Nihat Kaptanım,
Galiba haklısınız. Benzer problemleri başkaları da yaşamış. İletişim için gerekli olan internet portlarının belli bir süre sonra kapandığını ya da antivirüs, firewall gibi programlar tarafından durdurulduğunu söylüyorlar.
Bugün yaşadığım olay da onun benzeri bir olay. Ground operasyonları esnasından iletişimim vardı. Sonra kule, yaklaşmaya devretti. Onla da başta iletişimim vardı ama 2,3 dakika sonra kendisi sesli komutlar bana ulaşmayıncA yazılı olarak göndermek zorunda kaldı. Yazılı olarak devam ettik. Onun hava sahasından çıkıp, UNICOM'a bağlandım ve daha sonra başka bir havasına girdiğimde center'la sesli iletişim kurabildim. Fakat 2, 3 dakika sonra bana gerekli komutlar sesli ulaşmayınca, yazılı haberleşmek zorunda kalındı.
Bahsedilen problem çok mantıklı geliyor akla, bende de firewall var mı bilmiyorum ama AVIRA antivirüs kullanıyorum. Nihat kaptanım eğer sizin bilginiz varsa ya da konuya hakim olan başka bir arkadaşımız var ise tavsiyelerini alabilirim. Antivirüs programını durdurmak bu sıkıntıyı çözer mi? Yoksa temelli kaldırmak mı gerekir? Bahsi geçen Portları sürekli açabilmek mümkün olabiliyormuş sanırsam ama benim kullandığım internet üniversiteye ait olduğundan sanırsam portların kontrolüne ulaşmam da mümkün değil.
Ya da 10 sn'de bir push to talk butonuna basıp, kanalı aktif mi tutmayı deneyeyim
Çok Selamlar,