Sn arkadaşlarım,sorularıma yanıt verirseniz sevinirim
1-Bir rwy e VOR app ile geldiniz.Fakat Straight Landing yasak.Circle to Land procedure izlenecek.Klasik crooswind, rüzgaraltı,esas bacak ve final ile inilecek.
1-Bunu bir B.737 veya Airbus la nasıl yapaca?ız?
2-Bacaklar kaç mil tutulacak?
3-FL MDA da mı kalınacak?
4-Ayrıca Circle To Land VFR tamamen bir uygulama mı?.Çünkü ör/Van rwy03 için course açısı veya Samsun rwy31 için course açısı rwy başına uygun de?il.(Samsun rwy31 için course chartta 290 derece).Yani LOC kullanılmıyor mu?
4-Ayrıca vertical yaklaşma için PAPI ler mi kullanılıyor?
E?er bir Airbus veya Boeing ile Circle to Land prosedürü tamamen pilotun manuel becerisiyle yapılıyorsa ve dışarda da biraz rüzgar varsa ben kışın Samsun veya Van'a (başka meydanlar hatırımda de?il)otobüsle gitmeye karar vermiş bulunmaktayım.
saygılar
Captain
selim bilgin
Circle to land
Merhabalar
Selim Bey sakıncası yoksa yeni bir topic açmadan Van havaalanı ile ilgili bir soru sormak istiyorum
Tam olarak hatırlamıyorum,chartlarda 03 pisti için NDB(VOR'da olabilir) yaklaşması neredeyse 60 derecelik bir sapmayla verilmiş.Pist 30 dereceye bakarken biz 90 derece ile yaklaşıyoruz.Bunu halen anlamış değilim.Koskoca bir boeing/airbus uçağını pist başına 2-3 mil kala hooop diye 60 derece dondurmek riskli değil midir?
Eğer uygulama aynen boyleyse pilotun o anki stresini hayal bile edemiyorum...
Ural Köseoğlu
TK550
Selim Bey sakıncası yoksa yeni bir topic açmadan Van havaalanı ile ilgili bir soru sormak istiyorum
Tam olarak hatırlamıyorum,chartlarda 03 pisti için NDB(VOR'da olabilir) yaklaşması neredeyse 60 derecelik bir sapmayla verilmiş.Pist 30 dereceye bakarken biz 90 derece ile yaklaşıyoruz.Bunu halen anlamış değilim.Koskoca bir boeing/airbus uçağını pist başına 2-3 mil kala hooop diye 60 derece dondurmek riskli değil midir?
Eğer uygulama aynen boyleyse pilotun o anki stresini hayal bile edemiyorum...
Ural Köseoğlu
TK550
-
- Junior Member
- Posts: 67
- Joined: 13 Mar 2002, 13:14
- Name: Taner Sevim
- PID: 182
- Location: Turkey
- Contact:
Değerli arkadaşlarım daha önce bir topikte gördüğüm linke bakmanızı tavsiye ediyorum.Oldukça faydalı.
http://www.altairva-fs.com/training/ava ... circle.htm
Taner Sevim
http://www.altairva-fs.com/training/ava ... circle.htm
Taner Sevim
- THY177
- VIP Member
- Posts: 606
- Joined: 10 Feb 2002, 12:16
- Name: Ergenekon Kucuk
- PID: 177
- Location: Turkey
Herkese merhaba ..
selimcim selam ..öncelikle artık topiklerimizde bu tip sorular yer almıyor derken bu soruların ilaç gibi geldi..paylaşark öğrenmenin başka bir yolu yok ..bu vesile ile en azından kendi adıma sağol..
sadece şimdiye kadar okuduklarımdan çıkarımlardır...
sivil havacılıkta ve halen bu tip limanlarımıza yaklaşmalar öncelikle MDA nın altına inilmedikçe ,arazi yapısı ve yükseltiler önceden belirlenmek kaydı ile ve görsel referanslar sürekli sağlandığı sürece (ILS yok ise) pilotların "short cut " diye ifade ettiği şekilde yapılıyor..Yani chartlarda belirtilen usuller uygulandığı gibi yukarıda bahsettiğim şartlar baki olduğu sürece ve (OCA)emniyet sınırları altına inilmediği sürece görsel referanslar ile yaklaşılıyor.Burada aynen dediğin gibi pilotların melekesinde iş LOC çok anlamlı değil..
bahsetmiş olduğun course açının uygun olmadığı yaklaşamlar var van havalimanında..bunlarda bildiğim kadarı ile off set yaklaşma olarak nitelendiriliyor.Burada pist istikameti doğrultusunda olmayan bir yaklaşma ile piste görsel teması kaybetmeden yaklaşıp pistin doğrultusunu kesen bir yaklaşma yaparak yine görsel referansı kaybetmeden finale oldukça keskin sayılabilcek bir donus ile iniyorsun .(ama eminimki şu and FMC teknolojisidne daha yumuşak fixler giriliyordur.)
Chrtalarda belirtilen MDA 'da kalmak doğru olduğu gibi burada OCA 'yı baz alabilirsin .örneğin C class için Van 6900 feet,son yaklaşmada ise VOR DME X 3= ....feet olmalısın (tabi alt set local QNH)
Circle to land VFR bir uygulama değil yanlızca bildiğim kadarı ile ..ancak IFR ucuslarda kısıtları var ..örneğin vanda 40-210 radyal aralarında yüksek yükseltiler nedeni ile auşorized değil..
(Daha önce Okan 'ın topiğe koyduğu yaklaşma uulleri ile ilgili bir topik vardı ve çok güzeldi gercekten ..ama bulamadım .)
Vertical ,doğru bir süzülüş açısı için PAPI (vanda HIRL da var: High Intensity Runway Edge Lights),VASI hasas olmayan yaklaşmalardaki yardımcı cihazlar olduğu için referenas olarak kullanılıyor.
Birde hatırlatmakta fayda var ..Van 'a gündüz şartlar ucus auşorized hala..
Abcim sen hiç korkma bu limanlar için ..elbette ILS olmaması bir handikap ama gündüz şartlarda hava şartları elverdiği sürece (ki van kazamız ayrı bir husus)hiç bir sıkıntı duyma..baktın olmuyor abicim "bırakın kardeşim ehline dersin alırsın ucağı indiriverirsin ...":D
Sevgiler.
Ps: Taner beyin linkine baktım ki aradığım oydu ..gerçekten .çok güzel bakılması tavsiye olunur ..
TK 177 Ergenekon Kucuk
TRVACC Student
selimcim selam ..öncelikle artık topiklerimizde bu tip sorular yer almıyor derken bu soruların ilaç gibi geldi..paylaşark öğrenmenin başka bir yolu yok ..bu vesile ile en azından kendi adıma sağol..
sadece şimdiye kadar okuduklarımdan çıkarımlardır...
sivil havacılıkta ve halen bu tip limanlarımıza yaklaşmalar öncelikle MDA nın altına inilmedikçe ,arazi yapısı ve yükseltiler önceden belirlenmek kaydı ile ve görsel referanslar sürekli sağlandığı sürece (ILS yok ise) pilotların "short cut " diye ifade ettiği şekilde yapılıyor..Yani chartlarda belirtilen usuller uygulandığı gibi yukarıda bahsettiğim şartlar baki olduğu sürece ve (OCA)emniyet sınırları altına inilmediği sürece görsel referanslar ile yaklaşılıyor.Burada aynen dediğin gibi pilotların melekesinde iş LOC çok anlamlı değil..
bahsetmiş olduğun course açının uygun olmadığı yaklaşamlar var van havalimanında..bunlarda bildiğim kadarı ile off set yaklaşma olarak nitelendiriliyor.Burada pist istikameti doğrultusunda olmayan bir yaklaşma ile piste görsel teması kaybetmeden yaklaşıp pistin doğrultusunu kesen bir yaklaşma yaparak yine görsel referansı kaybetmeden finale oldukça keskin sayılabilcek bir donus ile iniyorsun .(ama eminimki şu and FMC teknolojisidne daha yumuşak fixler giriliyordur.)
Chrtalarda belirtilen MDA 'da kalmak doğru olduğu gibi burada OCA 'yı baz alabilirsin .örneğin C class için Van 6900 feet,son yaklaşmada ise VOR DME X 3= ....feet olmalısın (tabi alt set local QNH)
Circle to land VFR bir uygulama değil yanlızca bildiğim kadarı ile ..ancak IFR ucuslarda kısıtları var ..örneğin vanda 40-210 radyal aralarında yüksek yükseltiler nedeni ile auşorized değil..
(Daha önce Okan 'ın topiğe koyduğu yaklaşma uulleri ile ilgili bir topik vardı ve çok güzeldi gercekten ..ama bulamadım .)
Vertical ,doğru bir süzülüş açısı için PAPI (vanda HIRL da var: High Intensity Runway Edge Lights),VASI hasas olmayan yaklaşmalardaki yardımcı cihazlar olduğu için referenas olarak kullanılıyor.
Birde hatırlatmakta fayda var ..Van 'a gündüz şartlar ucus auşorized hala..
Abcim sen hiç korkma bu limanlar için ..elbette ILS olmaması bir handikap ama gündüz şartlarda hava şartları elverdiği sürece (ki van kazamız ayrı bir husus)hiç bir sıkıntı duyma..baktın olmuyor abicim "bırakın kardeşim ehline dersin alırsın ucağı indiriverirsin ...":D
Sevgiler.
Ps: Taner beyin linkine baktım ki aradığım oydu ..gerçekten .çok güzel bakılması tavsiye olunur ..
TK 177 Ergenekon Kucuk
TRVACC Student
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Erenekon merhaba
ben de senin gibi bu tip soruların özlemi peşindeyim.Çünkü burada sorulan teknik bir soruya bir çok kişiden yanıt gelince tam harmanlaşmış bir bilgi ortaya çıkıyor.
1-Gerek piste 30-40 derece ile oblik gelip ardından dönerek pist doğrultusuna girmek (Straight Landing)
2-Gerekse de pist üstüne gelip charta göre bir MDA da Circle to Land yapmak
C-D sınıfı bir uçakla gerçekten zor.Ki bu meydanlara uçan en ufak uçak RJ bile C sınıfı
(Hoş emekli bir pilot olan babam bizim FS ile uçmuş ve kendi deyişi ile gerçek Tayyarede lövyenin bu kadar hassas-oynak olmadığını söylemişti.)
Yine de Van-Siirt-Denizli için her iki pist başları; Trabzon-Samsun meydanlarında VOR yaklaşmalı pist başlarına inişli bir yolculuğu düşünüyorsanız uçaktan inip bir Kamil Koç bileti almayı öneriyorum.
saygılar
Captain-va
TK656
selim bilgin
ben de senin gibi bu tip soruların özlemi peşindeyim.Çünkü burada sorulan teknik bir soruya bir çok kişiden yanıt gelince tam harmanlaşmış bir bilgi ortaya çıkıyor.
1-Gerek piste 30-40 derece ile oblik gelip ardından dönerek pist doğrultusuna girmek (Straight Landing)
2-Gerekse de pist üstüne gelip charta göre bir MDA da Circle to Land yapmak
C-D sınıfı bir uçakla gerçekten zor.Ki bu meydanlara uçan en ufak uçak RJ bile C sınıfı
(Hoş emekli bir pilot olan babam bizim FS ile uçmuş ve kendi deyişi ile gerçek Tayyarede lövyenin bu kadar hassas-oynak olmadığını söylemişti.)
Yine de Van-Siirt-Denizli için her iki pist başları; Trabzon-Samsun meydanlarında VOR yaklaşmalı pist başlarına inişli bir yolculuğu düşünüyorsanız uçaktan inip bir Kamil Koç bileti almayı öneriyorum.
saygılar
Captain-va
TK656
selim bilgin
- THY177
- VIP Member
- Posts: 606
- Joined: 10 Feb 2002, 12:16
- Name: Ergenekon Kucuk
- PID: 177
- Location: Turkey
Selim bilmiyordum babanızın emkli pilot olduğunu? (THY 'denmi evetse ne zaman benim babam 2001 de emekli oldu)
her ne ise ..
ben halşkarda ayaklarımın yerden kesilmesini tercih ederim ..
)
sevgiler.
TK 177 Ergenekon Kucuk
TRVACC Student
her ne ise ..
ben halşkarda ayaklarımın yerden kesilmesini tercih ederim ..

sevgiler.
TK 177 Ergenekon Kucuk
TRVACC Student
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Taner kaptan
linke ulaştım.Training bölümü çok açıklayacı bilgilerle dolu.?u an bazılarını basıyorum.Teşekkür ederim.
Benim de yuk.da belirttiğim gibi FL MDA en alt sınırda yapılan çeşitli Circle to Land uygulamaları mevcut.Orda belitildiğine göre gerçek hayatta bu meydanlarda ATC nin verdiği Hdg.lerle bu işlem biraz daha güvenli yapılıyor.Tabi bizde sanal ortamda Van APP tabi ki olamaz.
Ama yine de dediğim gibi, C-D sınıfı uçaklar için VFR koşullarda yapılan güç bir iş.
Off line olarak sürekli çalışmak gerekli.Ve hatta bu tip meydanlara uçmak İst.Ank. gibi meydanlara uçmaktan daha keyifli.Tabi bizim ortamda.Gerçek hayatta otobüse devam(Kendi fikrim)
saygılar
Captain-va
Axx Inst.Rating
selim bilgin
linke ulaştım.Training bölümü çok açıklayacı bilgilerle dolu.?u an bazılarını basıyorum.Teşekkür ederim.
Benim de yuk.da belirttiğim gibi FL MDA en alt sınırda yapılan çeşitli Circle to Land uygulamaları mevcut.Orda belitildiğine göre gerçek hayatta bu meydanlarda ATC nin verdiği Hdg.lerle bu işlem biraz daha güvenli yapılıyor.Tabi bizde sanal ortamda Van APP tabi ki olamaz.
Ama yine de dediğim gibi, C-D sınıfı uçaklar için VFR koşullarda yapılan güç bir iş.
Off line olarak sürekli çalışmak gerekli.Ve hatta bu tip meydanlara uçmak İst.Ank. gibi meydanlara uçmaktan daha keyifli.Tabi bizim ortamda.Gerçek hayatta otobüse devam(Kendi fikrim)
saygılar
Captain-va
Axx Inst.Rating
selim bilgin
Türkiyede bazı meydanlarda radar servisi yok yani kule uçakları göremiyor. Ve uçaklardan aldığı posizyon raporlarına göre talimatları veriyor. Gerisi kaptana kalmış.