Calculating TOD

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
YoungTurkPilot
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 05 Apr 2003, 11:01
Location: Australia

Selam arkadaslar. Sizlerden bilgi almak istiyorum. TOD (Top Of Decenst) hesaplamasini biliyorum ama dogrumu yada degilmi onu tam bilmiyorum. Mesela 31000 ft ve 5000 ft alcalmak istiyoruz. Bu hesabi ben soyle yapiyorum

Kaybedecigimiz yukseklik= 26000ft
Bu rakami 3 ile boluyorum cunku 3 degrees glide slope ve cevap = 86 cikiyor. Yani 86 NM varken inecegmiz limana TOD yapmaya basliyorum
Bunu 1800 VSI dan hesapliyorum cunku 3 degrees 1800 ftm oluyor galiba. Bu konuda yardimci olursaniz cok memnun olurum. Herkese iyi ucuslar

Skys are şe limit!!!
doganzorlu
Junior Member
Junior Member
Posts: 51
Joined: 17 Jun 2002, 15:29
Location: Turkey
Contact:

1800 varyoyla bu örnekte 26*3 = 78nm daha isabetli olacaktir. Birsuru etmen var ama genel olarak bu hesabi kullanabilirsiniz. Zira son yaklaşmadaki gs açısının bu alçalmayla doğrudan ilgisi yok. Açı hızın da bir parametresidir. Misal 1800 varyoyla 300 knot hızla alçalırsanız bu sefer bu hesap ta tutmaz. Normalde 240-260 knot arası bir hız ile 1800 fpm varyo fena değil. Zaten çoğu tma da 250 knot hız sınırlaması olduğundan iaf a daha nerdeyse 40-50nm kala hızınızı düşürmeniz gerekiyor.

Kolay gelsin.

Dogan Zorlu, Izmir
TK482
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

bölme değil çarpma olacak
TOD (top of descent)=3 x (Current Altitude-Airport elevation)
burada airport elevation yerine inmek istediğiniz irtifayı yazabilirsinizElbette bu profesyonel bir iş değil sadece hobi ama işin özü öğrenmekten geçiyor. Daha öncede birkaçkez bahsettiğimiz gibi FlyThy'nin downloads bölümünde handysheet adında bir dosya var. Bunu mutlaka indirin ve printout'unu alıp masanıza koyun. Soramak isteyeceğiniz en önemli hesaplar , çevrimler burada yer alıyor. "ben deneyimliyim gerek yok " felan demeyin ben bile hala masamın en üzerinde tutuyorum bu sayfaları. Eğer sitedeki çalışmıyorsa aynı isim ile yine avsim veya flightsim'den arayın belki daha kapsamlısı bile çıkmıştır.iyi uçuşlar

Hakan737Guven
YoungTurkPilot
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 05 Apr 2003, 11:01
Location: Australia

Arkadaslar yardimlariniz icin tesekkur ederim. Carpacagim yerde ben boluyordum o yuzden TOD yanlis cikiyordu. Hepinize iyi ucuslar

Skys are şe limit!!!
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey


handysheet'deki hesabin yaninda Ahmet Bedir hocamizin uyguladigi bir baska formul daha var. Bu biraz daha detayli;

At= uçtuğunuz irtifa
Ab= istenilen irtifa
V = vertical speed
GS= Ground speed

TOD=[(At-Ab)/V]/60 X(GSx0.9)

ground speed'i hesaplamak için en basit yontem head veya tail wind'i süratinize eklemek veya çıkarmak, yada en basitinden SquawkBox'daki ya TCAS yada FMC'den NAV butonuna basınca göreceğiniz GS'yi dogrudan kabul etmek. GElişmiş FMC kullanan ve panelleri uygun olan uçaklarda bunlar zaten MFD ekranlarında çıkacaktır.
bir örnek yapalım.
At=25000ft
Ab=12000ft
V=1800fpm
GS=420

TOD=[(At-Ab)/V]/60 X(GSx0.9)
TOD=[(25000-12000)/1800]/60 X(420x0.9)
TOD= [13000/1800]60 X(378)
TOD= 7.22/60 X378
TOD= 0.12 X 378
TOD= 45.48nm




Hakan737Guven
YoungTurkPilot
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 05 Apr 2003, 11:01
Location: Australia

Hakan yardimin icin tekrar tekrar tesekkur ederim. You have been a very big help to me.Calculations do work out verry well.Thanks alot once again. Safe Skys to all!!!:)

Skys are şe limit!!!
Post Reply

Return to “Training Lounge”