Turk hava yollarinin yurt ici ve yurt disi cesitli ucak modellerinde uyguladigi dogru cost index rakkamlarindan haberi olanlar bunlari buradan paylasabilirse sevinirim.
Saygilar Sevgiler
THY Cost Index rakkamlari.
-
- Junior Member
- Posts: 55
- Joined: 08 Apr 2010, 13:13
- Name: Efe DAGHAN
- PID: 4238
- Vatsim ID: 1130970
- City: Antalya
- Location: Turkey
Abi ben birçok kaptana sordum bu soruyu. Ve en son olarak da A330-200 ile LTBJ - LTBA pushback'den engine shutdown olana kadar kokpitte uçuş gerçekleştirdim...
Sordugum kaptanlardan aldığım yanıt şuydu: Cost Index Değeri 0 ile 999 arasında değişir. Eğer ki rötar yapılmışsa 999'a yakın değer girilir ancak fazla yakıt harcanır, eğer zamanın varsa keyifli bir uçuş istiyosan da 0'a yakın gireceksin o zaman da yakıttan tasarruf edersin ancak uçuş süren artar demişlerdi. Zamanında bir yerde de görmüştüm Deniz İREZ kaptanım Cost Index'i 999 girdiği bir fotoğraf paylaşmıştı A330-200F için.... Ancak bütün bunlar doğrultusunda ve gözlemlediklerim doğrultusunda ortalama olarak girilen Cost Index değer 30 ile 60 arasında değişiyor.
Sordugum kaptanlardan aldığım yanıt şuydu: Cost Index Değeri 0 ile 999 arasında değişir. Eğer ki rötar yapılmışsa 999'a yakın değer girilir ancak fazla yakıt harcanır, eğer zamanın varsa keyifli bir uçuş istiyosan da 0'a yakın gireceksin o zaman da yakıttan tasarruf edersin ancak uçuş süren artar demişlerdi. Zamanında bir yerde de görmüştüm Deniz İREZ kaptanım Cost Index'i 999 girdiği bir fotoğraf paylaşmıştı A330-200F için.... Ancak bütün bunlar doğrultusunda ve gözlemlediklerim doğrultusunda ortalama olarak girilen Cost Index değer 30 ile 60 arasında değişiyor.

- THY4029
- Junior Member
- Posts: 97
- Joined: 29 Mar 2014, 19:03
- Name: Zaur BILALOV
- PID: 4029
- Vatsim ID: 1281488
- City: USA, CT
- Location: USA, CT
Ben onceden 16 kullaniyordum. Ama artik, PFPX programini kullandigim icin, default rakam olan 30 kullaniyorum. Airbus modellerinde ise 49 kullaniyorum.
THY9029 - Pilot of Q400, B738 NG and A321.
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Cost Index Değeri 0 ile 999 arasında değişir. Her uçak için değişir bu limit . Ezberlemeye gerek yok.Kimi tipte 999 kiminde 500 kiminde başka bir değerdir.
Benim şu anki şirketimde boeing ve Airbus farketmeksizin '10' kullanıyoruz.Yani Zaman önemli değil yakıt önemli,sürat önemli değil ekonomi önemli gibi düşünebilirsiniz.Ne kadar yüksek cost index o kadar kısa süre o kadar yüksek hız o kadar artan tükem gibi basit bir fikir olarak akıllarda kalabilir.Bu değerler için mühendislik,performans hesapları gerekmektedir.
Benim şu anki şirketimde boeing ve Airbus farketmeksizin '10' kullanıyoruz.Yani Zaman önemli değil yakıt önemli,sürat önemli değil ekonomi önemli gibi düşünebilirsiniz.Ne kadar yüksek cost index o kadar kısa süre o kadar yüksek hız o kadar artan tükem gibi basit bir fikir olarak akıllarda kalabilir.Bu değerler için mühendislik,performans hesapları gerekmektedir.
Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
- THY4029
- Junior Member
- Posts: 97
- Joined: 29 Mar 2014, 19:03
- Name: Zaur BILALOV
- PID: 4029
- Vatsim ID: 1281488
- City: USA, CT
- Location: USA, CT
Aslinda, cost indexi calculate yapmak cok kolay. Ama bu deger Airline-lara gore farkli oldugu icin bazi rakamlari onceden bilmemiz gerekiyor.
Calculate yapmak icin bu formul kullanilir:
Cost Index = Saatlik Harcanan Para ($/saat) / Yakitin ucreti (¢/lb)
Ama unutmayalim, yakitin fiyati dolarla deyil CENT-le oluyor. "¢"
Calculate yapmak icin bu formul kullanilir:
Cost Index = Saatlik Harcanan Para ($/saat) / Yakitin ucreti (¢/lb)
Ama unutmayalim, yakitin fiyati dolarla deyil CENT-le oluyor. "¢"
THY9029 - Pilot of Q400, B738 NG and A321.
- artuncs
- Legend
- Posts: 2104
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Cok guzel cevaplar, tesekkur edderim Berhan Ve Zaur kaptanlarim.
Bende THY pilot'larinin sirket kurali geregi hep yurt ici 16 ve yurt disi icinde 23 kullandigini duydugum icin bu degerleri giriyorum hep.
Peki o zaman sizin uctugunuz sirketin degeri boeing/airbus farketmeksizin 10 ise, bu degeri pilot'lar kendi insiyatifleri geregi degistirebilirmi? degistirirlerse hangi seberplerden dolayi degistirirler?
Bende THY pilot'larinin sirket kurali geregi hep yurt ici 16 ve yurt disi icinde 23 kullandigini duydugum icin bu degerleri giriyorum hep.
Peki o zaman sizin uctugunuz sirketin degeri boeing/airbus farketmeksizin 10 ise, bu degeri pilot'lar kendi insiyatifleri geregi degistirebilirmi? degistirirlerse hangi seberplerden dolayi degistirirler?
Erhan M. Artuc
- THY4029
- Junior Member
- Posts: 97
- Joined: 29 Mar 2014, 19:03
- Name: Zaur BILALOV
- PID: 4029
- Vatsim ID: 1281488
- City: USA, CT
- Location: USA, CT
Benim fikrimce, Airlinenin ekonomik durumu ile ilgili birsey bu. Kazanc, masraf ve yakit fiyati kisaca. Ayni zamanda benim sogledigim Boeing Ve airbus farki sadece PFPX icin gecerli
Ama Cost Index calculation tum Airline-lar tarafindan kullanilan bir teknik
Umarim yardimci olmusumdur 



THY9029 - Pilot of Q400, B738 NG and A321.
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Bazen şirket lehine değişiklikler yapabiliyoruz,10 yerine '0' yapıp daha ekonomik süratle gidip minimum fuel politikası uyguluyoruz,ki bu genelde slottan dolayı gecikmemiz olmamış ise yani erken kalkış yapabildiysek oluyor 

Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
- artuncs
- Legend
- Posts: 2104
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Yalcin kaptanim bu yastan sonra okusakta algilamiyor. Inanin 3 defa okudum dusunuyorum ne ogrendim okuduklarimdan, hicTHY1293 wrote:http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/articles/qtr_02_10/pdfs/AERO_FuelConsSeries.pdf

Fakat cok faydali ve yararli bir paylasim yaptiniz, tesekkurler. Gencler ve meraklilari faydasini gorecektir.
Erhan M. Artuc