SELAM ARKADASLAR...
ONCELILE SORMAK ISTEDIGIM IAS HIZ GOSTERGEM KALKISTAN HEMEN KISA BIR SURE TUM QNH DEGERLERINI DOGRU SET ETMEME RAGMEN SIFIR GOSTERIYOR,YANI BOZULUYOR, VE UCUSUN GERI KALAN KISMINI MANUEL GAZ VEREREK DEVAM ETTIRMEK ZORUNDA KALIYORUM..
DIGER SORUMDA ILS APPROACH.ILS YAKLASMA SIRASINDA CHARTTAKI TUM DEGERLERE AYNEN UYSAMDA PISTIN SAGINDA YADA SOLUNDA KALIYORUM VE SON ANDA UCAGI INDIRMEKTE ZORLANIYORUM..PISTI TAM KARSIDAN ALABILMENIN BIR YONTEMI VARMI YADA INIS PROSEDURU UCAGI PISTIN YAKININA BIR YERE GETIRIP GERI KALAN KISIMDA KAPTANIN MAGRIFETI MIDIR..
CEVAP ICIN SIMDIDEN TESEKKUR EDERIM...
ILS APP
Merhaba
Ilk sorun pitot heat düğmesini açmamanızdan kaynaklanıyor.Eğer kullandığınız panelde böyle bir düğme yoksa options->assignment'a girerek istediğiniz tuş kombinasyonunu atayabilirsiniz.Default olarak shift+H diye hatırlıyorum
Dediğiniz bariz bir sapma ise yüklediğiniz add-onlar yüzünden olabilir.Hangi meydanlarda bu sorunu yaşıyosunuz?Örneğin Mus meydanında ILS hatalı(default scenery) bir dosya indirip düzeltmeniz gerekiyor.
Eğer ufak tefek bir sapma oluyorsa,yapacak bir şey yok denemeye devam...
Kolay gelsin
Ural Köseoğlu
TK550
Ilk sorun pitot heat düğmesini açmamanızdan kaynaklanıyor.Eğer kullandığınız panelde böyle bir düğme yoksa options->assignment'a girerek istediğiniz tuş kombinasyonunu atayabilirsiniz.Default olarak shift+H diye hatırlıyorum
Dediğiniz bariz bir sapma ise yüklediğiniz add-onlar yüzünden olabilir.Hangi meydanlarda bu sorunu yaşıyosunuz?Örneğin Mus meydanında ILS hatalı(default scenery) bir dosya indirip düzeltmeniz gerekiyor.
Eğer ufak tefek bir sapma oluyorsa,yapacak bir şey yok denemeye devam...
Kolay gelsin
Ural Köseoğlu
TK550
Ural'ın söylediği gibi ILS yanlışsa bunu AFCAD'la düzeltebilirsiniz.
Yaklaşmada doğru uçabilmek için kullandığınız uçağı iyi tanımanız lazım. Bunun için o uçakla bol bol uçun, touch-and-go çalışın.
Bu noktada gerçek değerleri unutup daha çok flightsim içinde uçağın komutlara nasıl tepki verdiğine dikkat ederseniz bence daha iyi olur. Uçuş modelleri tabii ki gerçeğe yakın yapılıyor. Ama yine de aynı sınıfta oldukları halde bazı uçaklar yavaş ve hantal hareket ederken, bazıları komutlara çok çabuk yanıt verir. Misal Ariane'nin 737-300'ü oldukça hantalken FFX'in 737-300'ünde böyle bişey pek yoktur, komutların çok daha çabuk harekete döndüğünü görebilirsiniz.
http://www.mw.tum.de
Yaklaşmada doğru uçabilmek için kullandığınız uçağı iyi tanımanız lazım. Bunun için o uçakla bol bol uçun, touch-and-go çalışın.
Bu noktada gerçek değerleri unutup daha çok flightsim içinde uçağın komutlara nasıl tepki verdiğine dikkat ederseniz bence daha iyi olur. Uçuş modelleri tabii ki gerçeğe yakın yapılıyor. Ama yine de aynı sınıfta oldukları halde bazı uçaklar yavaş ve hantal hareket ederken, bazıları komutlara çok çabuk yanıt verir. Misal Ariane'nin 737-300'ü oldukça hantalken FFX'in 737-300'ünde böyle bişey pek yoktur, komutların çok daha çabuk harekete döndüğünü görebilirsiniz.
http://www.mw.tum.de
-
- Rookie
- Posts: 49
- Joined: 26 Jan 2003, 00:30
- Location: Turkey
MERHABA
BENİM DE BURAK KAPTAN GİBİ SÜRAT SAATİ PROBLEMİM VAR VE ZAMAN ZAMAN YA?IYORUM,ANCAK PITOT-HEAT VE DE-ICE AÇIK OLMASINA KAR?IN OLUYOR BU,
EN SON GEÇEN HAFTA SONU LTBA İÇİN ALÇALIRKEN BA?IMA GELDİ,KALKI?TAN İTİBAREN PITOT-HEAT VE DE-ICE AÇIKTI,TIRMANI?TA VE ROTADA SORUN YOKTU
FAKAT YAA GEÇTİKTEN SONRA YAKLA?IK FL 070 GEÇİLİRKEN SÜRAT SAATİ SIFIR
GÖSTERMEYE BA?LADI,36R PİSTİNE ATC VECTOR VERİRKEN BEN DE MANUEL GAZ
KUMANDASI İLE UÇUYORDUM BİR ARA PERDÖVİTES DE OLUYORDUM AZ DAHA AMA
SA? SALİM İNEBİLDİM.BU DURUM NORMAL MİDİR? YANİ PİTO HEAT VE DE-ICE
AÇIKKEN SÜRAT SAATİ ARIZASI?(UÇAK B-737w) İKİNCİSİ DE ATC AÇIKKEN
SÜRAT SAATİ ARIZASINI DEKLARE ETMELİ MİYİZ? EMERCENSİNİN GERE?İ OLARAK
EMNİYETLİ UÇU?LAR DİLERİM...
TK 647
MEHMET YARBASAN
BENİM DE BURAK KAPTAN GİBİ SÜRAT SAATİ PROBLEMİM VAR VE ZAMAN ZAMAN YA?IYORUM,ANCAK PITOT-HEAT VE DE-ICE AÇIK OLMASINA KAR?IN OLUYOR BU,
EN SON GEÇEN HAFTA SONU LTBA İÇİN ALÇALIRKEN BA?IMA GELDİ,KALKI?TAN İTİBAREN PITOT-HEAT VE DE-ICE AÇIKTI,TIRMANI?TA VE ROTADA SORUN YOKTU
FAKAT YAA GEÇTİKTEN SONRA YAKLA?IK FL 070 GEÇİLİRKEN SÜRAT SAATİ SIFIR
GÖSTERMEYE BA?LADI,36R PİSTİNE ATC VECTOR VERİRKEN BEN DE MANUEL GAZ
KUMANDASI İLE UÇUYORDUM BİR ARA PERDÖVİTES DE OLUYORDUM AZ DAHA AMA
SA? SALİM İNEBİLDİM.BU DURUM NORMAL MİDİR? YANİ PİTO HEAT VE DE-ICE
AÇIKKEN SÜRAT SAATİ ARIZASI?(UÇAK B-737w) İKİNCİSİ DE ATC AÇIKKEN
SÜRAT SAATİ ARIZASINI DEKLARE ETMELİ MİYİZ? EMERCENSİNİN GERE?İ OLARAK
EMNİYETLİ UÇU?LAR DİLERİM...
TK 647
MEHMET YARBASAN
- THY4743
- Senior Member
- Posts: 303
- Joined: 23 Oct 2001, 22:08
- Name: Targan UNUTMAZ
- PID: 4743
- Vatsim ID: 1130878
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
Aynı problem bende de sadece A310 (Harald Nehring) uçağında var.
Pitot ve ice larda açık olmasına rağmen bazen havada, bazen alçalırken, bazende tırmanırken bir anda Airspeed indicator sıfırlanıyor. Nedenini çözemedim ve bu yüzden o uçağı kullanmıyorum.
(Başka uçakta ise bu problem yok)
Targan...
tago...
Pitot ve ice larda açık olmasına rağmen bazen havada, bazen alçalırken, bazende tırmanırken bir anda Airspeed indicator sıfırlanıyor. Nedenini çözemedim ve bu yüzden o uçağı kullanmıyorum.
(Başka uçakta ise bu problem yok)
Targan...
tago...