[8)]
Merhaba,
FS2004 beni bu mail i göndermeye mecbur etti.
Bu gibi 3. world diyarlarında bir insanın, sırf "aptal"dan sayılma korkusu sebebiyle, bir "cumulonimbus"un peşine düşüp foto?rafını çekebilmek için kilometrelerce yol gitmesi zor bir olaydır. Ancak ben herşeye ra?men bunu yıllarca yapmış biri olarak FS2004ün cumulonimbuslarını görünce bu sefil, rezil ve 5 para etmez televole cennetinde boşa geçmiş gökyüzü yıllarıma gerçekten acıdım.
FS2004 e 2500-25000 feet arasında bir şunderstorm meydana getirin (1/8)ve 23000feete 40knotluk bir rüzgar katı ekleyin (270den olursa daha iyi olur...) . Cumulonimbusun ucları rüzgarda alıp başını gitmiş olmalı. Tabi bunu mesela yerel istasyon olarak Bandırma üstünde yapın. Sonra çok seviliyor görünen Yeşilköyden güney ufkunda olup bitene bir bakıverin. Gördü?ünüz şeyin adı Cumulonimbus Anvildir.
Yani kısacası "inanılmaz". Keşke atmosfere bundan önceki sürümlerde de bu kadar emek ve zaman verilebilmiş olunsaydı (olunsaydı da bizim de bu büyük hapishanede yıllarımız boşa geçmemiş olsaydı...).
Bir de bize bunları sunan adam (veya adamlara)burun kıvıranlar var. Tıpkı kola bilmemne reklamında "bendensin" edebiyatı (görgüsüzlü?ü) yapıp aslında Fred Çakmaktaş kadar kuş beyinli oldu?unu isbatlayan hıyarlar gibi... Aslında "bendensin" diye buna denmeli.
Gökyüzünün transatlantikleri cumulonimbuslara ilgi duyanlarınız varsa şu sayfalara bir göz atıversin.
http://www.inclouds.com/Wx/clouds2.html
http://www.photolib.noaa.gov/historic/nws/wea00031.htm
ve tabi ki,
http://www.capetownskies.com/clouds-uplift.htm
Bu derece mükemmelleştirilmiş atmosfer yanında fs2004 aylar süren çabalarımla oluştudu?um 2002 ucaklarımla uyumlu olsaydı çok iyi olacaktı.Re paint şu-bu ugraştı?ım 2002 SR-71 980
pist başında iniş takımları kapalı bir halde askıda durdu?unu görünce moralim bozuldu. Öyle bile olsa pist başına uça?ın arkasına aldı?ım teleobjektif kule kamerasından SR-71
bulutlara do?ru yükselişi bambaşka birşey. Keşke "bendensin" Fred Çakmaktaşlı?ı oynamaktan vazgeçip biz de birkaç uça?ı fs2004e uyumlu hale getirebilseydik. Ancak gerçek şu ki, acımasızca (fakat aslında çaresizce) "bendensin" yaptı?ımız... onbinlerce dolarlık yazılımlar karşısında 100$ı dahi bulmayan şu yazılımın rüzgarda yol alan bulutlarını gördü?ümde adamların "bendensin"i karşısında bu defa yüzümün hakikaten kızardı?ını itiraf etmeliyim.
metinfe_2002@yahoo.com
fs2004
Valla asıl bahsetmek istediğiniz şey olan FS2004'ün atmosfer yazılımının ne kadar güzel olduğu (kesinlikle katılıyorum) dışında acaip bi yazı olmuş. Metoroloji ile ilgili olmanız tuhaf değil de "rezil ve 5 para etmez televole cenneti"? "büyük hapishanede geçen yıllar"?
Bilginiz olsun diye söylüyorum, bu sürümdeki atmosfer yazılımı, en az simülatorün kendisi kadar kompleks bir yapıya sahip. Programlamadaki gelişme, enformatik alanında çok ciddi bir ilerleme olup, bu bilimle ilgili seminerlerde anlatılacak derecede önemlidir.
Bunu niye daha önce yapmadılar şeklindeki sorunuza da anlam veremedim. Kısaca böyle işte, bu gelişmiş atmosfer yazılımını proglamlamak daha önce mümkün olmadı demek ki. Onun yerine FS2002'de gelişmiş scenery, ATC, AI uçakları, gelişmiş grafikler sunuldu.
Herhangi bir ürünü olduğu gibi bir yazılımı geliştirmenin de bir planı, programı var. Bu planlama içinde, özellikle de oturmuş olarak iki senede bir çıkarılan bir yazılım için, önemli bi faktör olan zaman sınırı var. Eklenicek özelliklerin bir öncelik sırası var. Bence niye daha önce düşünülemedi demek yerine önümüze sunulan bu yeni özelliğe, ve sonunda kod yazarlarının bu işin üstesinden gelebildiklerine sevinmeliyiz.
FS2004'te uçaklarınızın hepsi çalışmayabilir. Olsun siz zaten 60 dolara değil, illegal kopyasını (son versiyon değil de beta kopyası da olabilir) sokaktan 15 milyona aldınız, bikaç uçağınız çalışmasa da olsun o kadar.
Selçuk - http://www.mw.tum.de

Bilginiz olsun diye söylüyorum, bu sürümdeki atmosfer yazılımı, en az simülatorün kendisi kadar kompleks bir yapıya sahip. Programlamadaki gelişme, enformatik alanında çok ciddi bir ilerleme olup, bu bilimle ilgili seminerlerde anlatılacak derecede önemlidir.
Bunu niye daha önce yapmadılar şeklindeki sorunuza da anlam veremedim. Kısaca böyle işte, bu gelişmiş atmosfer yazılımını proglamlamak daha önce mümkün olmadı demek ki. Onun yerine FS2002'de gelişmiş scenery, ATC, AI uçakları, gelişmiş grafikler sunuldu.
Herhangi bir ürünü olduğu gibi bir yazılımı geliştirmenin de bir planı, programı var. Bu planlama içinde, özellikle de oturmuş olarak iki senede bir çıkarılan bir yazılım için, önemli bi faktör olan zaman sınırı var. Eklenicek özelliklerin bir öncelik sırası var. Bence niye daha önce düşünülemedi demek yerine önümüze sunulan bu yeni özelliğe, ve sonunda kod yazarlarının bu işin üstesinden gelebildiklerine sevinmeliyiz.
FS2004'te uçaklarınızın hepsi çalışmayabilir. Olsun siz zaten 60 dolara değil, illegal kopyasını (son versiyon değil de beta kopyası da olabilir) sokaktan 15 milyona aldınız, bikaç uçağınız çalışmasa da olsun o kadar.
Selçuk - http://www.mw.tum.de


Yazımda ele aldığım temaların sonuna kadar arkasındayım (Bu hernekadar 3. dünya politikacısı deyişi oldu ise de...). Çünkü uçaklar uçmaya 3. dünyada da pist başından (veya hangardan) başlarlar. Ancak gökyüzüne 3. dünyada bağlanan insan için durum böyle değildir. Çünkü o, önce yeraltından yüzeye çıkmak zorundadır. Bunun sebebi onun bir köstebek vb. olması değildir elbette. Sebep, 3. dünyanın insana toprağın birkaç bin feet altından vurduğu zincirlerdir. Yani önce yüzeye çıkmayı başarmak, ardından gökyüzüne kanat açmak şartı vardır (buna mecaliniz kalmş ise...). 3. dünyada doğrudan pist başından başlayanlara "tuzu kurular" denir.
Kaldı ki, yazımda fs2004ün alt yapısını takdir etmiş olduğum da ortadadır. Cdleri 8milyona aldım. Ancak bunu basit biri oluşumdan dolayı değil, daha fazla bekleyemediğim için yaptım. Kaldı ki, fs2002 lisansım da var.
Sözkonusu olan, 60$ için ahlak dersi vermeye kalkmak olmamalı. Bir ülke bütünüyle bitmiş. Ve bu, tabi ki, başta, insanın gökyüzü duygusuna dair eğitim olmak üzere herşeyi silip süpürmüş. Bu büyük kaybı hiçbir para ile tartamazsınız.
Sizce ilgisiz (ve muhtemelen yakışıksız) kalan o satırlardan amacımız elbette, meselenin geçen ve yaşım itibarıyla ancak o kadarını tartabildiğim 30 yıl boyunca ne derece muazzam boyutlara tırmanmış olduğunu en azından gökyüzü insanlarına haykırmaktı. Yoksa bu veya herhangi bir siteyi sabote etmek gibi bir amacım asla olamaz.
Meteoroloji konularına havacılık sitelerinde yeterince ilgi gösterilmediği kanaatindeyim. Bunun sebebi, olsa olsa, daha ziyade taknik bir anlamı olan "havacılık" kavramının insan kavrayışı içinde çok daha genel bir anlama sahip olan "gökyüzü"nün dairesinde ele alınabileceğinin anlaşılamaması olmalıdır. Naçizane, şu öneriyi iletmek istiyorum: Gökyüzüne dair derin kültürü görmezden gelerek bir "havacılık" tasvir edilemez.
Yazılımların planlar doğrultusunda hazırlanıp piyasaya verilmesi konusundaki tenkidinizi yüzeyde haklı buluyorum. Ancak satırlarımı bir kez daha okursanız ifade ettiğim anlamın aslında bir "mecaz" olduğunu anlayacaksınız. Yoksa 2
in 1den önce gelemeyeceğini sanırım! biliyorum...
David Bushelin 2002 için elden geçirdiği SR-71i konusunda aynı hüznü hala yaşıyorum. Çünkü SR-71i 1983 en beri bilen biri olarak bu gibi insanlarla tanışma şansım hiç olmadı. Buna Lockheedin müşiş insanı Kely Johnson da dahil...
Mesele hazıra konmak değil, hazıra konmak zorunda kalıp vicdan azabı duymak...
fs2004e emek vermiş herkese 3. dünyadan minnet duygularımı iletiyorum.
Bu arada cumulonimbusların bu enlemden ikincil geçişlerine hala üç ay var...
sevgili metinfe öncelikle havacılık ve gökyüzü konusundaki düşüncelerine katılıyorum... fs de bu konunun bu versiyonda ele alınmasınında ancak teknoloji ile alakalı olabileceğini sanıyorum...ekran kartı teknolojisi hepimizin bildiğigibi sis ve trasparanlık, gölge konularında son zamanlarda gelişebildi.. buna paralel olarakta yazılımlarda ele alındı görüşündeyim... elbetteki sizin gibi bende bu gökyüzüyle daha önceden karşılaşmak isterdim. bu konuda size katılıyorum...
Ancak neden şu reklama kafanızı taktığınızı anlamış deyilim bence dahice bi fikir ve çok da ciddiye alınması gerekmiyen, ince düşünülmesine gerek olmayan bir reklam niçin kafanıza bukadar takılmış anlayamadım.... birde niçin 3.dünya kompleksliğini yansıttığınızı kavrayabilmiş deyilim burada bir yakınma durumu varsa bunu bazı deyerleri karalıyarak yapmamanızı tavsiye ederim...Burası belki bir sovyetler kadar güçlü olmaya bilir ama geçmişini sömürge olarak yaşamış ''o sıfatın anlamındaki'' bir yerde deyildir. herhalde daha değişik bir şey ima ettiniz ve bunuda mecazi bir anlamda kullandınız.....
NOT:
uçaklar konusunda; belki oyunun beta versiyonu olduğu için bir uyumsuzluk yaşanıyor olabilir son versiyonda bu uyumsuzluk düzeltilmiş olabir.
Ancak neden şu reklama kafanızı taktığınızı anlamış deyilim bence dahice bi fikir ve çok da ciddiye alınması gerekmiyen, ince düşünülmesine gerek olmayan bir reklam niçin kafanıza bukadar takılmış anlayamadım.... birde niçin 3.dünya kompleksliğini yansıttığınızı kavrayabilmiş deyilim burada bir yakınma durumu varsa bunu bazı deyerleri karalıyarak yapmamanızı tavsiye ederim...Burası belki bir sovyetler kadar güçlü olmaya bilir ama geçmişini sömürge olarak yaşamış ''o sıfatın anlamındaki'' bir yerde deyildir. herhalde daha değişik bir şey ima ettiniz ve bunuda mecazi bir anlamda kullandınız.....
NOT:
uçaklar konusunda; belki oyunun beta versiyonu olduğu için bir uyumsuzluk yaşanıyor olabilir son versiyonda bu uyumsuzluk düzeltilmiş olabir.