başlar bu arada ucagi (737 icin Flap15 160 knots- Rj icin Flap24 140 knots) yavaşlatır ve geardown yaparız. 30 saniye sonunda sola 90 derecelik donus ile baseleg e donmeye başlar aynı zamanda 600-700 fpm ile alçalmaya başlarız. Baseleg de uçuşu iniş configurasyonuna getirir overshot etmeden finale doneriz. Tüm bu kademelerde şrottle ve trim ile aşırı oynamalardan kaçınmalı ufak değişiklikler ile uçağı stabil tutmalıyız. Pist ile goz temasını kesmeden finale donmeli final approach da Vref+Wind Correction hızı ile inişi tamamlarız.

Aşağıda Visual Traffic Pattern e giriş ile ilgili şema bulunmakta.


Yukarıda anlatılan usul ile yapılan yaklaşmalar uçuş emniyeti ve flyinin düzgün icrası açısından önemlidir.

Lütfen konu ile ilgili sorularınızı bu topic altında sorunuz.

Sevgilerimle.

Bülent Akbay
FlyTHY
Administration
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Bülent Bey bilgilendirmeniz için teşekkürler,fakat Erzincan 11 pisti için bir şey sormak istiyorum.Elimdeki chartta 11 pisti için önce ERN 293 radyalinde D10.0 noktasına kadar gidiliyor,D10.0'dan sonra heading 338(max 185knt),sonra 180 derecelik dönüş ile 158 heading ile ERN 113(D10.0) radyali yakalanıyor ve yaklaşmaya başlanıyor.Benim anlamadığım Erzincan 11 pisti için illa circle-to-land mi yapmamız mı gerekiyor?
Ya da bu anlattığım VORDME circling ne zaman yapılıyor?

Teşekkürler...

Ural Köseoğlu
TK550
THY072
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 08 Dec 2001, 13:20
Location: Turkey
Contact:

Ural Bey,
Erzincan 11 pisti için Vor Dme yaklaşması sonunda circle to land uygulamak gerekiyor. Charta dikkat ederseniz Straight in Landing not auşorized. Chartta 5nm da 9000 feette olmanız öngörülüyor pistin irtifası 3700 feet civarı , aradaki fark 5300 feet ve bu yükseklikten 5 milde inmek pek mümkün değil. Bu mesafeyi 2 ila 2.30 dakikada alırsınız vertical speediniz 1000 feet per minute ise ancak 2000 ila 2500 feet alçalabilirsiniz. Daha derin varyolar da ise sink rate ikazı verir ve son yaklaşmada kullanılmaz.

Can Polat
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Anladım hocam,peki 5 mil kala 180 derece dönüp mü downwinde girmemiz gerekiyor,yoksa pisti bu irtifada geçip mi meydan turuna girmemiz gerekiyor?

Teşekkürler

Ural Köseoğlu
TK550
THY072
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 08 Dec 2001, 13:20
Location: Turkey
Contact:

Pist katedilecek Erzincan için sağdan 180 derece dönüşle downwind ( kuzeyden not auşorized idi sanırım chartta yazar)pist başını geçtikten 30 sn sonra sağdan 180 derece dönüşle final. pist katederken ve downwindde 1500 feet AGL base ve finala dönerken alçalmaya devam ediliyor.Pist doğrultusunu kaçırmadan mümkünse :).
İyi inişler

Not Bülent AKBAY'ın postunda detaylı açıklama var.. Yukarıda
tomcat
Newbie
Newbie
Posts: 18
Joined: 21 Jun 2002, 02:05
Location: Turkey

Ergenekon Hocam. Uzun zaman oldu foruma katılmayalı..Özlemişim hepinizi. :D

Bu fly-in 'e katılmayı çok isterdim ancak işlerim sebebiyle katılamayacağım. ?imdiden faliyete katılacak tüm ATC ve Pilotlara zevkli, heyecenlı ve başarılı görevler diliyorum.

Sevgiler_Saygılar.



Melih Yakup MEMİ?
Ankara
Can ÇETYNÇELYK
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: 21 Mar 2004, 19:34
Location: Turkey

Sayın Can POLAT

Yapacağınız uçuş ; bilgi, beceri ve pratik arttırma açısından çok faydalı gibi görünüyor.

Umarım bol katılımlı ve eğlenceli bir gece olur.

Ayrıca bizlere (THYVA formuna yazarak) yaptığınız bu nazik davetiniz için de teşekkür ederim.

(özel bir programım dolasıyla ben malesef katılamayacağım)

Saygılarımla.

__________________
Can ÇETİNÇELİK
THYVA GENEL MÜDÜRÜ
532 5002505
kral21
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 02 Apr 2004, 15:07
Location: Turkey

Arkadaşlar herkese merhaba, ben yaklaşık 5-6 aydır FLYTHY de uçuyorum. Yaklaşık 1,5 yıldır da forumu düzenli olarak takip ediyorum yani hepinizi tanıyor sayılırım ama foruma kayıt olmak şimdiye nasipmiş:)

Çok güzel bir organizasyon hazırlanmış bu uçuşa bende katılacağım. Vor yaklaşma da normal sayılırım ama Elazığ , Erzincan gibi meydanlarda pek denemem olmadı ama bu uçuşun çok faydası olacak. Bilgilerimizi en üst seviyede kullanacağız.

Herkese iyi uçuşlar...

Fatih
FLYTHY TK998
drumex
Average User
Average User
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 04:36
Location: Turkey
Contact:

Can hocam mesela Erzincan 11 için şöyle mi uçuyoruz?


http://www.mw.tum.de
Post Reply

Return to “Training Lounge”