Arkadaslar bilmemek degil ogrenmemek ayıp. O yüzden sürekli karıştırdı?ım bir konuyu sizlere sormak istedim. Lütfen bilen arkadaşlar bana ve benim gibi problemi olanlara anlatırsa cok sevinirim.
Kalkışlarda ve inişlerde rüzgarı karşımıza alacak şekilde pist seçece?iz. Ama METAR ı okudu?umda mesela 20013KT yazıyor , 200 dereceden 13 KT rüzgar , bu durmda 18 pistini mi yoksa 36 pistini mi seçmeli. Yani 200 dereceden esiyor dendi?inde rüzgarın gidiş yönü 200 dereceye do?ru mu demek?
şimdiden teşekkürler
Serdar Serhatlı
PIST SECIMI
-
- Junior Member
- Posts: 55
- Joined: 07 Aug 2002, 22:28
- Name: Gürhan Okay
- PID: 317
- Location: Turkey
- Contact:
Hayır Rüzgar 20013Kts olarak görünüyorsa 200 dereceden yani güney- güney batı YÖNUNDEN esiyor demektir. Bu rüzgarın gittiği değil üflediği yani geldiği yönü gösterir. Güney yönünden esen bir rüzgar olduğundan, rüzgara karşı kalkmamaız gerektiği kuralından hareketle, başımızı güneye vererek kalkacağız demektir.
Cevap Istanbuldaki 18 pistini kullanarak kalkmaktır.
Eğer rüzgar 23013 yani 230 dereceden 13 kts şiddetinde esiyor ise bu durumda güney batı yününden gelen rüzgarı karşılamak için, eğer ucağımız da uygunsa (RJ, 737 gibi) daha kısa olan 24 pistinden kalkış yapılabilir. 06/24 pisti 18/36 dan daha kısa olduğundan a340 gibi ağır ve uzun pist gerektiren uçaklar yan rügar (crosswind) e ragmen 18 pistinden kalkış yapacaklardır.
İyi uçuşlar
TK317i
Gürhan
Cevap Istanbuldaki 18 pistini kullanarak kalkmaktır.
Eğer rüzgar 23013 yani 230 dereceden 13 kts şiddetinde esiyor ise bu durumda güney batı yününden gelen rüzgarı karşılamak için, eğer ucağımız da uygunsa (RJ, 737 gibi) daha kısa olan 24 pistinden kalkış yapılabilir. 06/24 pisti 18/36 dan daha kısa olduğundan a340 gibi ağır ve uzun pist gerektiren uçaklar yan rügar (crosswind) e ragmen 18 pistinden kalkış yapacaklardır.
İyi uçuşlar
TK317i
Gürhan