LTDA Assignment

General discussions and questions about Turkish Virtual dispatch service or have a flight plan that you would like to share with your fellow sim enthusiasts? Would you like to request a flight plan, or learn how to do your own? Here's the forum for you.
User avatar
THY748
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 24 Feb 2003, 01:56
Name: Oguzhan İREZ
PID: 748
Vatsim ID: 860193
City: Antalya
Location: Turkey

Merhaba Beyler..

LTDA havaalanını benim oldukça eski yüklü fsx'im 24499 a/p içinde tanımıyor ve de bulamıyor...
Buna rağmen scenery'i yüklediğim takdirde de error vererek bu havaalanını bulamadığını belirtiyor.
(Scery.cfg file error. Invalid scenery remote path ...)
Assignmentimi başka bir havaalanına değiştirmeniz mümkün mü, yoksa LTDA yı ne şekilde fsx'ime
tanıtırım ???

Teşekkürler yardımlarınız için, şimdiden ...

Oğuzhan İrez
PID:748
B/738 Capt.
User avatar
THY4186
Newbie
Newbie
Posts: 17
Joined: 11 May 2017, 21:30
Name: Cemre Can Cayirci
PID: 4186
Vatsim ID: 1361533
City: Istanbul
Location: Turkey

aynı şeyi x-plane ile ben de yaşıyorum, scenery indirdikten sonra manuel uçarak inişi yaptım ancak dönüş için uçağı açtığımda irs align olmuyor...
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2104
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

THY748 wrote:Merhaba Beyler..

LTDA havaalanını benim oldukça eski yüklü fsx'im 24499 a/p içinde tanımıyor ve de bulamıyor...
Buna rağmen scenery'i yüklediğim takdirde de error vererek bu havaalanını bulamadığını belirtiyor.
(Scery.cfg file error. Invalid scenery remote path ...)
Assignmentimi başka bir havaalanına değiştirmeniz mümkün mü, yoksa LTDA yı ne şekilde fsx'ime
tanıtırım ???

Teşekkürler yardımlarınız için, şimdiden ...

Oğuzhan İrez
PID:748
B/738 Capt.
Sevgili Oguzhan abicim bir baska meydan ile degistirdim. Eger olasi baska sorunlar olur ise lutfen temasa gec.

Sevgiler
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2104
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

THY4186 wrote:aynı şeyi x-plane ile ben de yaşıyorum, scenery indirdikten sonra manuel uçarak inişi yaptım ancak dönüş için uçağı açtığımda irs align olmuyor...

Can kaptanim sizide Erzuruma aldim. Donus bacagini buradan Ankaraya gerceklestirebilirsiniz. Keyifler olsun ...
Erhan M. Artuc
User avatar
THY748
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 24 Feb 2003, 01:56
Name: Oguzhan İREZ
PID: 748
Vatsim ID: 860193
City: Antalya
Location: Turkey

Sevgili Mecit Artuç, şanslıyım zira sorunları çok hızlı ve yerinde çözen siz gibi arkadaşlarım var. Şu anda artık bir sorun gözükmüyor ve böylece biriktirmiş olduğum assignment'lere de devam edebilirim, elleriniz dert görmesin.

Selam ve sevgilerimle Londra'ya ...

Oğuzhan İrez
PID:748
B/738 Capt.
User avatar
THY4147
Rookie
Rookie
Posts: 40
Joined: 01 Oct 2016, 10:02
Name: Ridvan Celil
PID: 4147
Vatsim ID: 1362672
City: ukoh
Location: Ukraine

Merhaba, yeni konu acmak istemedim/
Ucus gorevlerimde a321 var, b737ng ile degistirebilirmisiniz? Aibus kullanmiyorum. Gorev ucusunu tamamlayamadan da devam edemiyorum.
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2104
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

THY4147 wrote:Merhaba, yeni konu acmak istemedim/
Ucus gorevlerimde a321 var, b737ng ile degistirebilirmisiniz? Aibus kullanmiyorum. Gorev ucusunu tamamlayamadan da devam edemiyorum.
Degistiridi Celil kaptan. Gorev ucus tiplerini http://www.turkishvirtual.com/type_prefs.asp bu sayfadan duzenleyebilirsin.

Keyifli ucuslar.
Erhan M. Artuc
User avatar
THY748
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 24 Feb 2003, 01:56
Name: Oguzhan İREZ
PID: 748
Vatsim ID: 860193
City: Antalya
Location: Turkey

FSX'im için maalesef yine tanımlanamayan bir havalimanı. Sanırım Irak ERBİL uçuşları için benim yerime şirket başka bir kaptan
ataması gerekecek.
Benim ORER Erbil Assignment Uçuşumu rica etsem başka bir havalimanı değiştirebilirmisiniz.
En sonunda bu makineyi artık antik geçmişi nedeni ile ( Deniz İrez de halen kurulu FSX üzerinde uçuşlarını yapmıştı bir zamanlar)
sanırım rafa kaldırmam gerekecek. Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim.

O.İrez
PID.748
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2104
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Oguzhan hocam selamlar. Eger o makine ile Deniz kaptan zamaninda ucuslar yapiyordu ise, ben sizin yerinizde olsam o makineyi evin bir kosesin de muze alani olusturur ve bir cam fanus icinde evin en guzel yerine koyar ve gelen misafirlerime sergilerdim :) O makine bunu hakkediyor.

Ote yandan, su an disardayim ve servera ulasamadim. Ilk firsatta bir baska meydan atayacagim gorev ucusunuz icin.

Sevgiler
Erhan


Sent from my iPhone using Tapatalk
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2104
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Baska bir meydan atadim Oguzhan hocam.

Erhan
Erhan M. Artuc
User avatar
FatihBas
Junior Member
Junior Member
Posts: 54
Joined: 09 Jul 2018, 08:38
Name: Fatih Bas
PID: 0000
Vatsim ID: 1428389
City: Istanbul
Location: Turkey

Selamlar,

Hazır assignment uçuşlar hakkında konuşuluyorken bende farklı bir başlık açmadan sorayım istedim ;

Her ay için 1 assignment az değil mi? Kendi adıma genel olarak "random assignment" kullanıyorum sürekli.

1 bacaktan fazla olabilir sanırım. Bilmiyorum diğer kaptanlarımız ne düşünür.

İyi haftalar şimdiden.
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2104
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

THY4248 wrote:Selamlar,

Hazır assignment uçuşlar hakkında konuşuluyorken bende farklı bir başlık açmadan sorayım istedim ;

Her ay için 1 assignment az değil mi? Kendi adıma genel olarak "random assignment" kullanıyorum sürekli.

1 bacaktan fazla olabilir sanırım. Bilmiyorum diğer kaptanlarımız ne düşünür.

İyi haftalar şimdiden.
Cok derin bir yaraya parmak bastigin icin, bende biraz ayrintiya girerek bu soruna cevap vermek istiyorum. Maalesef assignment ucuslar bizim bu iste en cok kafa patlattigimiz ve bir duzene sokabilmek icin devamli gelistirmek zorunda kaldigimiz uygulamalarin basi olmustur.

Cok eski yillardan bu yana gorev ucuslari hep gidis ve donus olmak uzere iki bacak olarak verilmistir. Hatta bir ara bu bacak sayisini her ay 4'e cikarttigimiz bir donemde oldu. Ama ne yazik ki bu gorev ucuslari bir cok pilotumuz tarafindan hep zoraki yada istenmeden uculmasi ve biriktirilmesi nedeni ile daha sonra yeniden 2'e dusurduk. Baktik gene uculmuyorlar ve gorev ucuslari dururken baska istenilen meydanlara uculmaya devam ediliyor, bu sefer mecburi olarak kisitlama getirdik. Bu simdi bilindigi gibi toplamda 6 gorev ucusu (3 ay icinde) uculmadiginda schedule ve charter ucuslar duruyor ve sistem sadece gorev ucuslarinin uculmasina izin veriyor. Eger bu gorev ucuslari sonra ki 3 ay icinde de uculmazsa bu sefer sistem Assignment Takeover dedigimiz havuza dusuruyor bu ucuslari ve isteyen diger baska pilotlar tarafindan alinarak uculuyor ve uculana arti seniority veriliyor. Tabi bu seniority'ler ucusu ucmayan kisiden aliniyor ve ucan kisiye transfer ediliyor. Tabi burada insiyatif de gelistirildi ve ucusu alan pilot isterse ucusu ucmayan pilotun seniority'sini almak istemiyebilir. Arkadasi olabilir yada gorev ucuslarina yardim etmek isteyebilir. O yuzden kisiye biraktik. Ama bu sistem devreye girdikten sonraki aylar icinde yuzlerce gorev ucusu ucularak en aza indirildi.

Tabi bir de isin su tarafi var. Bir cok kisi butun hafta boyunca calisiyor ve sadece hafta sonlari yada aksamlari, o da vakit bulurlarsa ucabiliyorlar ve bazen de sadece kisa ucuslar ile bitiriyorlar. Bu durumda olan kisileri de dusunmemiz gerekiyordu. Bu sebeple gelen gorev ucuslarinin ne sekilde gelmesini de secilebilir hale getirdik. Isteyenler sadece yurt ici yada yurt disi belirli mesafelere kadar gorev talep edebiliyorlar. Bunlarin hepsi sirf gorev ucuslari uculsun, tamamlansin diye yapildi.

Tabi her ne kadar gorev ucuslarini sevmeyen pilotlarimiz varsa da :) Bir diger tarafta da senin gibi her ay bir cok gorev ucusu ucmak isteyen pilotlarimiz icin de iste seninde kullandigin Random Assignments ve gene yukarida bahsettigim Assignment Takeover sistemlerini gelistirdik. Random assignement'in caisma sistemi her ay yonetimden gelen gorev ucuslari ile birebirdir. Yani biz her ay icin size oturup gorev ucuslari yazmiyor ve sistem otomatik olarak bir cok etkeni nasil degerlendirip gonderiyor ise. Random assignmentlar da ayni sekilde otomatik ve sinirsiz olarak olusturuluyor. Yani yonetimden gelenler daha tatli geliyor diye dusunmeyin :D

Ama bana kontak kurup abi bana bir kac gorev ucusu yaz meydanlar supriz olsun diyen pilot arkadaslarimiz var. Onlara da keyifle manual olarak yazip gonderiyorum :) Ayrica duzenli olarak her ayin daha ilk gunlerinden hemen assignment ucuslarini icra eden pilotlarimiz da cok. Sagolsunlar. Bak mesela simdi dikkat et yarin yeni ayin ilk gunu olusu nedeni ile ilk gunler de ucuslarin neredeyse %70, gorev ucuslarini ucan pilotlarimiz ile dolu olacak :good:

Isin sonuna gelirsek, ahan iste bir sorup bin ah isitmek diye de buna denir :) Sordugun soruya cevap verebilmisimdir umarim.

Iyi bir hafta sonu dilerim.
Erhan M. Artuc
User avatar
FatihBas
Junior Member
Junior Member
Posts: 54
Joined: 09 Jul 2018, 08:38
Name: Fatih Bas
PID: 0000
Vatsim ID: 1428389
City: Istanbul
Location: Turkey

Erhan hocam selamlar,

Teşekkür ederim "detaylı" bilgilendirmeniz için :smirk:

Tahmin ettiğim sebeplerden bahsetmişsiniz.

O zaman "random assignement" istemeye devam :good:

Ufak bir ricam olacak, biliyorum yakın zamanda zaten taşınıyoruz ancak o zamana kadar Random Assignment LTFM için de aktif edilebilir mi?

Teşekkürler.

İyi pazarlar.
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2104
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Fatih hocam bizde de bugunden sonra bir hareketlilik baslayacak ve ucuslarin LTFM'e transferleri uzerinde yogunlasacagiz.

Tabi ilk atapta LTBA dan LTFM'e ne kadar gecis olacak. Hangi ucuslar hemen baslayacak ve LTFM den degil de LTBA'dan hala bir sure daha devam edecek olan ucuslar olacakmi, olacaksa bunlar hangi ucuslar olacak gibi ayrintilar belli oldukca bu gecisler daha oncede soyledigimiz gibi aslina uygun olarak yapilacak.

Iste bu sebeple su anda LTFM icin random assignment veremiyoruz. Bu ancak LTFM'de ki ucuslarin yerine oturmasi ve devamlilik saglamasindan sonra yapilacak. Ayrica belirtmekte fayda var. Ucuslarin LTFM'e tasinmasi, artik LTBA dan uculmayacak anlamina gelmiyor bizde. Elimizden geldigince LTBA'dan ucuslar VA'iz da uculmaya devam ettirilecek.
Erhan M. Artuc
User avatar
THY748
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 24 Feb 2003, 01:56
Name: Oguzhan İREZ
PID: 748
Vatsim ID: 860193
City: Antalya
Location: Turkey

Erhan Hcm çok teşekkür ederim, zarifsiniz ve de haklısınız. Evin bir köşesini Deniz Kaptan'a ayırmıştım, bir tek çeşitli windows sistemlerini sırtlayıp beni bugünlere taşıyan emektardan ayrılıp koyamamıştım yerine vakit geldi, geçiyor ...
Erbil de bir sorun var demiştim bugünde benim assignmentimdeki değiştirdiğiniz uçuşu gerçek thy yapamadan geri dönmüş, vardır bir hayırı ...

Selam ve sevgilerimle Londra'ya,

O.İrez
PID: 748
Post Reply

Return to “Dispatch Office”