Bildi?iniz gibi RVSM'yı saymazsak do?u yönüne uçuşlar tek sayı(290,270 vs) batı yönüne de çift sayı (280,260) olmakta.Peki uçuşumuzda hem do?u hem batı yönüne gidiyorsak nasıl olacak?
Güney veya kuzeye do?ru gidiyorsak hem do?u hem batı yönünde gitti?imiz oluyor, bir seviye de?işikli?i trafik bakımından yapılacak bu kesin...
Merak etti?im uçuş planımızı da de?iştirecek miyiz?
?imdiden teşekkürler
Ural Köseo?lu
TK550
Hangi uçuş seviyesi??
Selamlar,
Sorunuzdaki "hem doğulu hem batılı uçuş" kısmını tam anlamamakla birlikte aklıma gelen ilk iki ihtimalin cevabı şudur:
1. Eğer doğulu batılı uçuştan kastınız teknik iniş yaparak asıl varılacak meydana gitmekse,kalkış meydanınız ve teknik iniş yapılacak meydan arası uçuş planı ayrı,teknik iniş meydanından kalkış ve asıl varılacak meydan arası uçuş planınız ayrı yapılcak şekilde olmalıdır..
2. aklıma gelen ihtimal iki meydan arası uçuşunuz güney-kuzey yada kuzey-güney şeklinde ve uçuş planı gereği rotanız hem doğuya hem batıya doğru gidiyorsa hatırlamanız gereken kaide rotanızın doğuya yada batıya olması değil kalkılacak ve varılacak meydan konumlarının birbirine göre doğuda yada batıda olmasıdır.Yoksa rotanızın doğuya yada batıya gitmesi domestic uçuşlarda pek önemli değildir.
Not:Bazı Airwaylerde doğu batı uçuş seviyeleri ters işleyebilir uçuş planı yapmadan önce bu durumu ve RVSM'yi enroute chartlardan kontrol ederek uçuş planı yapmanız daha uygun olacaktır ...
Ertaç Paprat(İzmir)
TK450/311-Serche
Sorunuzdaki "hem doğulu hem batılı uçuş" kısmını tam anlamamakla birlikte aklıma gelen ilk iki ihtimalin cevabı şudur:
1. Eğer doğulu batılı uçuştan kastınız teknik iniş yaparak asıl varılacak meydana gitmekse,kalkış meydanınız ve teknik iniş yapılacak meydan arası uçuş planı ayrı,teknik iniş meydanından kalkış ve asıl varılacak meydan arası uçuş planınız ayrı yapılcak şekilde olmalıdır..
2. aklıma gelen ihtimal iki meydan arası uçuşunuz güney-kuzey yada kuzey-güney şeklinde ve uçuş planı gereği rotanız hem doğuya hem batıya doğru gidiyorsa hatırlamanız gereken kaide rotanızın doğuya yada batıya olması değil kalkılacak ve varılacak meydan konumlarının birbirine göre doğuda yada batıda olmasıdır.Yoksa rotanızın doğuya yada batıya gitmesi domestic uçuşlarda pek önemli değildir.
Not:Bazı Airwaylerde doğu batı uçuş seviyeleri ters işleyebilir uçuş planı yapmadan önce bu durumu ve RVSM'yi enroute chartlardan kontrol ederek uçuş planı yapmanız daha uygun olacaktır ...
Ertaç Paprat(İzmir)
TK450/311-Serche
Ertaç Bey merhaba örneğin trvacc'a göre route sayfasında Dalaman-Ataturk ucusunda, önce izmire doğru batıya uçulmakta ardından big vor'una doğuya uçulmakta,burda hem doğu hem batı gidiş var aynı şey Ataturk-Antalya için de geçerli,bu uçuşlarda rotamızda (üstelik neredeyse yolculuğun yarısı) hem doğu hem batı yönleri var.
Bir de şöyle düşünelim,Dalaman'dan kalktınız RVSM uçmuyoruz IMR voruna yöneldik yani batıya doğru gidiyoruz FL280,herşey ok,IMR üzerinden VG80 ile big'e gidiyoruz fakat burda doğu yönüne gidilmekte yani karşımızdan her an FL280 ile bize doğru gelen bir trafik olabilir.
Teşekkürler
Ural Köseoğlu
TK550
Bir de şöyle düşünelim,Dalaman'dan kalktınız RVSM uçmuyoruz IMR voruna yöneldik yani batıya doğru gidiyoruz FL280,herşey ok,IMR üzerinden VG80 ile big'e gidiyoruz fakat burda doğu yönüne gidilmekte yani karşımızdan her an FL280 ile bize doğru gelen bir trafik olabilir.
Teşekkürler
Ural Köseoğlu
TK550
-
- Average User
- Posts: 121
- Joined: 19 Jul 2003, 19:26
- Name: Onur VARDAL
- PID: 559
- Location: Turkey
- Contact:
Ural Bey merhabalar,
Sivil Havacılık Yüksekokulu sınavlarına girmeden yaklaşık 1 hafta önce okula gidip 3. sınıftaki arkadaşlarla biraz konuşmuştuk; onlar her ne kadar "Touch and Go" yapsalar da bana gösterdikleri rota doğu-batı yönlerindeki her değişiklik için +/-1000 ft.'lik bir yükselme/alçalma olduğuydu.
Bana anlattıklarına göre Ertaç Bey'in dediği gibi 2 meydanın birbirine göre konumuna göre değil; o anki yön doğrultusuna göre uçuş seviyesinin ayarlanması gerekiyor...
Saygılar...
Onur VARDAL
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Sivil Havacılık Yüksekokulu sınavlarına girmeden yaklaşık 1 hafta önce okula gidip 3. sınıftaki arkadaşlarla biraz konuşmuştuk; onlar her ne kadar "Touch and Go" yapsalar da bana gösterdikleri rota doğu-batı yönlerindeki her değişiklik için +/-1000 ft.'lik bir yükselme/alçalma olduğuydu.
Bana anlattıklarına göre Ertaç Bey'in dediği gibi 2 meydanın birbirine göre konumuna göre değil; o anki yön doğrultusuna göre uçuş seviyesinin ayarlanması gerekiyor...
Saygılar...
Onur VARDAL
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Selamlar,
Konu ile ilgili olarak TRVACC/Forum'dan asagidaki linke bakmanizi oneririm.
http://www.trvacc.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37
Sabih Gultekin
TK052
Konu ile ilgili olarak TRVACC/Forum'dan asagidaki linke bakmanizi oneririm.
http://www.trvacc.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37
Sabih Gultekin
TK052
-
- Rookie
- Posts: 49
- Joined: 26 Jan 2003, 00:30
- Location: Turkey
SEVGİLİ URAL KAPTAN;
DO?UYA IFR TEK BİN,VFR TEK BİN+500 (FL 170/175)
BATIYA IFR ÇİFT BİN,VFR ÇİFT BİN+500 (FL 260/125)vs.
RVSM ONAYLI İSENİZ UYGULAMA AYNEN DEVAM EDİYOR.ZATEN HAVA YOLLARI DA
BU SEVİYELERDE KULLANDI?I HEMEN HEMEN BÜTÜN UÇAKLARINDA RVSM UÇAR O-
NAYI VAR.SORUNUZA GELİNCE KALKI? MEYDANINDAN SONRA UÇMAK İSTEDİ?İNİZ
İLK YOL HANGİ İSTİKAMETTE İSE O YÖNE UYGUN SEVİYEYİ ALMALISINIZ.YOLUN
İSTİKAMETİNİN DE?İ?Tİ?İ NOKTADA GERÇEKTE ZATEN SÜREKLİ ATC OLDU?UNDAN
YOL KONTROL SİZİ UYGUN SEVİYEYE YA TIRMANDIRIR YA ALÇALTIR,SİZİN VE
TRAFİ?İN DURUMUNA GÖRE.ONLİNE UÇARKEN ATC YOKSA PİLOTLARIN BU DURUMA
DİKKAT ETMESİ GEREKİR,TRAFİK TAKİP EDİLEREK AYNI USULLER UYGULANMALI.
UÇU? SEVİYENİN DE?İ?TİRİLECE?İ YER DAHA KALKMADAN ÖNCE YAZILMALIDIR.
SEVİYENİN YANINDA SÜRAT DE?İ?İKLİKLERİ DE UÇU? PLANININ YOL KISMINDA
BELİRTİLMELİDİR.ÖRNE?İN; FL 250 DE VE N 0360 DA UÇACAKSINIZ YOLUNUZDA
DA BAZI DE?İ?İKLİKLER OLACAK;
A6 UA6 DEN/N 0440 F240 UA5 RBT UB19 DXM UR10 RB DCT 41N 005W DCT CCV/N
340 F100 UR 24 R24 GİBİ
EMNİYETLİ UÇU?LAR..........
MEHMET YARBASAN
4.ANA JET ÜS UÇU? KULESİ
AKINCI-ANKARA
mehmetyarbasan
DO?UYA IFR TEK BİN,VFR TEK BİN+500 (FL 170/175)
BATIYA IFR ÇİFT BİN,VFR ÇİFT BİN+500 (FL 260/125)vs.
RVSM ONAYLI İSENİZ UYGULAMA AYNEN DEVAM EDİYOR.ZATEN HAVA YOLLARI DA
BU SEVİYELERDE KULLANDI?I HEMEN HEMEN BÜTÜN UÇAKLARINDA RVSM UÇAR O-
NAYI VAR.SORUNUZA GELİNCE KALKI? MEYDANINDAN SONRA UÇMAK İSTEDİ?İNİZ
İLK YOL HANGİ İSTİKAMETTE İSE O YÖNE UYGUN SEVİYEYİ ALMALISINIZ.YOLUN
İSTİKAMETİNİN DE?İ?Tİ?İ NOKTADA GERÇEKTE ZATEN SÜREKLİ ATC OLDU?UNDAN
YOL KONTROL SİZİ UYGUN SEVİYEYE YA TIRMANDIRIR YA ALÇALTIR,SİZİN VE
TRAFİ?İN DURUMUNA GÖRE.ONLİNE UÇARKEN ATC YOKSA PİLOTLARIN BU DURUMA
DİKKAT ETMESİ GEREKİR,TRAFİK TAKİP EDİLEREK AYNI USULLER UYGULANMALI.
UÇU? SEVİYENİN DE?İ?TİRİLECE?İ YER DAHA KALKMADAN ÖNCE YAZILMALIDIR.
SEVİYENİN YANINDA SÜRAT DE?İ?İKLİKLERİ DE UÇU? PLANININ YOL KISMINDA
BELİRTİLMELİDİR.ÖRNE?İN; FL 250 DE VE N 0360 DA UÇACAKSINIZ YOLUNUZDA
DA BAZI DE?İ?İKLİKLER OLACAK;
A6 UA6 DEN/N 0440 F240 UA5 RBT UB19 DXM UR10 RB DCT 41N 005W DCT CCV/N
340 F100 UR 24 R24 GİBİ
EMNİYETLİ UÇU?LAR..........
MEHMET YARBASAN
4.ANA JET ÜS UÇU? KULESİ
AKINCI-ANKARA
mehmetyarbasan