Sabah itibari ile LTBA karisik yine :)

Got a new joke? Went a new club? A concert or your review about a movie? Write it here ...
Post Reply
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2136
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Sabah itibari ile LTBA karisik yine :)

Ama, dogru pist secimine az da olsa care olacak ''Runway Advisory System'' cok yakinda FDR ile geliyor. Kalkis yada yaklasilmakta olunan meydanlarin ruzgara gore dogru pist secimine yardimci olacak bu system, umut ediyoruz ki bir nebze pilotlarimiza yardimci olsun.

[07:20:24] LTBA 170650Z 19015KT 9999 BKN030 10/08 Q1009 NOSIG

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Erhan M. Artuc
User avatar
THY3009
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 538
Joined: 28 Mar 2011, 11:06
Name: Yalcin KESER
PID: 3009
Vatsim ID: 1188102
City: Istanbul
Location: Turkey

Geçmiş olsun Erhan hocam...

:whew: :whew: :whew:
User avatar
THY3249
Junior Member
Junior Member
Posts: 85
Joined: 09 Jun 2008, 19:04
Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
PID: 3249
Vatsim ID: 1056034
City: Antalya
Location: Turkey

Pek birşey değişmeyeceğine inanıyorum.Flythy pilotları uysa bile diğer va veya va sız uçan kardeşlerimiz uymadıktan sonra yapacak birşey yok.TRvacc LTBA-LTFJ-LTAC -LTAI gibi meydanlarla ilgili NOTAM hatırlatma maili atsa

LTBA:10 KT altında kalkış 35R-L iniş 05
LTFJ:10KT altında 06 kalkış ve iniş
LTAC:10KT altında 03 Kalkış ve iniş
LTAI:10KT altında 36 iniş ve kalkış

10KT üzerinde metar'a göre pist seçimine uyulması diye tüm vatsim üyelerine bir mail çok şeyi çözer.
User avatar
THY1592
Officer
Officer
Posts: 436
Joined: 29 May 2006, 14:52
Name: Erman PILICOGLU
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
City: Ankara
Location: Turkey

Erhan Hocam;
Öncelikle geçmiş olsun;Pegasus'un yolcuları sizi görünce arka tarafta çığlığı basmışlardır..Nerdeyse uçağın registration unu okunacak kadar yakın geçiş olmuş..Şimdi Pegasus Sabiha da tek pist (06-24) bu piste inip kalktıklarından, Atatürk'te 05-23 den başka iki pist (17-35 L-R ) olduğunu belki bilmiyordur kaptan.. Mazur görmek lazım..:D :D :D
Image
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2136
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Erman hocam selamlar, bu arkadasin 35-17 pistlerinden haberi olup olmadigini bilmiyorum ama :D :D

Ben 17L pistine taxi yaparken kendisinin de 23 pistine dogru taxi de oldugunu farkettim. Herhangi bir raporlama da yapmiyordu. Ben butun raporlamalarimi yaptigim icin belki bunlari gorur ve en azindan bekler ve benim ardimdan kalkisini gerceklestirir diye dusunurken, sonuc gordugunuz gibi oldu :D
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2136
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

THY3009 wrote:Geçmiş olsun Erhan hocam...

:whew: :whew: :whew:
Tesekkurler Yalcin hocam :)
Erhan M. Artuc
ahmet
Newbie
Newbie
Posts: 15
Joined: 08 Aug 2005, 15:23
Location: Turkey

Herkes kendi kafasina gore ucuyor bunu yaparken baskalarinin keyfi kacmismi umurlarinda degil. Unicom dan iki kelime yazmaya acizler var. Bakiyordum bazen kac bin saat ucusu var ama ne metar ne rapor hak getire. Sanki kendisinden baska kimse yok ucan etrafta.
only the god can judge me
User avatar
THY3066
Senior Member
Senior Member
Posts: 262
Joined: 17 Jun 2011, 18:33
Name: Sebahattin PEKEL
PID: 3066
Vatsim ID: 1194898
City: Karlsruhe
Location: Germany

Maalesef ATC olduğumda da böyle şeylerle karşılaşıyorum.
Bazı Arkadaşlar ne yazık ki metara bakmıyorlar veya ATC hizmet varmı diye.
Metara bakmak ile yetinmeyin ve Notamlara da bir göz atmakta kaçınmayın, Ltba da çok hata olur zaten.
Ayrıca maalesef Unicomu herkes de basit bir Text yazmaya kaçınanlar da var.
Turkishvirtual dan da bazı Arkadaşlar.
Böyle bencillikler tabii ki keyfini bozar onun için lütfen diyorum herkese.
Acaba yeni Fr pist seçimini Ltba da Notama göre uyguluyabilirmi?
Eminim elinizden geleni bizler için yapmaya çalışırsınız.
Kolay gelsin ve teşekkürler
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1404
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Bir de olaya iyi tarafından bakarsak, Erhan hocam, sizin vpilot kaplamaları gayet iyi çalışıyor gibi. SPAI kullanıyoruz sanırım :) Peki active sky bu olayın hemen ardından vortex filan verdi mi? :)
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2136
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

THY3716 wrote:Bir de olaya iyi tarafından bakarsak, Erhan hocam, sizin vpilot kaplamaları gayet iyi çalışıyor gibi. SPAI kullanıyoruz sanırım :) Peki active sky bu olayın hemen ardından vortex filan verdi mi? :)
Evet Bahadir, SPAI.

Yani Vortex etkisi oldumu inan hic hatirlamiyorum cunku zaten kalkis bayagi bir sarsintiliydi ve bu ss leri alirken daha autopilot gecmemistim. Bir yandan ucagi kontrol ederken bir yandan da ss leri aliyordum. her sey cok ani oldu.

Acikcasi Active Sky in Vortex etkisi verdiginden de emin degilim, hic duymadim. Varmi Active Sky'in gercekten boyle bir ozelligi yoksa sakami yapiyorsun :D :D
Erhan M. Artuc
User avatar
THY4027
Average User
Average User
Posts: 143
Joined: 28 Mar 2014, 19:43
Name: Göksel ERKAN
PID: 4027
Vatsim ID: 1207069
City: Ankara
Location: Turkey

Değil ltba, dünyanın herhangi bir noktasında unicom kullanmayan biri varsa normal teximi yazıp, bu tarz online uçuştan birhaber arkadaşları yok kabul ederek uçuyorum. Kimi dibine kadar gelince "görmüyonmu burdayım" yazmayı biliyor özelden. Muhtemelen daha bıyığı yeni tüylenmiş kardeşimize biraz terbiye verip devam ediyorum :)
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2136
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Goksel hocam hayatta muhatap olmam, ne halleri var ise gorsunler :)

Kendi VA'izin pilotlarini da gorursem hemen not aliyorum ve ayni gun icinde kendilerine de konu ile ilgili aydinlatici bir email gidiyor.

Aslinda sitemizin ''Flight Report'' sayfasi zaten ucuslarimiz ile ilgili yerde ve havada herseyi gosteriyor ve kayit altina aliyor. Her an herhangi bir kisi tarafindan izleniyor da olabilirsiniz. Bu hepimiz icin gecerli ve bu yuzden ucuslarimiz da hassas ve dikkatli olup, bile bile hatali davranmamaya ozen gostermek en iyisi. Hem ucuslarimiz daha keyifli hale gelecektir. Ben mesela Bahadir eger zorlu bir meydana ucuyor ise onun charta gore nasil yaklasma yapiyor olmasini ''Flight Report'' sayfasi uzerinden izlemekten cok hoslaniyorum :D :D :D

Birde sahsen ben inis ve kalkislarin disinda yerde hazirlik ve taxi esnasinda gecirdigim zamanlari daha cok seviyorum. Signs lari takip ederek pist basina yada gates lere gidebilmek ayri bir tutkum. Ama bakiyorum taxi yapmaktan bile sikilip, bulunduklari en yakin pist basina yonelen ve cabucak kalkis gerceklestirmek isteyen pek cok kisi var. Boyle yaparak ucuslardan nasil keyif alinir ben sahsen bilemiyorum. Evet herkesin keyif alma sekli baska ama eger kurallar hice sayilarak baskalarinin keyfi kaciriliyor ise bence o kisinin de tadinin kacirilmasi da bir yerde gerekiyor.
Erhan M. Artuc
User avatar
THY4149
Newbie
Newbie
Posts: 18
Joined: 30 Aug 2016, 16:38
Name: Can İlknur
PID: 4149
Vatsim ID: 1292670
City: Kocaeli
Location: Turkey

Bu yazıyı yazdığım dakikalar içerisinde İstanbul Atatürk havalimanında inişler 35L kalkışlar ise 05. Yrım saat içinde alçalmaya başlayacağım ve unicomdan 35L ye yaklaştığımı yazdığım an vatsimde ortalık karışacak. Vat spy dan gördüğüm kadarıyla vatandaş inişi 23e yapıyor. Hadi hayırlısı :D
747 UÇAK GERİSİ OYUNCAK


Image
Post Reply

Return to “Touch & Go”