PSS A319, A320, A321 HAKKINDA

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

http://jcboliveira.flysplash.org/

Ural Köseoğlu
TK550
User avatar
THY455
Average User
Average User
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 21:54
Name: Serdar DEMIRAY
PID: 455
Vatsim ID: 842820
City: Istanbul
Location: Turkey

Merhaba
PSS ile ilgili sorum olacak
1.PSS serisinde ZWF ve V1 VR V2 degerlerini manuel mi giriyoruz yoksa PMDG de oldugu gibi MCDU mu hesapliyor.
2.MCDU yu aktif hale getirmek icin hangi tusa basiyoruz
3.MCDU yu anlatabilecek basit tutorial bulabilirmiyim.

Saygilarimla

TK 455
Serdar Demiray
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Sevgili Serdar kaptan;
1-V1-VR-V2 değerlerini mause sağ tuşu ile yanlarındaki selected Knobs lara basarak otomatik hesaplattırabilirsin.Ayrıca manuel olarak da girebilirsin.ZFW ise manuellerde yazıyor.Ortalama yanılmıyorsam A320 için 115000 Lbs.A340 için 161000 Lbs olmalı
2-Airbus da iki türlü otopilot kullanabilirsin
a- Selected Guidance: Yani pilotun FCU (Flight Control Unit) aracılığı ile ,bizzat kendisinin verdiği datalarla yönetmesi.Bunun için FCU daki butonlar pull-(sag mause tuş)yapılması gerek.
b-Managed Guidance: Yani uçağı MCDU aracalığı ile yönetmek.Burada butonları push(sol mause tuş) yapılması lazım.
Approach ve landing esnasında Selected Guidance ile yönetmeni
öneririm.

3-MCDU anlatacak manuel PSS içinde var.Ama pek basit değil.

Umarım yardımcı olmuşumdur.


Axx Inst.rating VA
Check Captain VA



selim bilgin
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Selamlar MCDU anlatacak manuel Selim Kaptanın da dediği gibi PSS içinde var.PSS'nin sitesinden veya avsimdeki PSS forumunda tutorial uçuşlar var,buralara bakarsanız mutlaka birşeyler bulursunuz.
ZFW için Selim hocam ortalama bir değer vermiş,aslında bu ortalama değeri girmek yanlış olur,uçuştan önce mutlaka PSS load edit programıyla uçağın ZFW değerinden emin olun,çünkü bu değeri yanlış girmeniz demek bütün referans hızları vs. lerin yanlış hesaplanması demektir.Load edit için:Start->Programs->Phoenix Simulation Software->Airbus Pro series->A3XX load edit.

Ben de selected guidence yöntemini öneririm,zira managed guidence son yaklaşma sırasında rüzgar/gust gibi faktörleri hesaplamıyor.

Not:Selim kaptan,sanırım siz de PSS A-340 sahibisiniz.Bu yüzden size sorum olacak.MCDU V1 Vr ve V2 hızlarını yanlış hesaplıyor gibi geldi bana ve maalesef PSS chartlarında tablolar yok,acaba sizin kullandığınız bir take-off table var mı?
Bir de bu uçakta kalkışta sorun var gibi geliyor,V2+15 korumak neredeyse imkansız,kalkışta en az 20-22 derece pitch veriyorum,yoksa çok çabuk hızlanıyor.
Son olarak 340 için kalkışta trim olarak ne giriyorsunuz?


Ural Köseoğlu
TK550
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Sn.Ural kaptanım
PSS 340'ı çok kullanmıyorum.Çünkü dediğin gibi kalkışda sorunları var. ayrıca alçalması da sorunlu. Managed Selected Descending sırasında hızını ben önceden versem de koruyamıyor.Speed Brake neredeyse full iken benim verdiğim hıza inebiliyor.
Zaten A340 chart ve table şemaları PSS de yok.
Gelelim Trim soruna. Aslında ben aynı yaklaşma gibi kalkışda da otopilot kullanmıyorum. Ta ki Acceleration Altitude-Thrust Reduction
seviyesinden sonra AP1'e basıyorum.
Yani Trim ayarını , hem hızımı hem de VS'yi gözleyerek kendim joy stick ile ayarlıyorum.

saygılar

Axx Inst.Rating VA
Check Captain VA


selim bilgin
vbnick
Average User
Average User
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 17:16
Location: Turkey
Contact:

selam,

PSS A340 deyince bende birkaç şeyi aktarmak istedim.

1. V1 V2 VR speedlerini evet yanlış hesaplıyorki zaten sitede bulunan tutoriallerde KMIA KJFK uçuşunu yaparken bile tutorialde verilen herşeyi doğru yapmanıza rahmen V2 yanlış çıkıyor.. Ben bunları kendi elimle giriyorum MCDU'da..

2. TOD settingi TOD'a geldiğinde pause yapacak şekilde aldım fakat çalışmadı..?? neden acaba?

3. FL380'de transatlantic bir uçuşumda max speed 300 knotta olmasına rahmen 305!! knot gibi bir değer verip ona çıkarmak istedi normal crz halindeyken bunu zar zora kendi elimle değiştirerek hold ettim 300knotun altında bununda sebebini bilmiyorumm..

son olarak birde son yaklaşmada FP 'nin dışında bir WPT verildiği zaman ATC tarafından MCDU girilen WPT'i tanımıyor ve onun yerine discontiunity çıkartıp duruyor... bende heading veya frekans istemek zorunda kalıyorum...

Bunun dışında perfonması çok iyi ve en sevdiğim uçaklarımdan biri FS'de:)):D

TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

ASIL VE ASİL OLAN KARTALDIR.
"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Selamlar,
Selim hocam zaten trim ayarının otopilotla pek ilgisi yok,otopilot trim ayarını kendisi veriyor.Benim sorunum zaten dediğiniz gibi şrust reduction altitude'e gelinceye kadar.O noktada ben de a/p yi açıyorum.Ben genelde 0.7 ile 1.2 derece arası UP yapıyorum kalkış öncesi.



Ural Köseoğlu
TK550
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Konuyu fazla dağıtmadan ve Murat hocamı fazla kızdırmadan bir soru daha sorayım.
PSS A340 yerine AVIOGRASF A340 uçağını deneyen oldu mu hiç?
PSS ye göre artıları eksileri nelerdir bilen var mı?

Ural Köseoğlu
TK550
vbnick
Average User
Average User
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 17:16
Location: Turkey
Contact:

bir ikinci sorum daha var pssa340 hakkında...

ND üzerinde tuned navaid bearing pointers diye birşey varmış. bunlar neler? bunları benmi tune ediyorum?


EDIT: pardon şimdi soruyu sordum ve sorunun cevabını aldım...meherse bildiğimiz navaidleri tune ettiğimiz zaman ortaya çıkan needle'larmış... pek açıklayıcı olmadı ama :D örnek resimde tamamen anlaşılır bir şekilde görünüyor... resmi upload edip buraya link atacağım derhal..

TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

ASIL VE ASİL OLAN KARTALDIR.
"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Sevgili arkadaşlarım
biraz önce uçuş sırasında Muzaffer Bodur kaptanım squawkbox private kanalından " A340 da MCDU içine UTC bilgisi nasıl girilir " şeklinde bir soru sordu.Kendisine yanıt vermeme rağmen bir türlü gitmedi.Ben de hem kendisi yanlış anlamasın hem de bu konuda bazı arkadaşların katkısı olur umuduyla sorusunu buraya taşımak istedim.
Aslında ne A340 ne de A320 MCDU da zaman datası benim bildiğim kadarı ile girilemiyor.Zaten manuelde de böyle bir bilgi yok.Sadece FS de create a flight esnasında Time ayarlanabiliyor.
Yine de bu konuda katkısı olan varsa ben de öğrenmiş olurum
saygılarımla

Axx Ins.rating VA
Check captain VA

selim bilgin
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

sevgili arkadaşlar
Biraz önce uçuş sırasında Muzaffer Bodur kaptan A340 MCDU na UTC bilgisi nasıl girilir şeklinde bir soru sordu.Kendisine yanıt ulaştıramadım.Bu nedenle hem kendisi beni yanlış anlamasın hem de katkısı olanlar olabilir umuduyla sorusunu buraya taşıdım.
Benim bildiğim kadarıyla PSS Axx MCDU içine zaman datası girilemiyor.Zaten manuelde de belirtilmemiş.
Yine de katkısı olan varsa ben de öğrenmiş olurum.
saygılar

Axx Ins.rating VA
Check captain VA

selim bilgin
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Sevgili arkadaşlar
Biraz önce uçuş sırasında Muzaffer Bodur kaptan A340 MCDU da UTC bilgisi nasıl girilir şeklinde bir soru sordu.Kendisini yanıtladım ama bir türlü yollayamadım.sanırım bir sorun var benim PC de.Hem kendisi yanlış anlamasın hem de bir katkısı olan olabilir umuduyla sorusunu buraya taşıdım.
Benim bildiğim kadarıyla PSS AXX MCDU da zaman datası girilemiyor.Manuelde de belirtilmiyor zaten.
Ama katkısı olan varsa ben de öğrenmiş olurum.
saygılar

Axx Inst.Rating VA
Check Captain VA

selim bilgin
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

En altta next page ibaresini fark etmediğim için aynı yazıyı 3 kere yazmışım. Ama iyi oldu ,ne kadar üşenmiş olsam da klavye alıştırması yapmış oldum.
Ural kaptanım Trim ayarı datasını uçuş öncesi girdiğimiz yer MCDU .Bunu aktiflemek için de otopilota geçmek gerek miyormu? Benim demek istediğim kısaca ben bu datayı MCDU ya vermiyorum. Versenizde olur vermesinizde.

saygılar

selim bilgin
User avatar
THY455
Average User
Average User
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 21:54
Name: Serdar DEMIRAY
PID: 455
Vatsim ID: 842820
City: Istanbul
Location: Turkey

İlk pss A330 ucusumu singapur-hongkong tutorial ini ornek alarak LTBA-LTAC olarak yaptim.Merak ettigim ve cozemedigim bir iki sorum olacak.
1-v1,vr,v2 hizlarini mcdu ya hesaplattim kalkis esnasinda sesli yanit gelmedi (pmdg de oldugu gibi)bende bir hata olmadi herhalde pss de boyle galiba
2-ils coursunu nereden girecegimi bir turlu bulamadim petar i gectitken sonra bayagi bir ugrastim mcdu dan da giremedim radnav sayfasindan bir turlu giremedim, radiodan frekanslari manuel giriyorum pdf de ils modunda frekansi goruyorum ancak course giremedigimden farkli bir deger set edilmis oluyor.Main panelden course girilmiyor mu?( bu yuzden vfr sartlarda landing yapmak zorunda kaldim kaza ya ugramadan sag saglim inmeyi basardik.)
3- mcdu ya fplan girilirken yalniz sid ve star larimi giriyoruz (tutorial daki gibi) aradaki waypointleri hangi sayfadan giriyoruz acaba ?
4-son olarak mcdu da hiz girebiliyormuyuz descent hizini girebilirmiyiz mesela... (or pmdg de oldugu gibi hiz sinirlamasini ayarliyabiliyormuyuz)
cevaplar icin simdiden tesekkurler...

Saygilar...

TK 455
Serdar Demiray
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Serdar hocam selamlar,soruları bilgim ölçüsünde yanıtlıyorum

1-Evet PSS böyle

2-Frekansları(com hariç) ve course ayarını MCDU'dan giriyoruz,MCDU'da RAD NAV tuşuna basın,CRS kutusuna istediğiniz radyal değerini girebilirsiniz.Nav2 için course çalışmıyor maalesef.

3-Sid girdikten sonra,son fixe (mesela YAA) sol seçim tuşuyla basın,bir menü açıldığını göreceksiniz.VIA/GOTO airway/fix formatında giriş yapmanızı sağlar (VA16/KFK).Altındaki NEXT WPT ise gitmek istediğiniz bir sonraki fixi girmenizi sağlar(PETAR gibi).Altındaki NEW DEST varış için yeni meydan girmek için.HOLD seçeneği hold programlamak için,altında bulunan ENABLE ALT ise INIT page'den girdiğiniz yedek meydana uçmaya yarıyor.Star da sid gibi aynı mantıkla programlanıyor.

4-Elbette,hız girmeden önce INIT page'den COST index belirlemeniz lazım(default 50 olan).Bir değer girdikten sonra MCDU bu indexe göre her rejim için hız ayarlamasını kendi yapar(managed speed mode),CLIMB,CRUISE,DESCEND hızlarını kendiniz ayarlamak istiyorsanız,PERF tuşuna basın,sağ alt köşede bulunan NEXT phase tuşuna bastıktan sonra mach/knt mavi kutusuna istediğiniz değer girebilirsiniz(selected speed mode).
-Herhangi bir fixe hız/altitude sınırlaması koymak için:

F-PLN tuşuna basıp aktif planı görüntüleyin,örnekten yola çıkarak diyelim ki YAA üzeri 16000 ft de ve 270 knt hız ile olmak istiyorsunuz,bu sefer sağ seçim tuşuna basın(MCDU'nun sağ tarafında bulunun seçim tuşuna sol click),karşınıza YAA için vertical revision sayfası çıkacak.SPD CSTR kutusuna istediğiniz hızı girin(270),ALT CSTR kutusuna da istediğiniz irtifayı girin(16000).Ek olarak MCDU'ya soft constraint de girebilirsiniz:

+16000 ->at or above 16000 feet
-16000 ->at or below 16000 feet

Kolay gelsin ve A-330 hayırlı olsun...

Ural Köseoğlu
TK550
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”