Sevgili Arkadaşlar,
E?itimler ilerledikçe bizlerde daha a?ır uçakları uçurmaya başlayaca?ız. Süratler konusu açılmışken hemen soralım V1 ve V2 ne demektir ? herzamanki gibi soruyorum ne işe yarar ? nasıl hesaplanır ? nasıl kullanılır ?
Sevgiler,
Ali Camat
Training Manager
FlyTHY
Haftanın Sorusu 14
-
- Junior Member
- Posts: 50
- Joined: 31 Oct 2001, 01:42
- Location: Turkey
V1 Takeoff Decision Speed,
Kara hizidir. Takeoff roll sirasinda bu hiza gelindiginde pilot kalkisa devam edip etmeyecegine karar vermek zorundadir. V1 hizindan onceki butun hizlarda tek motor durmasi halinde ucus abort edilmelidir. Ucak takeogg field lenght icerisinde durdurulmalidir.
V1 hizindin uzerindeki hizlarda bir motor durdugu takdirde, diger motor max takeoff power degerinde acilarak kalkisa devam edilmelidir. Takeoff field lenght icerisinde kalkis yapilabilmelidir.
V2 minimum Takeoff Safety Speed
VR hizinda kalkis pozisyonuna getirilip, V LOF hizinda havalanan ucagin, pist yuzayinden 35 feetlik irtifaya eristigindeki hizdir.
35 feet'e ulasincaya kadar kazanilmasi gereken bu hiz, kesinlikle V2 min degerinden az olamaz.
Saygilarimla
Levent AKcal
Kara hizidir. Takeoff roll sirasinda bu hiza gelindiginde pilot kalkisa devam edip etmeyecegine karar vermek zorundadir. V1 hizindan onceki butun hizlarda tek motor durmasi halinde ucus abort edilmelidir. Ucak takeogg field lenght icerisinde durdurulmalidir.
V1 hizindin uzerindeki hizlarda bir motor durdugu takdirde, diger motor max takeoff power degerinde acilarak kalkisa devam edilmelidir. Takeoff field lenght icerisinde kalkis yapilabilmelidir.
V2 minimum Takeoff Safety Speed
VR hizinda kalkis pozisyonuna getirilip, V LOF hizinda havalanan ucagin, pist yuzayinden 35 feetlik irtifaya eristigindeki hizdir.
35 feet'e ulasincaya kadar kazanilmasi gereken bu hiz, kesinlikle V2 min degerinden az olamaz.
Saygilarimla
Levent AKcal
-
- Junior Member
- Posts: 50
- Joined: 31 Oct 2001, 01:42
- Location: Turkey
Imla hatalarindan dolayi ozur dilerim.
Bu hizlarin nasil hesaplandigini hatirlamiyorum. FMC icad oldu pilotluk bozuldu.
Levent AKcal
Bu hizlarin nasil hesaplandigini hatirlamiyorum. FMC icad oldu pilotluk bozuldu.
Levent AKcal
Bir de 80 knot var,(v1,v2 ile uzaktan akraba)
bir yabancı forumda yeni başlayanlardan biri soruyor: v1, v2 yi anladım da 80 kts ne oluyor neden 60,70 vs değilde 80?
çünkü 80 knots a gelene kadar airspeed göstegeleri hatalı değerler gösterebiliyormuş yapısı gereği ama 80 knot dan itibaren gercek değeri gösteriyor, ve cross chek yapıldığında uyumsuzluk varsa kalkışı iptal etmek mesafe bolluğundan dolayı hayli kolay olacaktır. (Birgen air olayı).
selam ve sevgiler
Remzi Öztürk
bir yabancı forumda yeni başlayanlardan biri soruyor: v1, v2 yi anladım da 80 kts ne oluyor neden 60,70 vs değilde 80?
çünkü 80 knots a gelene kadar airspeed göstegeleri hatalı değerler gösterebiliyormuş yapısı gereği ama 80 knot dan itibaren gercek değeri gösteriyor, ve cross chek yapıldığında uyumsuzluk varsa kalkışı iptal etmek mesafe bolluğundan dolayı hayli kolay olacaktır. (Birgen air olayı).
selam ve sevgiler
Remzi Öztürk
yukarida yazilanlara ek olarak "80 kts" call-out inin yapilma nedenlerinden biri de incapacitation i kontrol etmektir. yani bu call out sayesinde pilot flying ve pilot not flying birbirlerini ve ayni zamanda surat saatlerini kontrol ederler.
80 kts call out pnf tarafindan gelmez ya da pf bu call out a cevap vermezse incapacitation prosedurleri uygulanir.
ayrica unutmamak gerek ki incapacitation gercek hayatta motor arizasindan daha fazla yasanan ve dolayisiyla hazirlikli olunmasi gereken bir konudur.
herkese incapacitationsiz ucuslar
80 kts call out pnf tarafindan gelmez ya da pf bu call out a cevap vermezse incapacitation prosedurleri uygulanir.
ayrica unutmamak gerek ki incapacitation gercek hayatta motor arizasindan daha fazla yasanan ve dolayisiyla hazirlikli olunmasi gereken bir konudur.
herkese incapacitationsiz ucuslar
