WORLD TOUR 2011 (PART I)
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
HAkan Ufuk ve Enis kaptanlarımıza duyrulur:
Bugün yapmayı planladığımız uçuş Ufuk kaptan ile haberleşememeizden dolayı yarına alınmıştır.
Cumartesi TSİ 1200 da uçmak üzere skype da görüşelim.
Selamlar.
Bugün yapmayı planladığımız uçuş Ufuk kaptan ile haberleşememeizden dolayı yarına alınmıştır.
Cumartesi TSİ 1200 da uçmak üzere skype da görüşelim.
Selamlar.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- THY4752
- Average User
- Posts: 179
- Joined: 06 Nov 2010, 01:30
- Name: Hakan PALIOGLU
- PID: 4752
- Vatsim ID: 1101377
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Malesefki şu saatte ögrendiğim bir son dakika işi nedeniyle 12'de skype toplantısına gelsem de uçuşa katılamayabilirim... İş için 14:00 de çıkmam gerekiyor.... 11 gibi kalkış yapsak yetişebilirdim. Bakalım buralarda olurum sabahtan konuşuruz.
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Merhaba,
Son uçuşumuzla Avustralya kıtasının güneyine Melbourne Int. havaalanına inmiştik.
YEni rotamız olan Melbourne Sydney için Ufuk ve HAkan kaptanlar Free Jumpseat aldılar ve YMML ye taşındılar.
Enis Kaptan ise benimle gelmişti zaten.
Enis ve Ufuk kaptanı bulamayınca - jumpseat alan kayboluyor bu coğrafyada
- Hakan kaptan ile havaalanında buluşuyoruz.
DÜNYA TURU UÇUŞ NO :11 MELBOURNE INT- SYDNEY/KINGSFORD SMITH INT 583 NM
Hava raporumuzu alıyoruz. YMML de güzel bir hava var. YSSY de hafif rüzgar ve bulut olsa da rüzgarlar 10kt geçmiyor.
Eklemeden geçemeyeceğim YMML Scenery freeware ancak şu ana kadar kullandığım en kötü free scenery. (gerçi read me dökümanında daha iyi sonuç için bir başka program yüklemesini söylemiş ama)
ATC hizmeti maalesef yok. UNICOM dan klerans alıyoruz...





Avustralya Kıtasını kuzey güney geçmiştik şimdi doğusuna doğru geçiyoruz.

Sydney yaklaşmamız RNAV (RIVET9) olacak. Online ATC görünmüyor. Kendimizi vektörleyeceğiz.


Alçaldıkça bulutlanma artıyor. 6000 ft altına geçerken yolcularımız bayağı sarsılıyor.
Hafif yağmur da başlıyor.



HAkan KAptanım takipte.


NASHO dan sonra 34 SOL pisti ILS hattına dönerek localiser yakalıyoruz.BOTANY Körfezi üzerinde güzel bir alçalma ve yaklaşma oluyor.




TAm iniş yaptık Sydney TWR online oldu. Sadece kapıya taksi izni aldık

Sydney de trafik yoğunlaşırken kapılarımızda deborading yapıyoruz.

QUANTAS ın rengarenk uçağı yanına Hakan Kaptanın VIP modeli biraz sade kaldı

Güzel bir havada keyifli bir sohbet ve yaklaşmayla uçuşumuz tamamlandı.
Bu uçuşta bana eşlik eden Hakan PALİOĞLU kaptana teşekkür ederim. Uçuşu kaçıran Ufuk ve Enis kaptanları da Sydneye bekliyoruz.
Bir sonraki rotamız uzun bir uçuşla Tahiti. Sydney de iyice dinlenip yola çıkacağız arka arkaya 3 uçuş da toplam 8000 NM ile Güney Amerika kıtasına ulaşacağız.
Şimdi SYDNEY NOTLARI

SYDNEY Avustralya'daki en eski yerleşim merkezlerinden biridir. Ülkenin ekonomik dahil her açıdan merkezi olmasına rağmen gerçekte başkenti değildir. (Başkent Canberra'dır.) Jackson Limanı'nın kıyılarında kurulmuştur.
Sidney Botany Körfezi ile Pittwater arasında yaşayan Darut kabilesinin anayurdu olarak bilinmektedir. Bu sebeple burada tarih öncesinden kalma çok sayıda yerleşmeler bulunmakta; yer isimlerinin de çoğu bu eski yerleşmelerden gelmektedir.
Sidney'de yaşam 1778 yılında bir sömürge kolonisi olarak başlamıştır ve şehir altmış yıl boyunca İngiliz toplumunun istenmeyen, suçlu kişilerini barındırdı. Bu kötü başlangıca rağmen Sidney şu anda dünyaca ünlü bir kültür ve sanat merkezi haline gelmeyi başarmıştır.

Sidney Limanı Köprüsü'nün hava karardıktan sonraki durumu.


Sidney Opera Evi'nin Liman Köprüsü'nden panoramik görünümü. Danimarkalı mimar Jørn Utzon bu eseriyle 2003 Pritzker Mimarlık Ödülünü kazanmıştır.
Avusturalya'nın başkenti olmamasına rağmen, Sidney birçok açıdan ülkenin en önemli kenti sayılır. Bu açılardan biri de gece hayatının renkliliğidir. Sidney'de gece hayatı hiç bitmez. Aynı gecede sakın bir yerde kalarak zamanınızı geçirmeyin! Uğrayacak o kadar çok yer, dans edecek o kadar çok pist ve dinleyecek o kadar değişik müzik bulacaksınız ki... Eğer sıkılırsanız üzülmeyin, otobüs seferleri gece boyunca da devam ediyor. Ortamdan sıkılırsanız ya da kendinizi yorgun hissederseniz otelinize dönemeniz hiç zor olmayacaktır.
Özellikle Oxford Caddesi gece hayatının en eğlenceli geçtiği yerlerden biridir. Gecenize bir 'pub'da başlayabilir, devamını cadde üzerindeki seçtiğiniz gece klüplerinden birinde çılgınlar gibi dans ederek ya da sevdiğiniz müziğin tadını çıkartarak geçirebilirsiniz.
Vermemiz gereken küçük bir tavsiye; Sidney'de yeni açılan klüpler her zaman dolup taşar. Sidney'in gece hayatına düşkün insanlarını ögrmek istiyorsanız ve de yeni açılmış bir yere gitme şansınız varsa sakın kaçırmayın! Sidney'in eğlenceli doğasını işte o zaman anlayabilirsiniz.
Yapmadan dönme denenler
» Avusturalya'nın enfes şaraplarından iç » Eski Şehir Merkezi'nde haftasonu pazarını gez » Sidney Limanı'nda, Nielsen Parkı'nda yüz » Centennial Parkı'nda ata binmeyi dene » Olimpiyat tarihinin en büyük açıkhava stadyumu 'Avusturalya Stadyumu'na hayran kal » Yunuslarla yüzmenin zevkine var » Sidney Limanını'nı yat gezisiyle görmenin tadını çıkar
Bir sonraki uçuş notlarımızla görüşmek üzere.
Son uçuşumuzla Avustralya kıtasının güneyine Melbourne Int. havaalanına inmiştik.
YEni rotamız olan Melbourne Sydney için Ufuk ve HAkan kaptanlar Free Jumpseat aldılar ve YMML ye taşındılar.
Enis Kaptan ise benimle gelmişti zaten.
Enis ve Ufuk kaptanı bulamayınca - jumpseat alan kayboluyor bu coğrafyada

DÜNYA TURU UÇUŞ NO :11 MELBOURNE INT- SYDNEY/KINGSFORD SMITH INT 583 NM
Hava raporumuzu alıyoruz. YMML de güzel bir hava var. YSSY de hafif rüzgar ve bulut olsa da rüzgarlar 10kt geçmiyor.
Eklemeden geçemeyeceğim YMML Scenery freeware ancak şu ana kadar kullandığım en kötü free scenery. (gerçi read me dökümanında daha iyi sonuç için bir başka program yüklemesini söylemiş ama)
ATC hizmeti maalesef yok. UNICOM dan klerans alıyoruz...





Avustralya Kıtasını kuzey güney geçmiştik şimdi doğusuna doğru geçiyoruz.

Sydney yaklaşmamız RNAV (RIVET9) olacak. Online ATC görünmüyor. Kendimizi vektörleyeceğiz.


Alçaldıkça bulutlanma artıyor. 6000 ft altına geçerken yolcularımız bayağı sarsılıyor.




HAkan KAptanım takipte.


NASHO dan sonra 34 SOL pisti ILS hattına dönerek localiser yakalıyoruz.BOTANY Körfezi üzerinde güzel bir alçalma ve yaklaşma oluyor.




TAm iniş yaptık Sydney TWR online oldu. Sadece kapıya taksi izni aldık


Sydney de trafik yoğunlaşırken kapılarımızda deborading yapıyoruz.

QUANTAS ın rengarenk uçağı yanına Hakan Kaptanın VIP modeli biraz sade kaldı


Güzel bir havada keyifli bir sohbet ve yaklaşmayla uçuşumuz tamamlandı.
Bu uçuşta bana eşlik eden Hakan PALİOĞLU kaptana teşekkür ederim. Uçuşu kaçıran Ufuk ve Enis kaptanları da Sydneye bekliyoruz.
Bir sonraki rotamız uzun bir uçuşla Tahiti. Sydney de iyice dinlenip yola çıkacağız arka arkaya 3 uçuş da toplam 8000 NM ile Güney Amerika kıtasına ulaşacağız.
Şimdi SYDNEY NOTLARI

SYDNEY Avustralya'daki en eski yerleşim merkezlerinden biridir. Ülkenin ekonomik dahil her açıdan merkezi olmasına rağmen gerçekte başkenti değildir. (Başkent Canberra'dır.) Jackson Limanı'nın kıyılarında kurulmuştur.
Sidney Botany Körfezi ile Pittwater arasında yaşayan Darut kabilesinin anayurdu olarak bilinmektedir. Bu sebeple burada tarih öncesinden kalma çok sayıda yerleşmeler bulunmakta; yer isimlerinin de çoğu bu eski yerleşmelerden gelmektedir.
Sidney'de yaşam 1778 yılında bir sömürge kolonisi olarak başlamıştır ve şehir altmış yıl boyunca İngiliz toplumunun istenmeyen, suçlu kişilerini barındırdı. Bu kötü başlangıca rağmen Sidney şu anda dünyaca ünlü bir kültür ve sanat merkezi haline gelmeyi başarmıştır.

Sidney Limanı Köprüsü'nün hava karardıktan sonraki durumu.


Sidney Opera Evi'nin Liman Köprüsü'nden panoramik görünümü. Danimarkalı mimar Jørn Utzon bu eseriyle 2003 Pritzker Mimarlık Ödülünü kazanmıştır.
Avusturalya'nın başkenti olmamasına rağmen, Sidney birçok açıdan ülkenin en önemli kenti sayılır. Bu açılardan biri de gece hayatının renkliliğidir. Sidney'de gece hayatı hiç bitmez. Aynı gecede sakın bir yerde kalarak zamanınızı geçirmeyin! Uğrayacak o kadar çok yer, dans edecek o kadar çok pist ve dinleyecek o kadar değişik müzik bulacaksınız ki... Eğer sıkılırsanız üzülmeyin, otobüs seferleri gece boyunca da devam ediyor. Ortamdan sıkılırsanız ya da kendinizi yorgun hissederseniz otelinize dönemeniz hiç zor olmayacaktır.
Özellikle Oxford Caddesi gece hayatının en eğlenceli geçtiği yerlerden biridir. Gecenize bir 'pub'da başlayabilir, devamını cadde üzerindeki seçtiğiniz gece klüplerinden birinde çılgınlar gibi dans ederek ya da sevdiğiniz müziğin tadını çıkartarak geçirebilirsiniz.
Vermemiz gereken küçük bir tavsiye; Sidney'de yeni açılan klüpler her zaman dolup taşar. Sidney'in gece hayatına düşkün insanlarını ögrmek istiyorsanız ve de yeni açılmış bir yere gitme şansınız varsa sakın kaçırmayın! Sidney'in eğlenceli doğasını işte o zaman anlayabilirsiniz.
Yapmadan dönme denenler
» Avusturalya'nın enfes şaraplarından iç » Eski Şehir Merkezi'nde haftasonu pazarını gez » Sidney Limanı'nda, Nielsen Parkı'nda yüz » Centennial Parkı'nda ata binmeyi dene » Olimpiyat tarihinin en büyük açıkhava stadyumu 'Avusturalya Stadyumu'na hayran kal » Yunuslarla yüzmenin zevkine var » Sidney Limanını'nı yat gezisiyle görmenin tadını çıkar
Bir sonraki uçuş notlarımızla görüşmek üzere.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- THY1935
- Average User
- Posts: 216
- Joined: 03 Jun 2006, 14:22
- Name: Hanifi AVCI
- PID: 1935
- Vatsim ID: 964441
- City: Samsun
- Location: Samsun
Üç boyutlu ışıklar güzel de tekerler açılmadan komik görünüyor biraz
Erdal kaptanım Malbourne'de çok bekledim sizi. Cuma akşamı da ortalarda kimseyi göremeyince tek başıma uçtum Sydney'e.
Ben önden gidiyorum, artık siz yetişin bana yoksa sizden önce bitireceğim turu


Erdal kaptanım Malbourne'de çok bekledim sizi. Cuma akşamı da ortalarda kimseyi göremeyince tek başıma uçtum Sydney'e.
Ben önden gidiyorum, artık siz yetişin bana yoksa sizden önce bitireceğim turu


- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Alemsin be Hanifi, tarzını sevdim dostum. Bu arada, bu resime istinaden bir anım canlandı :
2003 yılı, bir kurs için ABD'deyim. Gittikten bir kaç gün sonra mecburiyetten külüstür bir araba almak durumunda kaldım. Arabayı aldıktan bir iki gün sonra Amerika'lı birisi yanıma gelip, "sen araba mı aldın?" diye sordu. Ben evet deyince Amerika'lı arkadaşlarına döndü ve "bakın ben size demedim mi? " diye birşeyler söyledi. Kendi kendime "ne oluyor yahu, araba almanın, hele bu ülkede, nesi garip ki! " diye düşünmedim değil tabii. Ne olduğunu sordum doğal olarak. Aldığım cevap beni dumur etmeye yetti açıkçası. Meğer durum şuymuş :
Bu eleman daha önce Almanya'da uzun bir süre kalmış. Orada dikkatini çeken bir husus Türkler'in araba kullanırken kollarını dışarı çıkarması olmuş. Ben de farkında değilim ama kolumu camdan çıkarmışım (klima bozuktu). Beni uzaktan görünce "bu kesin bizim Türk'tür" demiş arkadaşlarına. O dur - değildir derken iddialaşmışlar. Ondan sonra da gelip bana sormuşlar.
2003 yılı, bir kurs için ABD'deyim. Gittikten bir kaç gün sonra mecburiyetten külüstür bir araba almak durumunda kaldım. Arabayı aldıktan bir iki gün sonra Amerika'lı birisi yanıma gelip, "sen araba mı aldın?" diye sordu. Ben evet deyince Amerika'lı arkadaşlarına döndü ve "bakın ben size demedim mi? " diye birşeyler söyledi. Kendi kendime "ne oluyor yahu, araba almanın, hele bu ülkede, nesi garip ki! " diye düşünmedim değil tabii. Ne olduğunu sordum doğal olarak. Aldığım cevap beni dumur etmeye yetti açıkçası. Meğer durum şuymuş :
Bu eleman daha önce Almanya'da uzun bir süre kalmış. Orada dikkatini çeken bir husus Türkler'in araba kullanırken kollarını dışarı çıkarması olmuş. Ben de farkında değilim ama kolumu camdan çıkarmışım (klima bozuktu). Beni uzaktan görünce "bu kesin bizim Türk'tür" demiş arkadaşlarına. O dur - değildir derken iddialaşmışlar. Ondan sonra da gelip bana sormuşlar.
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY4422
- Senior Member
- Posts: 355
- Joined: 30 Apr 2010, 11:24
- Name: Cuneyt ARSLAN
- PID: 4422
- Location: Bursa
Hanifi kaptanın resmine ve Bahadır kaptanın yaşadığı olaya çok güldüm
Benzer bir olayı da İspanya'da bizim müzisyen ekiple yaşadık. Bize verilen 96 model dizel aracı kullanırken ''oh ne güzel isuzu kamyon gibi sesi var'' diyip, Madrid'in en sosyetik sokaklarında ortalığı ara gaz gürültüsü ve egzost dumanına bulayan arkadaş devlet sanatçısıdır.
Allahtan bizim uçaklarda böyle bir durum yok. Yoksa en büyük meydanlarda aragaz yapa yapa taksi yapan Türk pilotları uzaktan tanımak zor olmayacaktı ;)
Bu arada şu VIP görüntüsünden kurtulmanıın bir yolu yok mudur? Bu squawkbox'ın aciz tarafı falan mı yoksa FSinn de de aynı durum söz konusu mu?

Benzer bir olayı da İspanya'da bizim müzisyen ekiple yaşadık. Bize verilen 96 model dizel aracı kullanırken ''oh ne güzel isuzu kamyon gibi sesi var'' diyip, Madrid'in en sosyetik sokaklarında ortalığı ara gaz gürültüsü ve egzost dumanına bulayan arkadaş devlet sanatçısıdır.



Allahtan bizim uçaklarda böyle bir durum yok. Yoksa en büyük meydanlarda aragaz yapa yapa taksi yapan Türk pilotları uzaktan tanımak zor olmayacaktı ;)
Bu arada şu VIP görüntüsünden kurtulmanıın bir yolu yok mudur? Bu squawkbox'ın aciz tarafı falan mı yoksa FSinn de de aynı durum söz konusu mu?
- THY4752
- Average User
- Posts: 179
- Joined: 06 Nov 2010, 01:30
- Name: Hakan PALIOGLU
- PID: 4752
- Vatsim ID: 1101377
- City: Istanbul
- Location: Turkey
ben FSINN kullandım orda ama belki ayarını düzgün yapmamış olabilirim. SQW yükledim şimdi deneme amaçlı. Sesli muhaberatta ses kalitesi cidden harikaymış. Biraz da az kasıyor sanki, SQW kullananlar ayarlarıyla ilgili yardımcı olurlarsa sevinirim. FSINN tekrar kurayım dedim kuramadım bu arada error verdi fscopilot un üstüne yazamıyorum diye. Acep nedendir bilmem... Neyse sqw ile de mutluyum dert yok şimdilik hatta sanki daha güzel 

- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Selamlar;
HAnifi kaptan biz geze geze yavaş yavaş devam ediyoruz işte böyle. Sydney çıkışımız 2 gün içind eolur sanırım. Benimle devam eden Enis kaptan bu ara kayıp onu 1-2 gün bekleyeyim.
Senin vesikalık iyi olmuş
Herkese selamlar.
HAnifi kaptan biz geze geze yavaş yavaş devam ediyoruz işte böyle. Sydney çıkışımız 2 gün içind eolur sanırım. Benimle devam eden Enis kaptan bu ara kayıp onu 1-2 gün bekleyeyim.
O ışıklar WING Lights ve Landing Lighsts kombinasyonu yani iniş takımı ışıklar değil. Yukarlarda bakarsan iniş takımı ışıkları da var. Onları nedense yakmışım bu uçuştaÜç boyutlu ışıklar güzel de tekerler açılmadan komik görünüyor biraz![]()

Senin vesikalık iyi olmuş

Herkese selamlar.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- THY1935
- Average User
- Posts: 216
- Joined: 03 Jun 2006, 14:22
- Name: Hanifi AVCI
- PID: 1935
- Vatsim ID: 964441
- City: Samsun
- Location: Samsun
Fotoğrafın orjinali Freebird'de First officer olan bir arkadaşıma ait. Sağolsun photoshop yapmama izin verdi 
Orjinalinde de elinte tesbih var zaten, çok belli olmuyordu ben onu belirginleştirdim
. FS'de uçar kendisi ama birtürlü yanaştıramadık online ortamlara.

Orjinalinde de elinte tesbih var zaten, çok belli olmuyordu ben onu belirginleştirdim
