Her ne kadar Turkish Virtual olarak Trvacc konusunda bazi prensipler edinmis olsakta, is bilgi odakli oldugunda ve icinde onemli saptamalarin oldugu ve Trvacc tarafindan bize gonderilen bu emaili sizlerle paylasmadan gecemezdik ve aynen buradan paylasiyor ve dikkatlice okumanizi rica ediyoruz. Cunku cok onemli ve guzel bilgiler iceriyor.
''Değerli Sanal Havacı Dostlarımız,
TRvACC olarak yeni açılan meydanımız, LTFM - İstanbul Havalimanı için servis sağlamaktayız. Bilindiği üzere bu meydanımız 29 Ekim 2018 tarihinde hizmete açılmıştır. Reelde 31 Aralık 2018 tarihine kadar az sayıda sefer yapılacak olmasına rağmen, VATSIM ortamında LTFM - İstanbul Havalimanı kullanımının yoğun olacağını öngörmekteyiz. Bu meydanın devreye girmesi ile birlikte İstanbul ve çevre hava sahaları yeniden şekillendirilmiş olup yaklaşma ve ayrılış prosedürlerinde değişiklikler yapılmıştır.
VATSIM Türkiye Hava Sahası'nın daha verimli ve akıcı kullanılması amacı ile TRvACC Yönetimi olarak bir dizi önlem almayı planlamaktayız. Aşağıda belirteceğimiz hususları siz değerli pilotlarımızın ve hava yollarımızın bilgisine sunarız;
1) Lütfen chartsız uçuş yapmayınız. Pilotlarınızın chartsız uçuşa geçmelerine izin vermeyiniz.
2) LTFM İstanbul Airport kullanımının yoğun olduğu durumlarda LTBA 35L-35R kalkış trafiklerinin LTFM iniş ve kalkış trafiği ile kesişmelerini engellemek amacıyla, LTBA 35L-35R kalkış trafiklerine kapatılacaktır. LTBA kalkışları 05-23 pistinden yapılacaktır. LTBA 05-23 pist uzunluğu yetmediği durumlarda 17-35 pistleri LTFM ile koordinasyon içerisinde "heavy traffic"'ler için kullanıma sunulacaktır. Ayrıca şiddetli rüzgar durumunda iniş için 35L pisti kullanılabilecektir.
3) LTBA varışlarında 1811 AIRAC ile kullanıma giren yeni ILS 05 RNAV STAR'larının ve yeni ILS 23 RNAV STAR'larının kullanılması uygun olacaktır.
4) LTBA ayrılışlarında 1811 AIRAC ile kullanıma giren yeni ILS 05 RNAV SID'lerinin ve yeni ILS 23 RNAV SID'lerinin kullanılması uygun olacaktır.
5) LTFJ - Sabiha Gökçen varışlarında 1811 AIRAC ile kullanıma giren yeni ILS 06 RNAV STAR'larının ve yeni ILS 24 RNAV STAR'larının kullanılması uygun olacaktır.
6) LTFJ - Sabiha Gökçen ayrılışlarında 1811 AIRAC ile kullanıma giren yeni ILS 06 RNAV SID'lerinin ve yeni ILS 24 RNAV SID'lerinin kullanılması uygun olacaktır.
7) LTFM meydanı yer operasyonunun aksamaması adına, pilotlarımızın LTFM chartta bulunan (30-1P / 30-1P7) AIRPORT BRIEFING, TAXI ROUTES ARRIVAL ve TAXI ROUTES DEPARTURE (30-9F ve 30-9G) sayfalarını okumalarını, GROUND chart'a göz atarak taksi yollarına ve meydanın genel oturumuna göz aşinalığı sağlamaları önem arz etmektedir.

9) Yeni uygulamaya geçilen "Multiple Lineup Pocedure" ile trafikler aynı piste aynı anda ancak farklı kavşak noktalarından alınacaktır. Bu prosedürün uygulanışı ile ilgili bilgilerin LTFM chartta bulunan (30-1P / 30-1P7) AIRPORT BRIEFING sayfalarından okunması önem arz etmektedir.
Soru, görün ve önerileriniz için Welcome@TRvACC.org üzerinden bizimle iletiþime geçebilirsiniz. Necmi Tekin Silistireli VATSIM Türkiye Direktörü.''