Bugüne kadar hiç divert kararı verecek bir durumla karşılaşmadım bu yüzden bu işin tam prosedürünü bilmiyorum.
Diyelim Istanbul Trabzon ucuyorum,fakat hava şartları inişe müsait de?il ve pas geçiyorum do?al olarak,peki bundan sonra nasıl divert etmem gerekiyor,diyelim alternate olarak esenboga verdim planda.
1.Havadayken bu işin planlaması nasıl olur,yani sb'dan tekrar uçuş planı mı doldurmalıyım pas geçtikten sonra?
2.Routing nasıl olacak sadece direct to LTAC(sb'dan) deyip esenbogaya direk mi uçmalıyım?
3.Bir de bu iş DF734'ün FMCsinde nasıl oluyor bilen varsa lütfen yazsın...
Yanıtlarsanız sevinirim...
Ural Köseo?lu
TK550
Divert kararı sonrası
-
- Average User
- Posts: 211
- Joined: 19 Aug 2001, 04:09
- Location: Turkey
- Contact:
Pas geçtikten sonra divert etmek istediğinizi ATC'ye bildirirsiniz, bundan sonra ATC size alternate meydana gidiş için ayrıca bir rota verecektir. Mevcut SBOX planını yeni kleransa göre değiştirmekte fayda var.
FMC'de uçuş planı iniş pisti ile bitmez, iniş pistinden sonra pas geçme prosedürü de aynen yazılır. Böylelikle pas geçmeniz durumunda FMC'de ne yapacağınızı şaşırmadan rotanıza devam etmiş olursunuz, önemli olan rotayı bitirmemek çünki havadayken yeni rota girme şansınız yok* , sonra ATC ile mutabık kaldığınız alternate planı FMC'ye girebilirsiniz. FMC kısmı anlattığımdan biraz farklı olabilir ama rotayı bitirmeden devam edildiği sürece problem yok.
* DF737 ile pek tecrübeli değilim fakat FMC co-rte özelliğinin simule edilmedigini biliyorum. co-rte ile aktif rotanızın haricinde ilave bir rota yaratabiliyor ve istediginiz zaman aktif rotanızdan co-rte'ye geçebiliyorsunuz. 767-PIC'de co-rte mevcut.
Saygılarımla,
Bozhan Özsoy
TK01
FlyTHY Technic
FMC'de uçuş planı iniş pisti ile bitmez, iniş pistinden sonra pas geçme prosedürü de aynen yazılır. Böylelikle pas geçmeniz durumunda FMC'de ne yapacağınızı şaşırmadan rotanıza devam etmiş olursunuz, önemli olan rotayı bitirmemek çünki havadayken yeni rota girme şansınız yok* , sonra ATC ile mutabık kaldığınız alternate planı FMC'ye girebilirsiniz. FMC kısmı anlattığımdan biraz farklı olabilir ama rotayı bitirmeden devam edildiği sürece problem yok.
* DF737 ile pek tecrübeli değilim fakat FMC co-rte özelliğinin simule edilmedigini biliyorum. co-rte ile aktif rotanızın haricinde ilave bir rota yaratabiliyor ve istediginiz zaman aktif rotanızdan co-rte'ye geçebiliyorsunuz. 767-PIC'de co-rte mevcut.
Saygılarımla,
Bozhan Özsoy
TK01
FlyTHY Technic