PSS A319, A320, A321 HAKKINDA

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
MD
Junior Member
Junior Member
Posts: 90
Joined: 11 May 2002, 21:17
Location: Turkey
Contact:

Ural hocam bana da aşağıdaki adrese gönderirseniz sevinirim.
saygılar,

Can Hürel

candilek@superonline.com

CH
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Emirhan ve Can kaptanlar,maillerinize bakın.İki ayrı repaint gönderdim haberiniz olsun.Bir tanesi Arno kaptanın çalışması diğeri şyva'dan bir arkadaşımızın çalışması...

Kolay gelsin

Ural Köseoğlu
TK550
EmirhanKöksalTHY

Ural Hocam Çok saolun.
FS2002 için FDE bulamadım hepsi fs2004 için Selçuk

Image
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

VFR olmasa da, FMC'siz uçuş hakkında bir soru da benden:

Pedestal panelde VOR frekanslarını girebiliyoruz ama Radyal ayarını bulamadım. Radyal'ı ancak FMC Radio Nav Page'den girebiliyorum; bunun daha manuel bir yolu yok mu?

Peşin teşekkürlerimle,

Murat Toloğlu, TK233
Senior First Officer
Bahçeşehir, İstanbul
drumex
Average User
Average User
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 04:36
Location: Turkey
Contact:

Murat V tuşuna bastıktan sonra +/- kullanarak course ayarı yapabilirsin. Bildiğim kadarıyla paralı/parasız her panelde geçerli.

Dün İstanbul'a dönerken uçak A320'ydi. Hep aklıma takılan, bu konunun açılmasıyla bir kez daha kafamı karıştıran birşey soracaktım ama malesef uçağı iç hatlara yanaştırıp, çıkışı da sadece arka kapıdan verince (ben de en arkada oturuyordum) kokpite gitmem mümkün olamadı. Gaz kolları TOGA, FLEX vs. yerinden oynamıyor ya, nasıl oluyor onu soracaktım ama işte dediğim gibi olmadı. Münih'e dönerken tekrar A320 gelirse şansıma o zaman öğrenirim heralde. :)

Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com
Image
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Selam,

Bilgi için teşekkürler.

Gaz kolları olayını dün bir pilot arkadaşa sordum. Söylediği şu: A320 de "Auto Thrust" modu varmış ve gaz kolları oynamazmış.

737 serisi ve A310 da "Auto Throttle" var, kollar da oynuyor.

Murat Toloğlu, TK233
Senior First Officer
Bahçeşehir, İstanbul
CnC
Junior Member
Junior Member
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 18:36
Location: Turkey

Selamlar

Bir süre önce Airbus - VFR uçuşla ilgili birkaç soru sormuşum.. Bunlarla ilgili olarak , Autopilot off/arıza iken uçağın nasıl kontrol edileceği..lövye-side stick ilişkisi...
Yada VFR landing nasıl olur.. aletsiz vektörsüz. AP 'suz..
Yani temelde Airbus-AutoPilot ilişkisi..

Yaptığım birkaç deneme sonunda, şu sonuçlara ulaştım. Yanlışım varsa düzeltin lütfen..

-Side-stick: Kesinlikle Autopilot ON iken AKTİF.. Bu durumda AP off iken biz nasıl ON oluyoruz? Boeing'teki(vb.) lövye gibi değil.. İstediğin manevrayı yapman çok zor.. Bunun iyi-kötü yanları tartışılır neyse ..Demek istediğim , ilk bakışta fonksiyonel olarak Lövye ile Side-stick birbirinin yerini tutamazlar. Selçuk kaptanım , Lövyesiz uçak olur mu diyorsunuz ama VFR uçuş için side-stick , kullanılabilecek birşey değil.. Hadi AP bozuldu ne olacak? Bence Lövye ile alakası yok. Birde o kadar küçük bir açıyla dönebiliyosunuz ki , bir piste bu şekilde nasıl turlu iniş yapılır , hiçbir fikrim yok.
-Klavye kullandığım için ayar sorunu olabilir mi??

-AutoPilot: Bence bu kelime Airbus'ın ruhu.. Ruhu olmayan bir varlığa ne olursa Airbus'a da o olur herhalde..:)Daha önce de sormuştum , AP off veya bozukken ne olur şu bu..Çeşitli cevaplar geldi .. Biz ON oluyoruz gibi. İyi de AP off olduğu zaman side-stick çalışmıyor ki..
Airbus'ta AP bozulursa , ne olur?

Abnormal prosedürleri bilmek gerek..

Selam ve Saygılarla


Cüneyt Damar
Image
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Cüneyt selamlar,
Side-stick diye bahsi geçen alet sadece ve sadece pilotun uçağa kumanda ettiği koldur.Nasıl boeing'lerde bu lövye ile oluyorsa yeni nesil Airbus'larda da bu kaptan için solda bir kol.Bu tamamen dizayn meselesi.AP off iken tabiki sen "on" oluyorsun çünkü manuel uçuyorsun,yani uçağın kumandası tamamen sende oluyor.Küçük açıyla dönme sebebin senin joystick kullanmaman olabilir.Eğer joystick kullanmıyorsan mutlaka bir tane edin,klavye-mouse ile bu iş çok zor.AP arızalarında sanırım bu her uçak için geçerlidir,sistemi devre dışı bırakıp,kendin manuel uçarsın sonuç olarak,tabi her uçak için abnormal checklist farklı olabilir,ekstra işlemler olabilir vs.

Ural Köseoğlu
TK550
CnC
Junior Member
Junior Member
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 18:36
Location: Turkey

Selamlar Ural

Ben side-stick in dizaynına falan takmadım.. Önemli olan işlevi..:D

quote:AP off iken tabiki sen "on" oluyorsun çünkü manuel uçuyorsun,yani uçağın kumandası tamamen sende oluyor

İyi de AP off iken side stick hiç çalışmıyor ki???(Klavye).. Bu yüzden manuel hiç uçamadım Airbus'ta.

Daha öncede belirtmiştim. take off için nasıl 8 oldum diye..Kalkış esnasında trim down(numlock 1)ayarı yapmadan take off mümkün değil. Bırakın manuel uçmayı , take off için elevatorler bile kumanda edilmiyor side stick ile APP off iken.. İşte benim takıldığım nokta bu..Bende ki sistemde..-> AP OFF AIRCRAFT UFF

Outview/virtual cockpit vb. den baktım..AP off iken , side-stick kumanda kilitli gibi.. zorluyor ama çalışmıyor..

Tabiki AP OFF iken kumanda normal olarak manuele geçer.. Ama yukarıda da değindiğim gibi , AP OFF yapınca manuel hiç uçamıyorum.. Side stick , AP'un bir fonksiyonu şeklinde..Bu durumda AP off nasıl uçulabilir ki...

Sorun klavye mi acaba? Klavyede PSS Airbus serisi uçuran arkadaş var mı? Bu arada biraz joystick araştırayım.. Bununla ilgili topics vardı.. (topic harici ama parantez içi bir joystick önerirseniz sevinirim :) )

Sevgilerle

Cüneyt Damar
Image
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Cüneyt selam,yaşadığın sorunlar tamamen klavyeden kaynaklanıyor.Herkesin kullandığı microsoft sidewinder modelini önerebilirim.Fiyatını tam hatırlamıyorum ama 30-40 dolar civarı olsa gerek.Biraz daha gerçekçilik istersen CH marka yoke+rudder modeli var ama fiyatı 300-400 dolara gelir.Aslında senin sorunlara burada ne yazsak boş artık,senin hemen bir joystick alman gerekiyor.Aldığın zaman bu sorunların hiçbiri kalmayacak.

Ural Köseoğlu
TK550
Serhan Lokman
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 16 Apr 2004, 20:30
Location: Turkey
Contact:

Cüneyt selam,

Ural kaptana katılıyorum. Bunlar senin klavye kullanmandan kaynaklanan problemler. Bi joystick mutlaka almalısın, klavye ile olacak is degil ( olur ama ne kadar olur.. ) Sidestick = Lövye... Joystick alinca farkedeceksin bunu. Aldıktan sonra bu joystick'i bi a320 ile FL200 a cık ve orada ucagi zorla, göreceksin ki burak turlu yaklasmayı, tono bile attiriyorsun nerdeyse ucaga... :)

P.S : Bu airbuscilar sidestick demisler bu lövyeye ama Joystick dersek cok oyuncak gibi olur herhalde diye düsünmüsler, o yüzden buna sidestick demisler.. : )

Sevgiler
Serhan Lokman
Tk1047
CnC
Junior Member
Junior Member
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 18:36
Location: Turkey

Selamlar

Evet pes ikna oldum.. :) SIDE STICK (joystick demiyorum) aldıktan sonra Airbus ile akrobasi yapabilirmiyim yeşilköy üzerinde..:)

Bende Ms sidewinder ff2 almayı düşünüyorum..50usd+kdv.. farklı bir topikte sordum , search ettim.. bazı problemleri varmış.. Ama gördüğüm kadarı ile de fiyatı düşmüş gibi.. bakalım..

İlginize çok teşekkür ederim..
İyi uçuşlar

Cüneyt Damar
Image
Serhan Lokman
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 16 Apr 2004, 20:30
Location: Turkey
Contact:

Bende force feedback 2 var. begenmedigim özellikleri var , ama alınmayacak gibi degil. bence git al abi. ( ben feedback özelligini kullanmıyorum ama olsun...

Serhan Lokman
Tk1047
User avatar
THY455
Average User
Average User
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 21:54
Name: Serdar DEMIRAY
PID: 455
Vatsim ID: 842820
City: Istanbul
Location: Turkey

Ben cok arastirdim SWFF2 fs2002 ve FS2004 ile uyumlu degil Ancak fsforce diye parali bir program var onu alip yuklerseniz biraz duzeliyor..
A320 de take off larda bende ayni problemi yasiyorum ustelik SWFF' ile ucak pistten bir turlu kalkmiyor ancak trim ile oynayinca kalkisa geciyor..
Bana soracak olursaniz FS2004 icin SWFF2 yi tavsiye etmiyorum.
Diger markalari arastirabilirsiniz...


TK 455
Serdar Demiray
MD
Junior Member
Junior Member
Posts: 90
Joined: 11 May 2002, 21:17
Location: Turkey
Contact:

Ural Kaptan,
Öncelikle gecikmiş teşekürümü kabul edin.(PSS THY texture)
Fs 2002 için sorunsuz, ancak FS04 için de aynı texture'leri kullanabilirmiyiz ?

PSS Airbus ile yeni tanışıyorum sayılır. Meslektaşım Selim Bilgin Kaptanın yardımı ile biraz ilerledim. Bilgisayarımda Hem fs02 hem de fs04 PSSAirbus kurulu. her ikisi için de birer sorum olacak:

FS02 de ECAM/ EWD ekranında sol alt kadranda turuncu renkle "N.WEEL STRG DISC" uyarısı,
Aynı ekranın sağ alt kadranın da ise pembe- mor renkle
"T.O İNHİBİT" uyarısı veriyor. Sanırım bu yüzden de FLEX/TO veya TO/GA modunda kalkış için gaz kolları "+" ile çalışmıyor. acaba nerede hata yapıyorum. (motorlar çalışır durumda başlıyorum)

FS04 de ise sorunum şu normal bir kalkış ve CLM i takiben uçak birden tüm kontrolleri yitirp havada taklalar atmaya başlıyor. önce Mach. 'ı aktif etmediğim için olduğunu zannediyordum fakat bunu yapsam bile daha yüksek bir irtifada olay tekrarlanıyor.

Cevaplarınız için sağolun.

Can Hürel


CH
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”