HERKESE MERHABA,
19 MAYIS AK?AMI ATATÜRK-ESENBO?A SEFERY YÇYN S/U P/B TAXI YKAZLARINI
YAPTIKTAN SONRA,18 PYSTY YÇYN RULEYE BA?LADIM.BU SIRADA 2 TRAFYK 36 PYSTYNE,1 TRAFYK YSE 24 PYSTYNE YNY? YÇYN YAKLA?MAKTAYDILAR.
RÜZGARI 360 DERECEDEN 4 KNOT OLARAK OKUYORDUM VE A?IRLI?IMI DA SAKYN ARKA RÜZGARDA KALKMAYA MÜSAYTTY.
18 PYS BA?INA GELDYM VE YNY? TRAFYKLERYNY BEKLEMEYE KOYULDUM.YNY?E GELENLERY DE KENDYLERYNY BEKLEYECE?YMY YKAZ EDEREK BYLGYLENDYRDYM,ANCAK BANA SÜREKLY YANLI? PYSTTE OLDU?UM 36 YI KULLANMAM GEREKTY?Y ?EKLYNDE YNY? YAPAN TRAFYKLERDEN BYRY TELKYNLERDE BULUNUYORDU.BU ARADA TRAFYK KONTROL ÜNYTELERYNYN AKTYF OLMADI?INI DA BELYRTEYYM
SEVGYLY FLY THY AYLESY;KALKI? VE YNY?LERDE KONTROLÖRLER UYGUN ?YSTY GÜNÜN RÜZGAR YSTYDLALYNE GÖRE SEÇERLER,PYST SEÇYMYNDEKY EN BÜYÜK FAKTÖR BUDUR VE 6 KNOT'A KADAR RÜZGARLAR SAKYN KABUL EDYLYR VE NEREDEN GELDY?Y PEK ÖNEMLY DE?YLDYR.BUNUN YANISIRA BA?KA BYKAÇ ETKEN DE PYST SEÇYMYNY BELYRLER;GÜRÜLTÜ,ALET PYSTY OLMASI VESAYRE.
HAVA KUVVETLERY MEYDANLARINDA DA BUNLARA YLAVE OLARAK BARYYER VARDIR VE YNY?/KALKI? YSTYKAMETYNYN SONUNDA HOOK VE A? OLMAK ÜZERE YKY TÜRLÜDÜRLER.JET UÇAKLARI YNY?TE YA DA KALKI?TA ABORT HALYNDE DURAMAZLARSA BARYYER KULLANIRLAR.
YOLCU UÇAKLARININ BÖYLE BYR SIKINTISI OLMADI?INDAN, TRAFY?Y HIZLANDIRMAK,PYLOTA KOLAYLIK SA?LAMAK YÇYN PYLOTUN TERCYHY TABY UCAK LYMYTLERYNY DYKKATE ALARAK ÖNCELYKLYDYR,HANGY TARAF MÜSAYTSE KALKI?-YNY? ORAYA VERYLEBYLYR.
BYZYM ARAMIZDA DA GEREKLY UYARILAR VE MUHABERAT SA?LANDIKTAN SONRA DY?ER TRAFYKLERLE DE MUTABIK KALINDIKTAN VE EMNYYETLY AYIRMA DA PYLOTUN SORUMLULU?UNDA OLMAK ÜZERE BÜTÜN PYSTLER KULLANILABYLYR.
HERKESE EMNYYETLY UCU?LAR DYLERYM,,
Mehmet YARBASAN
4.ANA JET ÜS UÇU? KULESY
AKINCI-ANKARA
mehmetyarbasan
PİST SEÇİMİ
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Sevgili Mehmet kaptan,
Söylediklerinizde haklı olabilirsiniz, ancak alanları kullanan arkadaşlarımız içinde henüz aramıza yeni katılmış, sadece METAR'a güvenip ona göre iniş planlayan, belki uçak limitlerini bile tam olarak öğrenememiş olanlar olacağını düşünerek pisti seçmenizin daha doğru olduğunu düşünüyorum. Ayrıca aratırsanız bu sorun daha öncede bu forumda tartışılmış ve sonuçta METAR'ın geçerli olduğu söylenmişti. Rüzgara göre pist seçiminin en canlı örneğini dün toplantıda gördük, scaner ile ATIS dinlerken 350/6 rüzgar varken LTBA'da uçaklar 06 indirilip 36R kaldırılıyordu. Yani gerçek hayatta sizin söylediğiniz doğru, ancak aldığınız ikazları bir de bu ortamdaki otokontrol olarak değerlendirmenizi rica ediyorum. Unutmayın gerçekte Atatürk Havalimanında ATC olmadığı görülmemiştir yani bir düzen sağlayıcı her zaman vardır ancak maalesef bizler böyle bir servisi devamlı bulamıyoruz.
Sevgi ve saygılarımla...
Selçuk Poyraz
Captain
TK157
Söylediklerinizde haklı olabilirsiniz, ancak alanları kullanan arkadaşlarımız içinde henüz aramıza yeni katılmış, sadece METAR'a güvenip ona göre iniş planlayan, belki uçak limitlerini bile tam olarak öğrenememiş olanlar olacağını düşünerek pisti seçmenizin daha doğru olduğunu düşünüyorum. Ayrıca aratırsanız bu sorun daha öncede bu forumda tartışılmış ve sonuçta METAR'ın geçerli olduğu söylenmişti. Rüzgara göre pist seçiminin en canlı örneğini dün toplantıda gördük, scaner ile ATIS dinlerken 350/6 rüzgar varken LTBA'da uçaklar 06 indirilip 36R kaldırılıyordu. Yani gerçek hayatta sizin söylediğiniz doğru, ancak aldığınız ikazları bir de bu ortamdaki otokontrol olarak değerlendirmenizi rica ediyorum. Unutmayın gerçekte Atatürk Havalimanında ATC olmadığı görülmemiştir yani bir düzen sağlayıcı her zaman vardır ancak maalesef bizler böyle bir servisi devamlı bulamıyoruz.
Sevgi ve saygılarımla...
Selçuk Poyraz
Captain
TK157