Artık paslanmaya başlayan joysitcklerimizi ya?lamanın ve chart dosyalarımızı açmanın zamanı geldi..
Özellikle bu limanlarımızı kapsam içerisine almamızın sebebi yaklaşma usulleri ,yükseltileri ,aproach hizmeti olmayaca?ı ve ve adındanda anlaşılaca?ı üzere tamamı ile chartlarımızda yer alan kaidelere elimizden geldi?ince uyulması gerekti?i içindir.
Amacımız hiç bir arkadaşımızı sınamak yada zora koşmak de?ildir.
Aksine bu ve gelecekteki organizasyonlarımızın konsepti, mümkün olabildi?ince ucus becerilerimizi yükseltecek deneyimleri paylaşmak ve beraberinde FLYTHY Uçucuları olarak nitelik ve nicelik olarak bu işi olabildi?ine yakın yapan ve aynı terminolojiyi kullanan kısaca "as real as it gets" diyen havayolumuz anlayışını, sadece mükemmel alt yapısı ile de?il ,nitelikli ucucu sayısı ile anılan bir noktaya getirebilecek bir araç olmasına dayanmaktadır.
Sizlerden ricamız;
1)www.trvacc.org 'dan Sayın Ahmet Bedir 'in bu camiaya en büyük arma?anı olan enroute chartı indirin ve dikkatle inceleyin .
2)Lütfen ucus planlarınızda departure 'dan arrivala kadar tüm yol ve geçiş noktalarının bu plana uygun olmasına dikkat edin .(imkanı olanlar bu chartı plotterden çekip odalarına assınlar ..hem çok işe yarar hemde çok dekoratif bence..

3)Lütfen http://www.trvacc.org/web/charts/charts.asp 'den ilgili chartları indirip inceleyin ..MDA ları aklınızdan çıkarmayın ve RVR -Metar 'ınızı baştan güncelleyin .. Ogünki hava şartlarına göre umarım HILAS ve VASI ışıklandırmaları yeterli olur ..20 'de başlasada gündüz modunda uçanların başımız üstünde yeri vardır..
4)Departure noktalarını mümkün olabildi?ince realist seçin ..(örne?in Muş 'dan elazı?'a gelmeyin ..)
5)uçak tiplerini dikkate alın ..En nihayetinde yaklaşık 1700 m 'lik bir piste inilecek ..bu nedenle Concorde ,A 340 -330 yada di?er heavy uçaklarınızla uçmayın ,yakaca?ınız benzine yazık ..Keza gelirseniz ineriz biz desenizde inemezssiniz..,indirilmezsiniz..!(hiç kullanmamışlar denemesinler ama sitemizdeki 727 bana göre en BA?ARILI PANELLERDEN biridr..şiddetle tavsiye olunur..)(bu arada en güzel ucak en rahat uctu?umuz ve benimsedi?imiz uçak tipidir.en azından şimdilik..)
6)ATC ler ile konuşma terminolojilerimize dikkat edin ..Kısa bilgilendirici ve öz olalım ...
Sürprizler ...
ATC lerimiz kim olur bilemem ama Missed aproachlara ,hold procedurlere iyi bakın ...her an başınıza istemesenizde gelebilir...[}:)]
Mümkün olabilirmi bilemiyorum ki olası için gayret gösterece?iz ,gerçek pilotlardan isim yada ucus callsignlarınıza göre uygulanan prosedürlerin nasıl yapıldı?ına dair mailler yada ucus sonrası briefler alabilirsiniz..
Kişisel bir not: Uzun zamandır semalarımızda göremedi?imiz bol yıldızlı arkadaşlar ...!!! Ysim vermiyim ama paslandınız ...yiyosa buyrun ..

?imdilik bu kadar ...
Rasgele ...(bu terim uymadı pek havacılı?a ama uysada uymasada hoş görün ..)
Sevgi ve saygılarımzla;
*********************************************************************
Aklımıza gelince utandık ..
Aramızdan bir süre önce ayrılan ve şu anda başka semalarda huzur buldu?unu umdu?umuz de?erli arkadaşımız "TK367 Tayfun KILLIO?LU" bu vesile ile yeniden anılacaktır..
**********************************************************************
Can Polat
TK 177 Ergenekon Kucuk
TRVACC Student