Uçuş Yüksekliği

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
TK771
Newbie
Newbie
Posts: 19
Joined: 27 Jan 2003, 05:36
Location: Turkey
Contact:

Arkadaslar,

Daha önce schedule uçuş yapmak istedi?imizde, Rout&Schedule bölümünde uçuş seviyemizin ne olaca?ı gorulebiliyordu, ama şimdi FR'in yeni versiyonunda böyle bir özellik olmadi?i için Flight Level'imizi nerden bilecegiz? bunu hesaplamanin özel bir yolu varsa çok memnun olurum.
Teşekkürler

Barış ERO?LU
TK771
User avatar
THY455
Average User
Average User
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 21:54
Name: Serdar DEMIRAY
PID: 455
Vatsim ID: 842820
City: Istanbul
Location: Turkey

Barış Kaptan
Bunu bende merak ediyorum.Bu husus unutulmuş gibime geliyor.

TK 455
Serdar Demiray
ozyagtir 1
Junior Member
Junior Member
Posts: 72
Joined: 25 Jan 2003, 14:02
Location: Turkey
Contact:

Uçuş seviyeleri hakkında bu konuyu bende merak ediyorum.aslında bu uçuş seiyeleri ile ilgili bir çizelge olması lazım.işte batıya gidenler çift,doğuya gidenler tek sayı gibi,yada 0-180 derece arası tek,180-360 derece arası olanlar çift gibilerinde bir çizelge hatırlıyorum.
route&scheule kısmında bunu görmemiz bize çok kolaylık sağlıyordu.evet bencede bu konu maalesef unutulmuş.
Murat...
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

Murat Bey ,
O dediğiniz derece ve Flight Level 'lar TRVACC sitesinde mevcuttur ...

Saygılar;

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
ozyagtir 1
Junior Member
Junior Member
Posts: 72
Joined: 25 Jan 2003, 14:02
Location: Turkey
Contact:

Route & schedule sayfasında ayrıca yaklaşık uçuş süresinide görebiliyorduk.
o çok faydalı oluyordu.peki bu yaklaşık uçuş süresini nasıl hesaplıyabiliriz.
aslında tekrar Route & Schedule sayfasını açıp orada sadece uçuş seviyesini ve uçuş zamanını görebilisek çok iyi olucak.
ben bunu flyşy yönetiminden talep ediyorum.çünkü gerçekten route& schedule kısmı bizler için çok faydalıydı.

Murat...
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

quote:Originally posted by ozyagtir 1

Route & schedule sayfasında ayrıca yaklaşık uçuş süresinide görebiliyorduk.
o çok faydalı oluyordu.peki bu yaklaşık uçuş süresini nasıl hesaplıyabiliriz.
aslında tekrar Route & Schedule sayfasını açıp orada sadece uçuş seviyesini ve uçuş zamanını görebilisek çok iyi olucak.
ben bunu flyşy yönetiminden talep ediyorum.çünkü gerçekten route& schedule kısmı bizler için çok faydalıydı.

Murat...


Tabi ben de açılması taraftarıyım yeni başlayanlar için iyi olur.
Ama bir süre geçtikten sonra artık nerenin yaklaşık ne kadar uzaklıkta olduğunu tahmin etmek zor olmuyor ...

Saygılarımla;

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
uuzgan
Average User
Average User
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 15:52
Location: Turkey

Doğru uçuş yüksekliklerini http://www.trvacc.org/web/training/ref/cruising.asp adresinde,
RVSM uygulaması ile ilgili bilgiyi ise http://users.hol.gr/~chatos/VATSIM/TM/index.html adresinde bulabilirsiniz.

Saygılar.

Uğur Uzgan
TRVACC
User avatar
THY455
Average User
Average User
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 21:54
Name: Serdar DEMIRAY
PID: 455
Vatsim ID: 842820
City: Istanbul
Location: Turkey

Kaptanlar yanlış anlaşıldı galiba doğudan batıya batıdan doğuya olan uçuş yükseklikleri sorulmuyor.Örneğin LTBA-LTCE uçuş yüksekliğini uçuş planına ne olarak gireceğiz.Ya da LTBA-LOWW seyruseferinin uçuş yuksekliği ne olacak bunlar route and schedule sayfasında yazıyordu ancak şimdi bu bilgileri nereden bulacağız...FR a eklenen route kısmında bu yok.....Trvacc ta da bulamadım....

Saygılar

TK 455
Serdar Demiray
Alan Cosar
Rookie
Rookie
Posts: 45
Joined: 25 Jan 2003, 03:43
Location: Sweden

Ucus yukselligi zaten pilotlar kendileri secer.
Belli bir ucus yukselligi yoktur her ucus icin.
Hava duruma / ucak tipine göre yukselligi secersiniz.
Mesela 1 saatlik ucus icin fazla yuksek tirmanma gerek
degildir ve mesela FL250-FL280
secebilirsiniz.( B737 özetiyle veriyorum)
Ucusunuz 3 saat surecekse tabiki daha az
benzin yakmasini saglamak icin daha bir yuksek seviyesi
secersiniz, FL340-FL390 . ( B737 özetiyle veriyorum)

THY 783 | Alan Cosar
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

[quote]Originally posted by Alan Cosar

Ucus yukselligi zaten pilotlar kendileri secer.
Belli bir ucus yukselligi yoktur her ucus icin.
Hava duruma / ucak tipine göre yukselligi secersiniz.
Mesela 1 saatlik ucus icin fazla yuksek tirmanma gerek
degildir ve mesela FL250-FL280
secebilirsiniz.( B737 özetiyle veriyorum)
Ucusunuz 3 saat surecekse tabiki daha az
benzin yakmasini saglamak icin daha bir yuksek seviyesi
secersiniz, FL340-FL390 . ( B737 özetiyle veriyorum)

THY 783 | Alan Cosar

Alan Bey'in deiğinie düzeltme yapmak istiyorum ... 1 saatlik uçuşta da FL310 çıkabiliyor ...

En yakın örnek THY ... IST-AYT ( bazen FL290 (benim geldiğimde FL310 le geldik)

Saygılar

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
Alan Cosar
Rookie
Rookie
Posts: 45
Joined: 25 Jan 2003, 03:43
Location: Sweden

Gördugunuz gibi "Mesela FL250-280" yazdim ve
ozaman anlayin Deniz bey bunu yalniz bir örnek
gibi yazdim diger arkadaslara.
Hic kimseyi zorlamadim bu ucus seviyelerde
ucmalarini, ve onun icin lutfen biraz
anlayisli olun /
Tesekkurler

THY 783 | Alan Cosar
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

Sevgili Alan Cosar'in dediği gibi bu yukseklikler tavsiye edilebilecek yukseklikler. Sanal uçuşta keyfiyet pilota kalmış bir durumdur. Çoğu zaman sanal uçuşlarımızdaki uçaklar gerçek uçak performanslarini sergileyemedikleri için 150nm'lik uçuş mesafelerinde bile FL300'ın üzerindeki seviyelere çikabiliyorlar. Oysa gerçekte kısa mesafelerde uçağın AYT-IST arasında olduğu gibi normalin en üst tavanında yapılan uçması konfor açısından çok iyi olmasada ekonomik bir yakıt sarfiyatı için uygun olabilir. Kabaca IST-ESB veya IST-ADB arasında gerçek uçuş yapmış (sıklıkla) kişiler bilirler. Özellikle A310 gibi yolcu sayısı fazla ama kabin görevlisi nispeten (bu uçuşlar için )az olan uçuşlarda uçak belli bir uçuş derecesini ve yüksekliğini yakalamadan servis başlayamaz. Uçağın tırmanış pozisyonu alçalma pozisyonuna göre daha fazla bir açı gerektirdiği için kabin servis troleyleri biraz ağırlaşır ve servis güçleşir. Yüksek irtifaya tırmanırken doğal olarak bu süre uçuş süresinden gittiği içinde servis ya çok hızlı olur yada yetişmez. Diğer taraftan yolcu konforu içinde düz uçuş süresi daha az olduğu için devamlı bir atalet içinde olmak çok keyifli değildir. AYT-IST uçuşlarımdan birinde A310 uçağının DEniz'in bahsettiği gibi yuksek irtifa ile gelmesine karşılık alçalma iznini geç alması (yoğun trafik nedeni ile) uçağın öyle bir dalış ile alçaldığını izledimki, defalarca uçak yolculuğu yapmış bir kişi olarak benim bile tüylerim diken diken oldu. (yaklaşık 2500-3000fpm'nin üzerinde ufuk çizgisi ile açıyı hissedecek kadar nerdeyse) Bu yüksek irtifalarında bu sorunları oluyor.

Gelelim sorunun cevabına , genel bir kullanım kolaylığı için 250nm'ye kadr olan uçuşlarda FL250'ın üzeri çok tavsiye edilmiyor ama bunun FL280'a kadar yolu var. LTBA-LTCE gibi rotalarda ise varış meydanının yüksekliği göz önüne alınarak FL290'ın üzerinde bir irtifa rahatlık olabilir. Ancak LTAC-LTBA gibi kısa mesafe bir uçuşta'da FL120'larda uçmanın bir alemi yok (airliner jet uçakları için). Uzun mesafe uçuşlarınızda yükselebildiğiniz kadar yükselin nede olsa bizim simulatorlerimizde uçaklarımızın yakıt/ağırlık hesabı olmadığı için step climb derdi yok :)



Hakan737Guven
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

quote:Originally posted by Alan Cosar

Gördugunuz gibi "Mesela FL250-280" yazdim ve
ozaman anlayin Deniz bey bunu yalniz bir örnek
gibi yazdim diger arkadaslara.
Hic kimseyi zorlamadim bu ucus seviyelerde
ucmalarini, ve onun icin lutfen biraz
anlayisli olun /
Tesekkurler

THY 783 | Alan Cosar



Örnekte olsa burada öğrenme ve gerceği yakın uçmak anlamıyla uçuluyor bende gerçek bilgilere esasen verdim.
Forumu 2li polimikle dönüştürmeyiniz ...

İyi ucuslar ...

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
Post Reply

Return to “Training Lounge”