Non precision to East hakkında bilgilendirme

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
THY072
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 08 Dec 2001, 13:20
Location: Turkey
Contact:

Selçuk,
Güzel bir açıklama olmuş aynen böyle ...
Tabii benim bildiğim. Circle to land için başka bir usulde var sanırım.
Vor üzerine geldiğimizde hava açık ve görüş varsa Visual approach da isteyebiliriz tabi önümüzde başka uçak yoksa gene navaidleri kullanıp görerek daha fazla alçalıp meydan turu da yapilabilir.
drumex
Average User
Average User
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 04:36
Location: Turkey
Contact:

29 için de yaptım, o da böyle.


Bülent hoca kendisi 30 saniye yazmış, koyduğu resimde 2nm diye geçiyor. 2nm daha mantıklı geliyor çünkü 30 saniyede alınan yol az olur, pist doğrultusuna oturmak zor olabilir, tabi emin değilim, belki Erzincan için 30 saniyedir.

http://www.mw.tum.de
kral21
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 02 Apr 2004, 15:07
Location: Turkey

Selçuk hocam , chart ile ilgili bi sorum var. Örneğin Erzincan 29 için çizdiğiniz chartta son 113 başa döndükten sonra ERN VOR a 2nm kala sağa doğru ayrıldığımız uçuş başı nedir chartta bunu belirtmiyor galiba yani ERN ye 2nm den sonra ayrıldığımız ve 29 pist başına kadar gidişimizi belirten çizgideki hdg ler nelerdir?
tk802
Junior Member
Junior Member
Posts: 65
Joined: 26 Jun 2003, 21:39
Name: Yalçın Yetgin
PID: 802
Location: Turkey

Efm 2 nm den sona dönülecek hdg eger çizim dogru ise :) 158 çünkü 113 başa döüşteki ile paralel gözüküyor o çıkıntı yapıldıktan sona gene 113 hdg dönülür bunu biliyorum :) sonada yaklaşma için 180 sola dönüp inilecekmiş yane 113 den 293 e dönecekmişsiniz.

Saygılar

Yalçın YETGİN
Tk802 Kelaynak
Yalyet MNB21
Sunexpressva
SXS101
www.sunexpressva.com
cocacolaman
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: 23 Jun 2002, 22:15
Location: Turkey
Contact:

Bu organizasyona PegasusVA olarak bizde katılacağız! Gerçekten zevkli olacağa benziyor!!!

TK337 Yiğit Kipman
Senior First Officer
drumex
Average User
Average User
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 04:36
Location: Turkey
Contact:

Evet aynen böyle. 2nm'den sonra Bülent hocanın dediği gibi 45 sağa dönücez, yani 158. Sonra da piste paralel yöne döndüğümüz için 113.

Bu arada eğer buraya çok uçan olursa bol bol go around görebiliriz gibi geliyor, çünkü 11 pisti inişe tekabül pisti back-track yapmak yazım. Bunu önlemek için sanırım birçok uçak ERN'de holding yapıcak.

Chart'ta 29 için go-around yazmıyor. Bu nasıl olucak? Sola dönüşle ERN 105'ye oturup 11 pisti gibi mi devam edilicek? Peki bu durumda downwind'a giren trafiğe yaklaşmaz mıyız???

http://www.mw.tum.de
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Sevgili arkadaşlar
Circle to land prosedüründe Kategori D sınıfı(B737-A320 gibi.Ki sanırım yanılmıyorum)uçakların Vso veya Stall speed'lerine göre 141-165knt sürat ve 2.3nm cicling radius gösteriyor.Yalnız Yine de Erzincan 11 pistine 2-3nm radius'da final bacağına girerken 4000-4500 feet'e alçalmakta fayda var.Çünkü PAPI'ler bu irtifalarda 2 kırmızı 2 beyaz görülüyor.Hatta 4500 feetAGL bile beni kastı.

Axx Inst.Rating VA
Senior Captain VA
TK656

selim bilgin
doganzorlu
Junior Member
Junior Member
Posts: 51
Joined: 17 Jun 2002, 15:29
Location: Turkey
Contact:

Ben bir seyi anlayamıyorum. "Bu kez öğrendim" dediğim her seferinde chart okumayı hala öğrenemediğim çıkıyor ortaya.

Misal ben Erzincan VORDME chartına baktığımda, orta üstteki dairenin sağ üstünde ve altında irtifalar görüyorum ve bu dairenin ERN vor ı gösterdiğini yazıyor. Okunan değerlere göre ERN VOR a 13500 feet de gelmek gerektiğini yazıyor (Yatay profilde daha açıkça yazılmış). Haritanın hemen altında da (haritada da işaretlenmiş olan) bir yatay profil verilmiş. Diyor ki 293 radyalde ERN den uzaklaş D10 da 11000 de ol. Haritadan da D10 dan sonra 338 başa dön git (1 dk standart diye biliyorum) sonra 158 e dön ve 113 ERN radyal e otur ve alçalmaya devam D5 de 9000 feet te ol. Alçalmaya devam MDA da eğer pist görüşü varsa ERN VOR dan sağa dönüşle turlu inişe devam yoksa go-around. Doğru mudur ? (Faruk hocam kulakların çınlasın o kadar da anlattın bunları)

Bir de ilk ERN VOR a geldiğimizde 293 radyalde uzaklaşabilmek için yapacağımız manevra var tabi. Geliş başına göre ERN 267 radyal beklemeye giriyormuş gibi mi manevra yapacağız ? (Ben hep öyle yapıyorum) Yoksa bunun için de bir uygulama var mı ?

Dogan Zorlu, Izmir
TK482
User avatar
THY2
VIP Member
VIP Member
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 20:33
Name: Bülent AKBAY
PID: 2
Location: Istanbul
Contact:

Selçuk chartlar icin tesekkurler. Bu kadar güzel çizilirdi. Ellerine sağlık.

Yukarıda açıkladığım bilgiler birebir Boeing 737NG FCTM ( Flight Crew Training Manual) den ve gerçek hayatta 737NG pilotu olan sevgili ChiefPilot ımıza da check ettirilerek hazırlandı. 30 sn gercekte 2nm ve hatta biraz daha fazla mesafe verir. Pratikte bulunduğumuz yerde neye göre mesafe ölçeceğimiz kavramı karışıktır. Uygulamada 30 sn en doğru sonucu verir. Zaten sol camdan kanat arkasında pist başı ile gorsel teması da kesmeyeceğiz. Her şekilde yüksek olacağımız için Püf nokta base leg e dönerken alçalmaya başlamak.

Bu arada RJ konusunda inadının kırılmasına sevindim. :-)

Doğan, açıklamandan chart okumada bir problem olmadığı görülüyor. ERN yi 293 de terk edebilmek icin yapılacak manevra, ERN VOR ı üzerinde verilen HOLD alanı dışına taşmadan gelinen yöne doğru hold prosedurü şeklinde başlayıp tam bir HOLD tamamlanmadan ERN check edilince 293 te terk etme şeklinde olabilir.

Zor bir iniş olacak hepimize kolay gelsin.
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Selam arkadaşlar, gerçekten çok yararlı şeyler konuşulan bir topik oluştu burada, öncelikle bilgilerini bizlerle paylaşan Can, Bülent ve Selçuk kaptanlara teşekkür ederim.

Selçuk kaptanım; Bülent hocanın söylediği treshold'dan itibaren 30sn. doğrudur. Düşünürsen pist başında VOR olan bir alanda 2-2.5 nm ölçmek kolaydır ancak Elazığ'da olduğu gibi VOR ile pistin birbirine uzak olduğu alanlarda 2nm ölçmek gerçekten zor. A320 ile rüzgaraltına Konf2 ile gireceğini düşünürsen hızınız ağırlığa göre yaklaşık 150-160kts. olacaktır, Groundspeed bunun 1-2kts fazlası olabilir ancak önemsemiyorum ben. 160kts ile dakikada 2.6nm. yol alırsın. Bülent hocanın resminde treshold'dan sonra 2-2.5nm gösteriyor. Önemli olan da bu aslında ama 30sn. zamanda yanlış değil. Ben bu mesafeyi yakalayabilmek için yaklaşık 45sn. zaman tutarak esas bacağa dönüşe başlıyorum. Tabii ki sizlerde hızınıza göre zamanı kendiniz belirlemelisiniz diye düşünüyorum.

Bu akşamki fly-in'de herkese kazasız, belasız ve başarılı bir uçuş dilerim. Görüşmek üzere, saygılar, sevgiler. Allah iniş takımlarınıza zeval vermesin [:p]

Selçuk Poyraz
Captain
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
drumex
Average User
Average User
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 04:36
Location: Turkey
Contact:

Valla bu organizasyon şimdiden faydalı oldu, öğreniyoruz ama benim hala anlamdığım şeyler var.

Yukarda da sormuştum, 29 pisti için go around nasıl olmalı?

Chart'ta herhangi bir yerde circling radius göremiyorum?

Doğan arkadaşımızın dediği gibi, ben de procedure turn için süre 1 veya 1.5 veya 2 dakika diye biliyorum ama chart üstünde "start turn at 3 min" yazıyor. Yanlışlık mı, değilse acaba neden bu kadar uzun?

Hem 11 hem de 29 için minima noktası profilde VOR üstü diye geçiyor. Burda iki nokta var aklıma takılan, birincisi VOR üstünde olmak. 11 için yaklaşırken direk üstünden geçiyoruz, tamam. Peki 29 için yaklaşırken nasıl olucak? Yukarda çizdiğim resimde 29 başına geliyoruz. Asıl bundan sonra mı traffic pattern'e giricez? Yani şöyle mi?
Image

Bir de pisti görmek nasıl olucak? VOR üstünde olduğumuzda aynı zamanda pist üstündeyiz de. Bu durumda pisti nasıl görücez?

Anladığım kadarıyla bir yazıyım, yanlışımı düzeltin lütfen. Procedure turn sonrasında (buraya kadar 3 veya 1 dakika dışında sorun yok) ERN 5nm'yi 9000ft'te geçiyoruz, sonra OCA değeri (C sınıfı) 7500ft'e alçalıyoruz. Hem 11 hem de 29 için öncelikle bir defa VOR üstünden geçiyoruz, ondan sonra 1500ft AGL'a alçalıp pattern'e giriyoruz. Tabi bu durumda 29 için yeniden çizdiğim rotayı izliycez.

?unları bir anlıyım, o zaman ben de varım, yoksa online olup tam doğru olmayan bilgilerle uçmak istemiyorum.

Image
http://www.mw.tum.de
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

29 için go-around tekrar soldan dönüşlü meydan turu olabilir mi?
Ben şöyle düşünüyorum,29 yaklaşması VFR yapılıyor ve görüş düşükse bu piste yaklaşmamız mantıklı olmaz,METAR raporuna göre alternatif meydana divert ederiz,o zaman 29 pisti için go-around sadece pist üstünde trafik varsa veya herhangi bir acil durumla karşılaşırsak deklare ederiz, böyle bir durumda da pistle göz teması kaybedilmeyecek şekilde meydan turu yapıp ineriz.Tabi gerçek ortamda herzaman ATC vardır, bize yardım eder, bunu da unutmamak lazım.




Ural Köseoğlu
TK550
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Bir önceki postta sormayı unutmuşum.Çoğumuz PSS,PMDG,Dreamfleet,Eurowings Pro gibi add-on uçaklarla uçuyoruz ve her birinde FMC veya MCDU mevcut.Acaba bu uçaklarda hold programladığımızda yaklaşmaya göre direct,paralel ve teardrop entry oluyor mu??ahsen ben holdları kendim yapmaya çalışıyorum FMC saçmalar diye...
PMDG nin yaptığını biliyorum,avsim forumlarında konuşulduğu kadarıyla

Bu arada Selçuk resimler çok açıklayıcı oldu,çok teşekkürler,kafamda canlandıramadığım olayı sayende resme bakarak kavradım

Ural Köseoğlu
TK550
User avatar
THY2
VIP Member
VIP Member
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 20:33
Name: Bülent AKBAY
PID: 2
Location: Istanbul
Contact:

Sanırım yazılar çoğaldıkça dağılmaya başladık. Başlangıçta doğru olan şeyler şimdi yanlış ilerlelemeye başladı.

Lütfen yukardaki yazımı tekrar okuyun. Herşey düşündüğünüzden çok daha basit.

"Anladığım kadarıyla bir yazıyım, yanlışımı düzeltin lütfen. Procedure turn sonrasında (buraya kadar 3 veya 1 dakika dışında sorun yok) ERN 5nm'yi 9000ft'te geçiyoruz, sonra OCA değeri (C sınıfı) 7500ft'e alçalıyoruz. Hem 11 hem de 29 için öncelikle bir defa VOR üstünden geçiyoruz ( KESINLIKLE YANLI? ) , Prosedure dönüşüne 3 dakika yada 10 nm diyebilirsiniz. Prosedure turn de süre 1 dakika 15 saniye. Burdan itibaren yaklaşamaya ve minimaya iniyoruz. meydan görürsek 1500AGL ye alçalmaya devam ediyoruz. Pattern'e giriyoruz. Tabi bu durumda 29 için yeniden çizdiğim rotayı izliycez."

Turlu yaklaşma müsade alındığında eğer iniş gerçekleşmezse meydan turu tekrar edilir. Bu kadar basittir. Chartta belirtilen missed app prosedure meydanı görememe durumunda uygulanır.

bu uçuşta yardımcı bilgiler içeren handy sheet mutlaka yanınızda olsun. :-)

http://www.navfltsm.addr.com/hs30.htm
cocacolaman
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: 23 Jun 2002, 22:15
Location: Turkey
Contact:

Sanırım bu uçuşta sınıfta kaldım:(:(:(:(

TK337 Yiğit Kipman
Senior First Officer
Post Reply

Return to “Training Lounge”