Selam arkadaslar. Sizlerden bilgi almak istiyorum. TOD (Top Of Decenst) hesaplamasini biliyorum ama dogrumu yada degilmi onu tam bilmiyorum. Mesela 31000 ft ve 5000 ft alcalmak istiyoruz. Bu hesabi ben soyle yapiyorum
Kaybedecigimiz yukseklik= 26000ft
Bu rakami 3 ile boluyorum cunku 3 degrees glide slope ve cevap = 86 cikiyor. Yani 86 NM varken inecegmiz limana TOD yapmaya basliyorum
Bunu 1800 VSI dan hesapliyorum cunku 3 degrees 1800 ftm oluyor galiba. Bu konuda yardimci olursaniz cok memnun olurum. Herkese iyi ucuslar
Skys are şe limit!!!
Calculating TOD
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 17 Jun 2002, 15:29
- Location: Turkey
- Contact:
1800 varyoyla bu örnekte 26*3 = 78nm daha isabetli olacaktir. Birsuru etmen var ama genel olarak bu hesabi kullanabilirsiniz. Zira son yaklaşmadaki gs açısının bu alçalmayla doğrudan ilgisi yok. Açı hızın da bir parametresidir. Misal 1800 varyoyla 300 knot hızla alçalırsanız bu sefer bu hesap ta tutmaz. Normalde 240-260 knot arası bir hız ile 1800 fpm varyo fena değil. Zaten çoğu tma da 250 knot hız sınırlaması olduğundan iaf a daha nerdeyse 40-50nm kala hızınızı düşürmeniz gerekiyor.
Kolay gelsin.
Dogan Zorlu, Izmir
TK482
Kolay gelsin.
Dogan Zorlu, Izmir
TK482
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
bölme değil çarpma olacak
TOD (top of descent)=3 x (Current Altitude-Airport elevation)
burada airport elevation yerine inmek istediğiniz irtifayı yazabilirsinizElbette bu profesyonel bir iş değil sadece hobi ama işin özü öğrenmekten geçiyor. Daha öncede birkaçkez bahsettiğimiz gibi FlyThy'nin downloads bölümünde handysheet adında bir dosya var. Bunu mutlaka indirin ve printout'unu alıp masanıza koyun. Soramak isteyeceğiniz en önemli hesaplar , çevrimler burada yer alıyor. "ben deneyimliyim gerek yok " felan demeyin ben bile hala masamın en üzerinde tutuyorum bu sayfaları. Eğer sitedeki çalışmıyorsa aynı isim ile yine avsim veya flightsim'den arayın belki daha kapsamlısı bile çıkmıştır.iyi uçuşlar
Hakan737Guven
TOD (top of descent)=3 x (Current Altitude-Airport elevation)
burada airport elevation yerine inmek istediğiniz irtifayı yazabilirsinizElbette bu profesyonel bir iş değil sadece hobi ama işin özü öğrenmekten geçiyor. Daha öncede birkaçkez bahsettiğimiz gibi FlyThy'nin downloads bölümünde handysheet adında bir dosya var. Bunu mutlaka indirin ve printout'unu alıp masanıza koyun. Soramak isteyeceğiniz en önemli hesaplar , çevrimler burada yer alıyor. "ben deneyimliyim gerek yok " felan demeyin ben bile hala masamın en üzerinde tutuyorum bu sayfaları. Eğer sitedeki çalışmıyorsa aynı isim ile yine avsim veya flightsim'den arayın belki daha kapsamlısı bile çıkmıştır.iyi uçuşlar
Hakan737Guven
-
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 05 Apr 2003, 11:01
- Location: Australia
Arkadaslar yardimlariniz icin tesekkur ederim. Carpacagim yerde ben boluyordum o yuzden TOD yanlis cikiyordu. Hepinize iyi ucuslar
Skys are şe limit!!!
Skys are şe limit!!!
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
handysheet'deki hesabin yaninda Ahmet Bedir hocamizin uyguladigi bir baska formul daha var. Bu biraz daha detayli;
At= uçtuğunuz irtifa
Ab= istenilen irtifa
V = vertical speed
GS= Ground speed
TOD=[(At-Ab)/V]/60 X(GSx0.9)
ground speed'i hesaplamak için en basit yontem head veya tail wind'i süratinize eklemek veya çıkarmak, yada en basitinden SquawkBox'daki ya TCAS yada FMC'den NAV butonuna basınca göreceğiniz GS'yi dogrudan kabul etmek. GElişmiş FMC kullanan ve panelleri uygun olan uçaklarda bunlar zaten MFD ekranlarında çıkacaktır.
bir örnek yapalım.
At=25000ft
Ab=12000ft
V=1800fpm
GS=420
TOD=[(At-Ab)/V]/60 X(GSx0.9)
TOD=[(25000-12000)/1800]/60 X(420x0.9)
TOD= [13000/1800]60 X(378)
TOD= 7.22/60 X378
TOD= 0.12 X 378
TOD= 45.48nm
Hakan737Guven
-
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 05 Apr 2003, 11:01
- Location: Australia
Hakan yardimin icin tekrar tekrar tesekkur ederim. You have been a very big help to me.Calculations do work out verry well.Thanks alot once again. Safe Skys to all!!!:)
Skys are şe limit!!!
Skys are şe limit!!!