Alçalma ve ILS meselesi

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
gyneco
Newbie
Newbie
Posts: 17
Joined: 16 Mar 2002, 19:52
Location: Turkey

merhaba,
alçalma ve yaklaşımklarla ilgili iki sorum olacak:
1- istenilen noktada belirli bir FL dan belirli bir FL a alçalmak için alçalma hızımızı nasıl belirleyebiliriz( örne?in FL 290 dan FL 100 a inmek için hedefe kaç mil mesafeden ve ne şekilde alçalmak gerekli, hesabı nasıl yaparız)?
2- ILS inişlerde uça?ı localizer ve glideslop a oturtmak için autopilot u nasıl kullanmalıyız ( genelde app a alınca localizer sorun olmuyor fakat yükseklik glideslope ı takip etmiyor)? Nerede hata yaptı?ımı bulamadım.

Fahri Akbaş
TK194
leventakcal
Junior Member
Junior Member
Posts: 50
Joined: 31 Oct 2001, 01:42
Location: Turkey

Merhaba Fahri Bey;

Alcalma hesabinin bana gore en pratik sekli asagidaki gibidir.

Yükseklik (üç sıfır atırlır)x 3)+ 10= .... nm
Örnek: İrtifamız FL240(24000 feet) olsun ve YAA üzerinde FL110 'de olmamız gerekiyor.
(Bulunduğumuz irtifa - Alçalmamız gereken irtifa)*3 +10= ...nm
((24-11)*3)+10= 49
YAA VOR istasyonuna 49 nm kala 1800 varyo ile alçalmaya başlamalıyız. Hızımız ortalama 300 Knot olmalıdır.
Bu hesabı her 3000 feetde bir yaparak kontrol etmeliyiz. Çünkü kuyruk rüzgarı alçalmayı uzatır, kafa rüzgarı kısaltır.

YAKLA?MA HIZLARI:
ATC aksini belirtmedikçe yaklaşmalarda uygulanması gereken süratler;
İnilecek meydana 30 mil kala = 210 Knot
İnilecek meydana 15 mil kala = 180 +- 10
İnilecek meydana 6 mil kala = 140 (minimum)


Yuksekligin GS'u takip etmemesin nedeni;
GS'a (suzulus hattina) yukaridan girmeniz olabilir. Ineceginiz pistin chartlarini iyice inceleyerek tekrar denerseniz olacaktir.

Ornek olarak;
Esenboga 03R pistine yaklasmada ANK NDB uzerinde 10.000 feet e olacak sekilde gelirseniz GS tutmayacaktir. Ancak ANK NDB yi 6500 feet e katederseniz, GS suzulus hattini tutacaktir.

Saygilarimla






Levent AKcal
gyneco
Newbie
Newbie
Posts: 17
Joined: 16 Mar 2002, 19:52
Location: Turkey

Sayın Levent Bey,
verdiğiniz bilgiler ve yardımlarınız için teşekkür ederim.
ILS yaklaşma problemi halloldu sayenizde, hesaplama da çok işime yarayacak.
Böyle yardım alabilmek çok güzel
saygılarımla
Fahri Akbaş
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

Bu topic vesilesi ile tüm yeni sanal pilot arkadaşlara hemen yapmalaırnı önereceğim bir iş;

Flyşy downloads sayfasında yer alan handysheet dosyasını hemen indirip printout alıp masanıza mutlaka yakın bir yerde bulundurun. Bir pilotun pratikte ihtiyacı olacak en gerekli formuller ve çevrimler bu tabloada yer almaktadır. Ben bile bu tabloyu hala chartlarım ile beraber bilgisyarımın yanından ayırmıyorum..şiddetle öneririm.

Hakan GÜVEN

Hakan Guven
User avatar
ferhatcelik
Newbie
Newbie
Posts: 10
Joined: 18 Dec 2010, 00:32
Name: ferhat celik
PID: 4804

bilgilendirme için teşekkürler (:
bulmacanın 1 parçasını daha yerleştirdim diyebilirim,hakan hocam 2002 de handysheet den bahsetmişsiniz ancak şuan bulamadım tekrar paylaşmanız mümkünmüdür.
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2104
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

ferhatcelik wrote:bilgilendirme için teşekkürler (:
bulmacanın 1 parçasını daha yerleştirdim diyebilirim,hakan hocam 2002 de handysheet den bahsetmişsiniz ancak şuan bulamadım tekrar paylaşmanız mümkünmüdür.
Ferhat hocam o yazismalarin neredeyse 10 sene oncesinin oldugunun farkinda degilsiniz sanirim, ve o gunden bu gune cok degisimler oldu, yani 10 sene oncesi yazismalardan bugun cogunun bir onemi kalmadi o yuzden gunumuze donup simdiki yeni sistemler ve yeni addon lar ile ilgili olan sikayetlerinizi arattirirken tarihlere dikkat ederseniz daha fayda gorursunuz.
Erhan M. Artuc
Post Reply

Return to “Training Lounge”