Sevgili Turkish Virtual checkride adayları,
19 Temmuz 2020 Pazar günü saat
16:30'Z - 19:30'Local ile yapılacak olan ''Checkride'' uygulamamıza yönelik uygulama esasları aşağıdaki şekilde olacaktır :
1. Checkride uygulaması için
’LTAU-LTCM, LTAU-LTAS’ meydanları seçilmiştir.
2. F/O Checkride
’LTAU-LTCM’, Captain Checkride
'LTAU-LTAS' guzergahlarinda yapilacaktir.
3. Checkride uygulaması ik bölüm halinde uygulanacaktır. İlk bölüm de
DİSCORD ortamında buluşularak check kontrolörlerince tanışma ve sözlü bilgi ölçme kısmi, ikinci bölümde ise adaylarca uçuş kısmı uygulanacaktır.
4. DİSCORD ortamında buluşma Türkiye saati ile 16:30z'den itibaren başlayacaktır. 16:30z’ ile 18:30z’ saatleri arasında ilgili kontrolörler ile adaylar Discord ortamında buluşacaklardır. 16:00-16:30z’ arasında checkride departmanı (check pilotlar) kendi aralarında ve yine Discord üzerinde koordinasyon toplantısı yapacaklarından bu saatler arasında Discord çağrısı / daveti yapılmayacaktır.
5. 16:30z dan itibaren adaylar ve kontrolörler buluşmalarını tamamlayarak faaliyetlerine başlayacaklardır. Toplu tanışma sonrası check kontrolörleri adaylarla aynı ortamda, topluca sınavlarına başlayabilir veya tek tek görüşmek suretiyle de sınavlarını yapabilirler, bu kendilerinin belirleyeceği bir konudur.
6. Kontrolörler görüşmenin sonlandığını bildirdikten sonra adaylar belirlenen güzergahta uçuşlarına başlayacaklardır. Dolayısıyla, bu andan itibaren her zaman yapıldığı şekilde ATC ler ile irtibat kurularak uçuş prosedürü başlatılmalıdır. Uçuşlar ve muhaberat check kontrolörünce kontrol edileceğinden yapılacak her faaliyetin tekrar kontrolöre sorulmasına gerek yoktur. Havaalanında online olunduktan sonra talimat alınacak tek kişi ATC lerdir.
7. F/O adaylarından beklenecekler:
a.
Sözel Kısım :
(1) Uçulacak meydana ait chart okuma (
Websitemiz de bulunan chartlar kullanılmalıdır)
(2) METAR bilgisi
(3) Rota ve yakıt planlama
(4) Genel havacılık bilgisi
b. Uygulama Kısmı :
(1) Sesli muhabere yapıp yapmama
(2) Sesli muhabere usulleri
(3) FDR raporu
8. Captain adaylarından beklenecekler :
a.
Sözel Kısım :
(1) Uçulacak meydana ait chart okuma (
Websitemiz de bulunan chartlar kullanılmalıdır)
(2) METAR bilgisi
(3) Rota ve yakıt planlama
(4) Genel havacılık bilgisi
b.
Uygulama Kısmı :
(1) Sesli muhabere yapıp yapmama
(2) Sesli muhabere usulleri
(3) FDR raporu
(4) Çeşitli arızalara karşı hareket tarzları
9. Ayrıca, eğer ATC'ler herhangi bir aday hakkında sözlüya da yazılı olarak bir rapor beyan etmek isterlerse verecekleri rapor dikkate alınacaktır.
10. Faaliyetler tamamlandıktan sonra check kontrolörü ile tekrar Discord ortamında buluşulup buluşulmayacağı hususunu kontrolörler adaylar ayapacakları görüşmede bildireceklerdir.
11. Sınav sonuçları ertesigün katılımcı pilotların adreslerine mail ile bildirilecektir.
12. Sınav grupları, check kontrolörleri ve adaylara tahsisli kapı (gate) numara sistemi artık uygulanmamaktadır.
13. Tüm adaylar check kontrolörleri ile mail irtibatını sağlamalı ve iletişim bilgilerini bildirmelidir.
14. Online olduğunuz gate dolu ise başkabir kapı da başlanılmalıdır.
15. FS2004 ve FSX ortamında birmeydana uzun sure hiç hareket etmeksizin beklenmesi durumunda program hata vererek kapanabilmektedir. Bu durum scenery hatalarından kaynaklanan ve sanal hafızanın tamamının kullanılması sonucu ''hafıza yetersizliği'' hatasına yol açan bir durumun oluşmasından kaynaklanmaktadır. Adaylar istiyorlarsa zaman kazanmak açısından Discord görüşmeleri esnasında simülatörlerini açık ve hazır tutabilirler, yine de bu husus kendilerinin bileceği bir husustur.
16. Checkride akşamı, tüm adaylar
https://turkishvirtual.com/charts.asp linkinden LTAU-LTCM-LTAS Chart's larını indirip kullanacaklardır. Scenery yükleme adayların sorumluluğundadır. Diledikleri scenery'yi kullanabilirler.
Gözetmenler;
Yalçın KESER
Erhan M. ARTUC
Tüm adaylara başarılar diliyoruz.
Dear Turkish Virtual checkride candidates,
Checkride application will take place on
19th July 2020 at 16:30(Z) Sunday, the policy will be set out as below;
1. Choosing
’LTAU-LTCM, LTAU-LTAS’ airports for the Checkride.
2. F/O Checkride will take place at
’LTAU-LTCM’, Captain Checkride will take place at
'LTAU-LTAS' airports.
3. Checkride application will be carried out in two parts. In the first part, will be meeting at
DISCORD and meeting with the check controllers and the verbal information measuring section. In the second part, candidates will be applied with the flight section.
4. Meeting at Discord will be carried out in Zulu time of starting at 16:30. Between 16:30 and 18:30 will be based on controllers and candidates meeting at Discord channel. Between 16:00-16:30 Checkride department (check pilots) within themselves and again over Discord be making a coordination meeting and so during these minutes, Discord invitations will not be made.
5. After 16:30z as candidates and controllers carry out their meetings, they will start their activities. After a whole meeting, check controllers with their candidates at the same place may all start their exams or if they wish may do their exams as they meet one to one. This is a decision they will choose themselves.
6. After the controllers notify that their meetings have ended; candidates may start their flights in their indicated routes. Therefore, as always been done, after this moment flight procedure should start by getting into contact with ATC's. The flights and correspondence controlled through check controllers will not need to ask every activity to the controller. During the airport, being online the only instructions should be gained through ATC's.
7. Expectations for F/O candidates:
a.
Verbal section:
(1) Reading charts against the area to be flying at. (
You need to use of our website charts)
(2) METAR Data
(3) Route and fuel planning.
(4) General flight knowledge
b. Application section:
(1) Voice communications
(2) Voice communications procedures
(3) FDR Reports
8. Expectations for captain candidates:
a.b
Verbal section:
(1) Reading charts against the area to be flying at. (
You need to use of our website charts)
(2) METAR Data
(3) Route and fuel planning
(4) General flight knowledge
b.
Application Section:
(1) Voice communications
(2) Voice communications procedures
(3) FDR report
(4) Reactions against various faults.
9. Additionally, If ATC's decide to give a verbal or written report against any candidates, will be considered to importance.
10. After activities have been carried out, the decision of having to re-meet with the check controllers at Discord will be decided during the meeting between the candidates and the controllers.
11. Exam results will be sent to participating pilots email address' the next day.
12. For Exam groups, check controllers and candidates there are no allocated gate numbers. You can choose any gate to start at your departure airport.
13. All candidates should strengthen their contact by mail with their check controller and should state their contact information.
14. If your chosen gate is full, should start at an another gate which is not been stated.
15. At the FS2004 and FSX, staying for too long without action may end the program giving an error. This situation arises from scenery errors where having been used all of the virtual memory leads to as ''memory not enough'' error. If candidates wish to; they may in order to gain more time, will keep their simulators switched on and ready during Discord meetings. However, this again is a decision they should make for themselves.
16. All candidates will download and use the LTAU-LTCM-LTAS Charts at
https://turkishvirtual.com/charts.asp. Downloading Scenery is the responsibility of the candidates. They may wish to download whichever scenery they want.
Inspectors;
Yalçın KESER
Erhan M. ARTUC
We wish all candidates good luck.
Erman PİLİÇOĞLU
Turkish Virtual Checkride Director