Rota ve RVSM

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
Ahmet Bedir
Junior Member
Junior Member
Posts: 95
Joined: 12 Nov 2001, 17:12
Location: Turkey
Contact:

Avrupada RVSM uygulamanın 1. yıllını geridi bıraktık ve biliyorum bu konu hakkında daha önce çok yazılıp çizildi ama afınıza sı?ınarak tekrar bir hatırlatma yapmak istiyorum, çünkü son günlerde dikkatimi çekti, bazı arkadaşlar RVSM geçiş gerektiren uçuş planlarını aynen Trvacc rota sayfasından aldı?ı gibi uçuş planına yazıyor. "RVSM" ibaresi dahil. "RVSM" ibaresini kendi hız ve seviye de?erleri ile de?iştirilmesi gerekti?ini sayfada açıkca belirtilmiştir.

Nedir bu RVSM
RVSM (Reduced Vertical Seperation Minimums) öncesi Uçuş seviyeleri
FL280 kadar 1,000ft ayrım
FL290 ve üstü 2,000ft ayrım olarak tanımlanmıştı.

RVSM devereye girince bu ayrımlar da de?işiklik oldu
FL410 kadar seviyeler tümü 1,000ft ayrım oldu,
FL290-FL410 seviyelerine RVSM adı verildi.
FL420 ve üstü eskisi gibi 2,000ft ayrım olarak kaldı.

Her ülke bu yeni (RVSM) seviye de?işikliklerini uygulamadı. Eski düzen RVSM öncesi kullanmaya devam etti. Sorunlar işte ozaman başladı.

Bu uçuş seviye çetvelini iyice bir inceleyin.
000-179 Arası Do?u istikamet seviyelerini gösterir.
180-359 Arası Batı istikamet seviyelerini gösterir.
Kırmızı ile gösterilenler RVSM seviyeleri, Maviler non-RVSM (eski düzen) seviyeleri.
Image

Bu senaryoya bir bakalım;
LTBA(Atatürk), UBBB(Bina) arası uçuşunuz için rota bu şekildir.
YAA UL614 BAG UT31 SIV UL615 ERZ UB374 INDUR/RVSM UB374 KEDAB UB111 SAGIL
LTBA den kaltınız ve do?u istikametine uygun olan FL310 seviyenizde yolunuza devam etmeye başladınız. INDUR da Türkiye (RVSM) hava sahasına elveda deyip UB374 havayolunda yolculu?unuzun ço?unu tamamlamanın sevinçi ile devam ediyorsunuz. Fakat karşıdan batı istikametine giden bir uçak ile her an burun buruna gelme ihtimalimiz çok yüksek, çünkü bulundu?unuz (non-RVSM) hava sahasında FL310 batı uçuşları için kullanılır.

Trvacc Rotalardaki "RVSM" ibaresini bu durumlar ile karşılaşmamak için belirtilir. Kendi uçak tipinize uygun hız ve seviye ile de?iştirmek gerek. örnek:
INDUR/N0440F330 (hız 440Kt ve FL330 tırmanıp yolunuza devam etmek istedi?inizi belirtir).
Karşılaşacanız ATC ler bu durumdan haberdar etmek içinde iste?inizi uçuş planı rota bölümünde belirtirsiniz. Uçuş rotanız son hali bu şekil olacaktır;
YAA UL614 BAG UT31 SIV UL615 ERZ UB374 INDUR/N0440F330 UB374 KEDAB UB111 SAGIL

Yhtimali az ama aynı senaryoda küçük fakat önemli bir de?işiklik yapalım. Uçuş seviyeniz FL270 ile tüm yolculu?unuzu tamalamak istiyorsunuz. RVSM hava sahasında hiç işiniz olmadı?ı için bu bilgileri tamamen kaldırabilirsiniz. Bu durum ne zaman olur? Siz sorumlu pilot olarak canınız öyle istedi?i için (tabi şirketiniz ne der bilemem) veya kullandı?ınız uçak RVSM uyumlu olmadı?ı için!

Bu konu ve HızSeviye de?işiklikleri ile ilgili daha fazla bilgi:
http://trvacc.org/web/training/ref/fproute.asp

Avrupada RVSM uygulaması ile ilgi bilgi:
http://www.eur-rvsm.com

Keyifli ve en önemlisi emniyetli uçuşlar.

Ahmet Bedir.
Post Reply

Return to “Training Lounge”