ILS ile iniş denedi?im dalaman ve ankara esenbo?a havaalanlarında uçak pist başından önce yere tekerlek koyuyor.
aynı uçakla(RJ85) aynı şeyleri uygulayarak istanbul izmir ve trabzon inişlerimde ise hiçbir sorunla karşılaşmadım.
bu noktada sorularım şunlar;
1-)Dikkat etmem bir ayrıntıyı atlıyormuyum?
2-)RJ85 sonradan yükledi?im bir uçak ,configurasyonunda mı bir hata var?
3-)hava alanları ile ilgili bilgileri internetten alıp uçuyorum.acaba internetteki bilgilerle FS ninkiler arasında bazı sapmalarmı var?
verece?iniz bilgiler için şimdiden teşekkürler
ILS ile inişte pitten önce iniş sorunu
Selam Gürkan. Anladığım kadarıyla yaklaşmayı ve inişi otopilot dahilinde yapıyosun. Burda atladığın bi nokta var tabi. Uçağı izlemeyi bırakıp kendin uçurmayı deneyebilirsin.[;)]
Havaalanları ile ilgili bilgileri internette nerden ve ne zaman aldığınla ilgili olarak sapma olabilir ya da olmayabilir. Eğer metar'ları VATSIM'den alıyosan bir sapma olmaz, metar'la FS içindeki hava aynı olur. Ama NOAA'dan metar alıyosan iş değişir.
Hava şartları NOSIG olursa İstanbul-Ankara gibi bir uçuş sırasında büyük ihtimalle iki havaalanının da metar'ı değişmez. Ama uzun bir uçuş sırasında gidiceğin havaalanının metar'ı değişebilir. Veya kısa bir uçuşta da değişken hava dahilinde şartlar değişebilir. Planladığının tersi yönden yaklaşma yapman gerekebilir. Bunun için gidiceğin havaalanının metar'ını düzenli olarak SB içinden kontrol et. Kontrolör olan bi meydanda büyük bi sorunla karşılaşmazsın çünkü onlar radar vektörleriyle seni olman gereken yere yönlendirirler, hatta yaklaşma sana hangi pistin aktif olduğunu söyler. Ama kendin uçuyosan ve farkında olmazsan hoş olmayan bir arka rüzgarla veya güçlü yan rüzgarlarla inmek zorunda kalabilirsin.
Selçuk - http://www.mw.tum.de

Havaalanları ile ilgili bilgileri internette nerden ve ne zaman aldığınla ilgili olarak sapma olabilir ya da olmayabilir. Eğer metar'ları VATSIM'den alıyosan bir sapma olmaz, metar'la FS içindeki hava aynı olur. Ama NOAA'dan metar alıyosan iş değişir.
Hava şartları NOSIG olursa İstanbul-Ankara gibi bir uçuş sırasında büyük ihtimalle iki havaalanının da metar'ı değişmez. Ama uzun bir uçuş sırasında gidiceğin havaalanının metar'ı değişebilir. Veya kısa bir uçuşta da değişken hava dahilinde şartlar değişebilir. Planladığının tersi yönden yaklaşma yapman gerekebilir. Bunun için gidiceğin havaalanının metar'ını düzenli olarak SB içinden kontrol et. Kontrolör olan bi meydanda büyük bi sorunla karşılaşmazsın çünkü onlar radar vektörleriyle seni olman gereken yere yönlendirirler, hatta yaklaşma sana hangi pistin aktif olduğunu söyler. Ama kendin uçuyosan ve farkında olmazsan hoş olmayan bir arka rüzgarla veya güçlü yan rüzgarlarla inmek zorunda kalabilirsin.
Selçuk - http://www.mw.tum.de
