Sevgili Turkish Virtual Checkride Adayları,
24 Kasım 2024 Pazar günü saat 17:00Z - 21:00Z (20:00L-00:00L) arasında gerçekleştirilecek olan "Checkride" uygulamamızla ilgili kapsamlı bilgiler ve uygulama esasları aşağıda detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Bu rehber, sınav sürecinizde karşılaşabileceğiniz tüm adımları ve beklentileri net bir şekilde anlamanıza yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Checkride Uygulama Süreci ve Temel Bilgiler:
Belirlenen Rotalar ve Meydanlar:
Checkride uygulaması için
LTAC-LTCB ve LTAC-LTCI meydanları seçilmiştir.
F/O Checkride rotası:
LTAC-LTCB
Captain Checkride rotası:
LTAC-LTCI
Bu meydanlar, uçuş güvenliği ve prosedürlerin değerlendirilmesi açısından belirlenmiştir. Uçuş planlamanızı bu rotalara uygun şekilde yapmanız gerekmektedir.
Discord Kullanımı:
Discord'un Türkiye'de erişime engelli olması nedeniyle sınav, sadece bir uygulama bölümüyle sınırlı şekilde gerçekleştirilecektir. Bu durum, sınav sürecini etkileyebilecek bir sınırlama yaratmış olsa da, süreçteki tüm aşamalar kontrolörler tarafından dikkatlice değerlendirilerek bu eksikliğin telafi edilmesi sağlanacaktır.
Uçuş Süresi ve Bağımsız Katılım:
Adaylar uçuşlarını 20:00L - 00:00L arasında gerçekleştirmek zorundadır.
Bu süre zarfında uçuşlarınızı kimseden talimat almadan, belirlenen saatler içinde uçarak ve ATC'ler ile koordinasyon sağlayarak tamamlamanız beklenmektedir.
Tüm uçuş prosedürleri, ATC talimatlarına uygun olarak yerine getirilmelidir. Uçuş sırasında Turkish Virtual kontrolörlerine tekrar tekrar danışmanıza gerek yoktur; bu nedenle, hazırlıklı olmanız önemlidir.
Uçuş Tamamlama:
Varış havalimanına iniş yaptıktan sonra uygun bir kapıya yönelerek motorlarınızı kapatınız.
Uçuşunuzun tamamlandığını göstermek adına, FDR (Flight Data Recorder) raporunuzu tarafımıza iletiniz.
Başarı ve Değerlendirme Süreci:
Uygulama aşamasında, toplamda %50 veya üzeri başarı puanı almanız gerekmektedir. Bu puan uygulama kısmında kazanılacaktır.
Geri kalan %50'lik puan, ileride yapılacak sözlü sınav sırasında Check Captain tarafından değerlendirilecektir.
Uygulamada başarılı olmanız durumunda bir üst rütbeye terfi edecek ve yurt dışı uçuşlarına erişim hakkı kazanacaksınız.
Sözlü Sınav Katılımı:
Bu Checkride'da ilk etapta sözlü sınav katılımı uyglanmayacak. Ancak Checkride uygulama kısmına katıldığınız anda, Discord erişime açıldığında düzenlenecek sözlü sınava katılımıda baştan kabul etmiş sayılacaksınız.
Sözlü sınav daveti, İleride Checkride uygulama kısmını başarıyla tamamlamış adaylara iletilecektir.
Başarısızlık Durumu:
Uygulama kısmında başarısız olmanız durumunda, bu Checkride sürecinden eleneceksiniz. Ancak, ileride düzenlenecek bir başka Checkride'a yeniden katılma hakkınız olacaktır.
Katılımcılardan Beklentiler
F/O Adaylarından Beklenenler:
Uygulama Kısmı:
- Sesli muhabere yapıp yapmadaki yeterlilik
- Sesli muhabere usullerine uyum
- FDR raporunun eksiksiz sunulması
Captain Adaylarından Beklenenler:
Uygulama Kısmı:
- Sesli muhabere yapıp yapmadaki yeterlilik
- Sesli muhabere usullerine uyum
- FDR raporunun eksiksiz sunulması
- Çeşitli uçuş arızalarına karşı doğru hareket tarzlarını göstermek
Ek Bilgilendirmeler ve Öneriler:
ATC Raporları:
ATC'ler herhangi bir aday hakkında yazılı veya sözlü bir rapor sunmak isterlerse, bu rapor değerlendirme sürecinde dikkate alınacaktır.
Sınav Sonuçları:
Sınav sonuçları, en geç sınavın ertesi günü katılımcı pilotlara e-posta yoluyla bildirilecektir.
Gate Kullanımı:
Adaylara tahsisli kapı (gate) numaraları sistemi artık uygulanmamaktadır.
Online olduğunuz kapının dolu olması durumunda, uygun bir başka kapıda uçuşa başlamanız gerekmektedir.
Teknik Problemler:
FS2004 ve FSX kullanıcıları, uzun süre hareketsiz bekleme durumunda karşılaşılabilecek
“hafıza yetersizliği” hatalarına dikkat etmelidir. Bu sorun, scenery hatalarından kaynaklanabilmektedir. İstenirse, uçuş öncesinde simülatörünüzü aktif halde tutarak bu sorunu en aza indirebilirsiniz.
Chart Kullanımı:
Tüm adayların,
https://turkishvirtual.com/charts.asp adresinden
LTAC-LTCB-LTCI chart’larını indirip uçuş sırasında kullanmaları gerekmektedir.
Scenery ve Rota Planlaması:
Uygun scenery dosyalarını yüklemek ve uçuş rotalarını doğru şekilde planlamak tamamen adayların sorumluluğundadır.
Gözetmenler:
Erman PİLİÇOĞLU
Bahadır ALKES
Orhan KALKAN
Erhan M. ARTUC
Tüm katılımcılara başarılar diliyor, sürecin verimli bir şekilde tamamlanmasını temenni ediyoruz.
Dear Turkish Virtual Checkride Candidates,
The "Checkride" event will be held on
Sunday, November 24, 2024, from 17:00Z to 21:00Z. Below, you will find the detailed guidelines and principles for this event. This comprehensive guide ensures you fully understand the steps and expectations throughout the evaluation process.
Checkride Application Process and Key Details
Designated Routes and Airports:
The designated routes for the Checkride are
LTAC-LTCB and LTAC-LTCI.
F/O Checkride route:
LTAC-LTCB
Captain Checkride route:
LTAC-LTCI
These airports have been chosen to facilitate flight safety and to evaluate procedural adherence. Candidates must plan their flights accordingly.
Discord Accessibility:
Due to Turkey's restricted access to Discord, the checkride will be conducted in a single application phase. Despite this limitation, controllers will meticulously evaluate all process stages to ensure a fair and comprehensive assessment.
Flight Timing and Independent Participation:
Candidates must conduct their flights between 20:00L and 00:00L.
During this time, you are expected to complete your flight independently, without direct instructions from others, but in coordination with ATC.
All flight procedures must be executed according to ATC directives. Since the examiner need not be repeatedly consulted during the flight, being well-prepared is essential.
Completion of Flights:
After landing at the destination airport, proceed to an appropriate gate, shut down your engines, and submit your FDR (Flight Data Recorder) report to us.
Success and Evaluation Process:
To be considered successful during the application phase, you must achieve a minimum score of 50% or higher.
The remaining 50% of the score will be determined during a later verbal evaluation by the Check Captain.
You will be promoted to the next rank upon completion and gain access to international flights.
Participation in the Verbal Exam:
By participating in the application phase of the check-ride, you implicitly agree to take the verbal exam, which will be scheduled once Discord access is restored.
Invitations for the verbal exam will only be sent to candidates who complete the application phase.
Failure and Reattempts:
If you fail the application phase, you will be eliminated from this Checkride process. However, you will have the opportunity to participate in a future Checkride event.
Expectations from Participants
Expectations from F/O Candidates:
- Application Phase:
- Proficiency in conducting voice communications
- Adherence to voice communication procedures
- Submission of a complete and accurate FDR report
Expectations from Captain Candidates:
Application Phase:
- Proficiency in conducting voice communications
- Adherence to voice communication procedures
- Submission of a complete and accurate FDR report
- Appropriate responses to various in-flight malfunctions
Additional Information and Suggestions:
ATC Reports:
If ATC controllers wish to submit a report about any candidate, either verbally or in writing, their feedback will be considered in the evaluation.
Exam Results:
Exam results will be emailed to participating pilots the day after the Checkride.
Gate Usage:
The system of assigning specific gate numbers to candidates is no longer used.
You must begin your flight at an alternate gate if your chosen gate is occupied.
Technical Issues:
FS2004 and FSX users may encounter a
"memory shortage" error if they remain idle at an airport for an extended period. This issue arises due to scenery-related errors. To avoid this, candidates may keep their simulators active during the pre-flight phase, although this is optional and entirely up to the participant.
Chart Usage:
All candidates must download and use the
LTAC-LTCB-LTCI charts from
https://turkishvirtual.com/charts.asp during their flights.
Scenery and Route Planning:
The candidates must ensure the correct scenery files are installed, and the flight routes are appropriately planned.
Supervisors:
Erman PİLİÇOĞLU
Bahadır ALKES
Orhan KALKAN
Erhan M. ARTUC
We wish all participants the best of luck and hope for an efficient evaluation process.
Erhan M. ARTUC on behalf of Erman PİLİÇOĞLU