Aircraft Inspection (in Virtual Aviation)

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Arkadaşlar,

Bugün çok ilginç ve öğretici bir olay yaşadım ve bunu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Biliyorsunuz uzun bir süredir özellikle aramıza yeni katılan TurkishVirtual pilotları için çok yararlı olacağına inandığım eksiksiz ve aynı zamanda mantıklı-öğretici bir checklist üzerinde çalışıyorum.

Bu çalışmaya ilk başladığımda sanal havacılıkta "aircraft inspection" yani uçuş öncesi uçağın ana parçalarının olup olmadığı ve sağlamlığıyla ilgili incelemenin gereksiz olduğunu düşünüyordum. Ancak bugün yaşadığım olay bana bunun tam da doğru olmadığı gösterdi!

Bu sabah hazırladığım checklist taslağını test etmek için bir uçuşa başladım, VATSIM'e uçuş planı gönderdim FDR'ı başlattım FMC programladım tam motor çalıştırmaya geçtiğimde checklist'ime koyduğum "THRUST - CHECK IDDLE" maddesine geldiğimde bir baktım sağ motor gaz kolu İddle'a gelmiyor. Yani bir nevi mekanik arıza var! Bildiğim tüm yöntemlerle gaz kolunu bir türlü İddle'a getiremedim ve mecburen uçuşu iptal etmek zorunda kaldım.

Yani sana havacılıkta da "aircraft inspection" gerekiyormuş. Siz siz olun uçuş hazırlıklarına başlamadan bakın bakalım teyyarenizin lövyesi, gaz kolu vb. yerinde mi, hareket ediyor mu, sağlam mı? :)

Şimdi hemen checklist'imin başına bununla ilgili bir madde ekleyeceğim.

Bir ekleme daha yapayım: Benzeri şekilde, uçağın pek çok ayarı başlangıçta her seferinde aynı oluyor diye checklist'i biraz hızlı geçmişim, parking brake hep set olur ama bu kez nedense set değilmiş (Dün FSUIPC update ettim sanırım bu olaylar bunun için oldu) anında FDR'den fırçayı yedim çok utandım. Yani yine siz siz olun, Checklis'in tüm maddelerini her seferinde dikkatlice takip edin. Örneğin aircraft Inspection la ilgili olay çok uzun bir uçuğun sonuna doğru da olabilirdi örneğin tam alçalmaya geçtin hız arttı bir bakıyorsun speed brake kolu kırılmış :) olur ya.

Keyifli uçuşlar..
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
User avatar
THY3009
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 538
Joined: 28 Mar 2011, 11:06
Name: Yalcin KESER
PID: 3009
Vatsim ID: 1188102
City: Istanbul
Location: Turkey

Ellerinize ve emeğinize sağlık Murat hocam, sayenizde yeni yeni bilgiler öğreniyoruz. :clap: :clap: :clap:
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Rica ederim bu vesileyle tapatalk ı da denemiş olayım ;)
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
User avatar
THY4016
Average User
Average User
Posts: 106
Joined: 27 Feb 2014, 21:39
Name: Tamer OZTURK
PID: 4016
Vatsim ID: 1228857
City: Gazimagusa
Location: Turkish Republic of Northern Cyprus

Murat hocam bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederiz.Benimde zamanında buna benzer bir olay başıma gelmişti.Wilco Feelthere A320 ile Antalyaya uçuyordum ve alçalmaya başlamıştım.Yaklaşık olarak 6000 feette uçak motorları iddle a aldı.Yani hiçbir şekilde uçak thrust(çekiş) üretmiyordu.AutoThrootle'ı devre dışı bıraktım kendim müdahale ettim ne yaptıysam olmadı.3500 feet e kadar irtifa kaybetmiştim, nasıl düzelttiğimi hatırlamıyorum ama daha sonra herşeyi normale döndürmüştüm.

Hala böyle birşey nasıl başıma geldi anlamıyorum.Bunun üzerine yaptığımız işin disiplinli bir şekilde yapılması gerektiğini anladım.
Benim de başıma böyle bir hadise geldi sevgili dostlar.
Sevgiler
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Tamer Hoca'm rica ederim. Umarım yararlı olabilirim. Gerçekten çok yorucu bir çalışma oluyor; Onlarca checklist'i detaylı olarak inceledim. B737 nin gerçek flight crew manual'inden birçok konuyu araştırdım vs vs. Birkaç uçuşta da test edeyim son halini paylaşacağım. Keyifli uçuşlar.
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
User avatar
artuncs
Administrator
Administrator
Posts: 2146
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Ellerinize emeklerinize saglik :clap: :clap:
Erhan M. Artuc
Post Reply

Return to “Training Lounge”