Son günlerde LTBA Approach 'da Yankie Approach hakkında konuşmalara ve pazarlıklarına rastlar oldum; Approach Y istiyor, pilot unable diyor vs.
Konuyu merak edip araştırdığımda LTBA terminal chart'larda RNAV Y approach ile ilgi herhangi bir açıklamaya rastlamadım. Şu bağlantıda bazı genel açıklamalar var: http://ww1.jeppesen.com/download/aopa/jan01aopa2.pdf
Bu konuda bilgisi olan var mı? LTBA chart'larda bu konuda bir açıklama varsa nerede geçiyor?
LTBA RVAV Yankie (Y) Approach
- THY3066
- Senior Member
- Posts: 262
- Joined: 17 Jun 2011, 18:33
- Name: Sebahattin PEKEL
- PID: 3066
- Vatsim ID: 1194898
- City: Karlsruhe
- Location: Germany
Kaptan merhaba,bahsettiginiz konu ve diger önemli konular Eurocontrol sitesinde yaziyor buyrun
https://www.eurocontrol.int/airport_corner_public/LTBA
Eger biraz daha fazla incelersek standart Z idir.
Farki iaf yüksekligi veya go around da girdiginiz hold altitude degisik,minima degisikligi,meteorloji yüzünden olabilicek degisiklikler.
Her Havalimanin böyle çeşitli degisiklikleri var.
Yaniliyorsam lütfen düzeltin beni.
Su an aklima gelen bunlar.
Selamlar
https://www.eurocontrol.int/airport_corner_public/LTBA
Eger biraz daha fazla incelersek standart Z idir.
Farki iaf yüksekligi veya go around da girdiginiz hold altitude degisik,minima degisikligi,meteorloji yüzünden olabilicek degisiklikler.
Her Havalimanin böyle çeşitli degisiklikleri var.
Yaniliyorsam lütfen düzeltin beni.
Su an aklima gelen bunlar.
Selamlar
- THY410
- Officer
- Posts: 289
- Joined: 18 May 2002, 02:22
- Name: Batu Demir
- PID: 410
- Vatsim ID: 842060
- City: İzmir
- Location: Turkey
Murat hocam selamlar,
Sebahattin kaptan değinmiş zaten konunun ne olduğuna, ben de İstanbulda ki olayı açıklayayım dilim döndüğünce. İstanbulda Y yaklaşması ILS 23 pisti için mevcuttur. Sebebi ise Aktif pist kullanımı 17 kalkış, 23 iniş olarak kullanıldığı zamanlarda daha fazla trafiği indirip kaldırmak için, pas geçiş prosedürünü 17 pistinin uzantısı ile kesişmeyecek şekilde soldan dönüşle IST 90 radyale oturulacak biçimde değiştirilmesidir. Bu sebepten Minimumlarda yükseltilmiştir. Böylece bir uçak iniş yaptığı anda ondan bağımsız bir şekilde başka uçağa kalkış izni verilebilmektedir. Tabi ki bu pas geçiş prosedürünün 17 pist uzantısını geçmeyecek şekilde olması biraz durumu zorlaştırıyor. Çünkü en kötü senaryoda uçak tam teker koyarken pas geçmek istediğinde aynı anda kalkış yapan uçakla kesişmemesi gerekiyor.
İşte bu yüzden bu yaklaşma için pilotlara gerekli eğitimin verilmesi gerekiyor. Eskiden her iki kokpit üyesinin bu eğitimi almış olması gerekirken son notamlarda 2 kişiden birinin almış olması ve yaklaşmayı o kişinin yapıyor olması yeterli deniliyordu. Tabi şirketler kendi içlerinde daha emniyetli sahada kalmak adına bu kuralı daha da daraltabiliyor ve her iki kokpit üyesinin eğitim alıp yaklaşmanın da mutlak suretle Kaptan tarafından yapılmasını isteyebiliyorlar. İşte bu durumlarda eğer bu gibi şartlar sağlanamaz ise pilotlar en geç son yaklaşma anına kadar bu durumu kuleye unable ILS Y diye aktarıyor. Bu durumda da kule kalkış trafiğini bekletiyor ve uçak iniş yaptıktan sonra kalkış müsadesi veriyor.
LTBA chartlarda En ön kısımda, jeppesen için bilmiyorum, Airport operational information kısmında bu konu hakkındaki bilgiler yer almaktadır.
Emniyetli uçuşlar..
Sebahattin kaptan değinmiş zaten konunun ne olduğuna, ben de İstanbulda ki olayı açıklayayım dilim döndüğünce. İstanbulda Y yaklaşması ILS 23 pisti için mevcuttur. Sebebi ise Aktif pist kullanımı 17 kalkış, 23 iniş olarak kullanıldığı zamanlarda daha fazla trafiği indirip kaldırmak için, pas geçiş prosedürünü 17 pistinin uzantısı ile kesişmeyecek şekilde soldan dönüşle IST 90 radyale oturulacak biçimde değiştirilmesidir. Bu sebepten Minimumlarda yükseltilmiştir. Böylece bir uçak iniş yaptığı anda ondan bağımsız bir şekilde başka uçağa kalkış izni verilebilmektedir. Tabi ki bu pas geçiş prosedürünün 17 pist uzantısını geçmeyecek şekilde olması biraz durumu zorlaştırıyor. Çünkü en kötü senaryoda uçak tam teker koyarken pas geçmek istediğinde aynı anda kalkış yapan uçakla kesişmemesi gerekiyor.
İşte bu yüzden bu yaklaşma için pilotlara gerekli eğitimin verilmesi gerekiyor. Eskiden her iki kokpit üyesinin bu eğitimi almış olması gerekirken son notamlarda 2 kişiden birinin almış olması ve yaklaşmayı o kişinin yapıyor olması yeterli deniliyordu. Tabi şirketler kendi içlerinde daha emniyetli sahada kalmak adına bu kuralı daha da daraltabiliyor ve her iki kokpit üyesinin eğitim alıp yaklaşmanın da mutlak suretle Kaptan tarafından yapılmasını isteyebiliyorlar. İşte bu durumlarda eğer bu gibi şartlar sağlanamaz ise pilotlar en geç son yaklaşma anına kadar bu durumu kuleye unable ILS Y diye aktarıyor. Bu durumda da kule kalkış trafiğini bekletiyor ve uçak iniş yaptıktan sonra kalkış müsadesi veriyor.
LTBA chartlarda En ön kısımda, jeppesen için bilmiyorum, Airport operational information kısmında bu konu hakkındaki bilgiler yer almaktadır.
Emniyetli uçuşlar..
Batu Demir
ATPL(Frozen)-B737
ATPL(Frozen)-B737
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Arkadaşlar cevaplarınız için hepinize tek tek teşekkür ederim. Ben de bu başlığı açtıktan sonra ILS DME Y Rwy 23 olduğunu fark ettim. Verdiğiniz bilgileri de inceliyorum. Tekrar teşekkürler.
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
Murat Tologlu
- THY4750
- Officer
- Posts: 201
- Joined: 09 Dec 2010, 01:31
- Name: Nihat OZSENGEZER
- PID: 4750
- Vatsim ID: 1172468
- City: Manisa
- Location: Turkey
THY3990 wrote:Jeppesen da şöyle bir bilgilendirme var bunun dışında bir bilgi göremedim.
Zannedersen bahsettiğiniz yaklaşma prosedürü bu ;
aynen Eniscim, bayadır uygulanıyor yahu.
Yoke artık :)
- THY2100
- Advanced Member
- Posts: 652
- Joined: 03 Dec 2009, 20:18
- Name: Armagan BURCU
- PID: 2100
- Vatsim ID: 973633
- City: Antalya
- Location: Turkey
05 için işler yolundaydı lakin ne zamandır merak ettiğim konuydu 23 yaklaşmada go around ve missedlarda ne olacağıydı kasım 2015'te resmen açığa kavuşmuş teşekkürler bilgiler için.
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
ATPL(A)
Boeing 737-800
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
iFLY AIRAC 1512 (NOV12/DEC09 15) de ILS DME Yankie 23 Approach yok. Diğer airac'larda durum nedir, bilgisi olan var mı?
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
Murat Tologlu