Forumları araştırdım hep motor arızasıdan bahsedilmiş.Peki ya Havadayken çesitli kombinasyonlar seklinde iniş takımları acılmassa?bu durumda uygulanacak prosedur nedir?Gerçek pilotların uyguladıkları aynen Fs2002 içinde gecerli midir?
Tahir ALGAN
TK425
Gear failures ve uygulanacak prosedür nedir?
Valla gerçek hayatı bilemem ama simulatorun toz pembe dunyasında tekerleriniz her zaman açılır 
Gerçi bunu saglayan bir program vardı sanırım FS maintenance ama hiç kullanmadım,kullanan varsa lütfen buraya yorumunu yazsın
Saygılar
Ural Köseoğlu
TK550

Gerçi bunu saglayan bir program vardı sanırım FS maintenance ama hiç kullanmadım,kullanan varsa lütfen buraya yorumunu yazsın
Saygılar
Ural Köseoğlu
TK550
Selamlar
Bence Fs nin en büyük eksiklerinden biriside kazaa modellemesinin olmaması mesela f22 total war diye bir uçak oyunum vardı bu oyunda tekerlekler açık deyilken bile piste inebiliyordunuz eyer çok sert inerseniz parçalanıyor..yavaş inerseniz yerde sürtünüyor.. eyer sürtünme çok şiddetli olursa ve uzun sürerse yangın çıkıyor elektirik sistemleri arızalanıyordu... bu şekilde durabiliyordunuz.. özellikle vurulursanız bu özellik yere inebilme şansını veriyodu Fs de ise bu özellik olmalı... fs nin gerçekçiliğini bence çok artırır....
Bence Fs nin en büyük eksiklerinden biriside kazaa modellemesinin olmaması mesela f22 total war diye bir uçak oyunum vardı bu oyunda tekerlekler açık deyilken bile piste inebiliyordunuz eyer çok sert inerseniz parçalanıyor..yavaş inerseniz yerde sürtünüyor.. eyer sürtünme çok şiddetli olursa ve uzun sürerse yangın çıkıyor elektirik sistemleri arızalanıyordu... bu şekilde durabiliyordunuz.. özellikle vurulursanız bu özellik yere inebilme şansını veriyodu Fs de ise bu özellik olmalı... fs nin gerçekçiliğini bence çok artırır....
- THY2
- VIP Member
- Posts: 299
- Joined: 18 Aug 2001, 20:33
- Name: Bülent AKBAY
- PID: 2
- Location: Istanbul
- Contact:
Merhaba.
FS de başımıza Gear Problemi gelme ihtimali neredeyse yok ama diyelimki bir sürpriz oldu (kalkış sonrası teker toplayamama ya da iniş için teker bırakamama gibi iki farklı durumdan 2. si) bu durumda izlenecek genel prosedure çok ayrıntılı olmasa da genel hatları ile şu şekilde olmalıdır:
Son yaklaşma da Landing Gear down Yaptık ve 3 yeşil yanmadı.
Landing Gear Up yapılır ve sonra tekrar Down yapılır.
Sorun devam ediyor.
Pas geçme hazırlığı yapılır.
Bu arada kuleye bilgi verilir.
Kule gözle teker pozisyonunu kontrol eder.
a)tekerler aşağıda:
bu durumda panelde Locked ibaresi gorunmediği için
Landing Gear Up
Manual Gear Extension yapılır.
Gear locked ışığı yanarsa pas geçme sonrası normal iniş yapılır.
Gear locked yanmaz ise Gear Up Landing hazırlığı yapılır.
b)tekerler aşağıda değil.
Landing Gear Up
Manual Gear Extension yapılır.
Gear locked ışığı yanarsa pas geçme sonrası normal iniş yapılır.
Gear locked yanmaz ise Gear Up Landing hazırlığı yapılır.
Gear UP Landing
- Yolcular ve ekibe acil durum inişi ile ilgili bilgi verilir.
- Fazla yakıt atılır yada sistem yok ise yakılır. Bunun nedeni toucdown speed i düşürmektir
- full flap iniş planlanır. (737 için)
- Vref 40 set edilir.
Yaklaşma sırasında:
- auto speed brake off
- GPWS Gear Inhibit (dikkatimizi dağıtmasın :-))
- Auto Breake Off
- Engine Bleed Off
- Apu Off
iniş öncesi:
- fuel pump patlamaya karşı kapatılır
- Pist yeterince uzun ise speed brake kullanılmaz.
Mümkün olan en düşük hız ve varyo ile govde piste oturtulur.
Biz havada iken kule pist ve meydanın bizim inişimiz için hazırlanması için yetkili birimlere haber verir.
Herşey yolunda giderse acil çıkış kapıları açılır uçak en kısa sürede tahliye edilir.
Sevgiler.
Bülent Akbay
TK002
FS de başımıza Gear Problemi gelme ihtimali neredeyse yok ama diyelimki bir sürpriz oldu (kalkış sonrası teker toplayamama ya da iniş için teker bırakamama gibi iki farklı durumdan 2. si) bu durumda izlenecek genel prosedure çok ayrıntılı olmasa da genel hatları ile şu şekilde olmalıdır:
Son yaklaşma da Landing Gear down Yaptık ve 3 yeşil yanmadı.
Landing Gear Up yapılır ve sonra tekrar Down yapılır.
Sorun devam ediyor.
Pas geçme hazırlığı yapılır.
Bu arada kuleye bilgi verilir.
Kule gözle teker pozisyonunu kontrol eder.
a)tekerler aşağıda:
bu durumda panelde Locked ibaresi gorunmediği için
Landing Gear Up
Manual Gear Extension yapılır.
Gear locked ışığı yanarsa pas geçme sonrası normal iniş yapılır.
Gear locked yanmaz ise Gear Up Landing hazırlığı yapılır.
b)tekerler aşağıda değil.
Landing Gear Up
Manual Gear Extension yapılır.
Gear locked ışığı yanarsa pas geçme sonrası normal iniş yapılır.
Gear locked yanmaz ise Gear Up Landing hazırlığı yapılır.
Gear UP Landing
- Yolcular ve ekibe acil durum inişi ile ilgili bilgi verilir.
- Fazla yakıt atılır yada sistem yok ise yakılır. Bunun nedeni toucdown speed i düşürmektir
- full flap iniş planlanır. (737 için)
- Vref 40 set edilir.
Yaklaşma sırasında:
- auto speed brake off
- GPWS Gear Inhibit (dikkatimizi dağıtmasın :-))
- Auto Breake Off
- Engine Bleed Off
- Apu Off
iniş öncesi:
- fuel pump patlamaya karşı kapatılır
- Pist yeterince uzun ise speed brake kullanılmaz.
Mümkün olan en düşük hız ve varyo ile govde piste oturtulur.
Biz havada iken kule pist ve meydanın bizim inişimiz için hazırlanması için yetkili birimlere haber verir.
Herşey yolunda giderse acil çıkış kapıları açılır uçak en kısa sürede tahliye edilir.
Sevgiler.
Bülent Akbay
TK002
-
- Newbie
- Posts: 14
- Joined: 23 Jun 2002, 22:15
- Location: Turkey
- Contact:
Yanliz Gear UP Landinglerde yetkili birimlerin pisti hazirlamasi bayagi bir masrafli oluyor. Haberiniz olsun
:D:D
TK337 Yiğit Kipman
Senior First Officer

TK337 Yiğit Kipman
Senior First Officer