help

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY286
Average User
Average User
Posts: 109
Joined: 05 Dec 2002, 01:37
Name: Tuncay ALTUN
PID: 286
Vatsim ID: 840174
City: Istanbul
Location: Istanbul

merhaba,
pushback ve gate önünden ayrılmayı nasıl yapıyoruz?!
birde,ILS inişte piste on mil 3000ft te 1800 vs ile alçalmaya başladı?ımda 4 mil önce iniş yapıyorum.
vs mi düşürmeliyim yoksa daha yakınmı alçalmalıyım?!
yardımlarınızı bekliyorum.
teşekkür ederim...
TK286 tuncay altun
Koray Koru
Junior Member
Junior Member
Posts: 54
Joined: 07 Dec 2002, 02:32
Location: Turkey

Merhaba Tuncay Bey;

Anladığım kadarıyla ilk sorunuza cevap vermeye çalışayım.
Pushback yapmak için Shift+P yapmalısınız! Bu şekilde uçağın yavaşça geri geri gittiğini göreceksiniz. Soldaki sıradaki sayılardan 1 ve 2 ile sol sağ 4 ile sabit yön işlemi yapabilirsiniz. Tekrar Shift+P yapınca pushback duracaktır.

Saygı, sevgi..

Koray KORU


İyi uçuşlar...
vaccaro
Junior Member
Junior Member
Posts: 78
Joined: 06 Sep 2001, 16:25
Location: Turkey
Contact:

Tuncay hocam
Chartta yazan şekilde alçalmanız gerekiyor.
Mesela LTBA 36R ILS DME için LOC descend gradient %4.7 veya ILS GS 2.70 derece. Buna göre Ground Speed 70 ise 339 fpm, 90 ise 436 fpm ... 160 ise 776 fpm ile alçalmak lazım.
Sevgiler,

Arslan Türegün
Cessna
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: 13 Feb 2003, 22:09
Location: Turkey

Selam arkadaşlar;
Alet yaklaşmalarında pratik hesap olarak size 3 derecelik süzülüş hattını sağlıyacak formul;
Süzülüş oranı(FPM)=GS%5 i
Bu formülü VOR yaklaşmalarında açık havalarda sabit bir süzülüş hattında alçalmak içinde kullanabilirsiniz.Örneklemek gerekirse GS iniz 170 ise süzülüş varyonuz 170.5%=850 FPM olmalı umarım yardımcı olabilmişimdir.Sevgiler emniyetli uçuşlar dilerim...

Akın DOGAN
TK37
User avatar
THY286
Average User
Average User
Posts: 109
Joined: 05 Dec 2002, 01:37
Name: Tuncay ALTUN
PID: 286
Vatsim ID: 840174
City: Istanbul
Location: Istanbul

yardımlarınıza ve ilginize teşekkür ederim...
kazasız uçuşlar
TK286 tuncay altun
Post Reply

Return to “Training Lounge”