Assagidaki birinci resim de gorulen isik pozisyonlari cockpit e ilk girildiginde yada diger bir anlamla FDR nin ilk calistirildigi anda olmasi gereken sekil. Ben ilk cockpit e girdigimde oncelikli olarak ucaga elektrik vermek ve IRS Align dahil olmak uzere diger isleri yaptiktan sonra ucaga yakit ve cargo alimlarini da bitirdikten sonra sonra FDR i calistiriyorum. Sanirim herkesin yaptigi da bu dur.
Burada benim dikkat ettigim bir husus oldu. FDR i calistirdiktan kisa bir zaman (sanirim bir kac dakika) sonra isiklari ikinci resimde gorunen pozisyona aldigimda ceza yedim. Sanirim bu FDR de daha yolcu alimi asamasi bitmedigi icin olsa gerek, yada baska bir sey.
Bende bu durumdan sonra diger hazirliklarimi tamamlayip ve FDR de yolcu alimi bittikten sonra isiklari ikinci resimdeki pozisyona aldigimda kesinlikle ceza yemedigimi farkettim. Sanirim bu kisim pek cok kisinin yaptigi ayni sekil yuzunden nedensiz ceza yemesi olabilir.
Kisaca FDR i calistirin ve isiklari birinci resimdeki gibi birakip ucus hazirliklarinizla ilgilenin ve FDR de yolcu alimini bitirdikten sonra yada hemen P/B oncesi isiklari ikinci resimdeki konuma alin, bu sekilde sorun olmayacaktir.
1.
Assagidaki Ikinci resimdeki isik konumu yukarda da bahsettigim gibi P/B baslamadan hemen once olmasi gereken sekildir.
2.
Dikkat ederseniz Ikinci ve ucuncu resim ayni. P/B islemini tamamlarken, engine leri de calistirdiktan ve flaps larinizi da olmasi gereken konuma alincaya, yani taxi ye hemen baslama asamasina kadar olmasi gereken isik pozisyonlari ayni bu sekilde kalmalidir.
3.
Taxi ye baslamadan hemen once RUNWAY TURNOFF ve TAXI isiklarini ON konumuna aliyoruz ve pist basina kadar bu sekilde gidiyoruz.
4.
Assagidaki resimdeki isik pozisyonlari pist basina geldigimizde piste girmeden hemen once alacagimiz sekildir. Taxi isigimizi OFF konuma alip LANDING LIGHTS larimizi aciyoruz ve STROBE isigimizi OFF konumundan POSITION STROBE&STEADY konumuna aliyoruz. Hic bir sekilde Strobe isigini en alttaki STEADY konumuna alarak kullanmiyoruz.
Bu arada Strobe isigini FDR tanimamaktadir ve sadece Strobe isigi ile ilgili yapacaginiz butun islemler sizin kendinize kalmis bir durumdur. FDR nin Strobe isigini tanimasi icin klavyeden ''O''' tusunu piste hemen girmeden ve pistten hemen ciktiktan sonra kullanmalisiniz ki FDR sizin Strobe lari On yada OFF konumuna aldiginizi tanisin. Bununla beraber Strobe isigini en alta STEADY konuma almanizi ise gayet iyi taniyor ve cezayi her halikarda basiyor
5.
Kalkisinizdan sonra 9500ft kadar isik pozisyonlarini korumaniz gereken sekil assagidaki gibidir.
6.
9500ft geldigimde ben Landing ve TurnOff lights larini assagida goruldugu sekilde 10000ft e ulasmadan Off konumuna aliyorum.
7.
Duz ucus boyunca olmasi gereken konum assagidaki gibidir.
8.
Alcalmaya basladiktan sonra 9800ft geldigimde assagidaki gibi Landing ve TurnOff lights lari ON konumuna aliyorum ve inise mutakip pisti terkedene kadar bu sekli muhafaza ediyorum.
9.
Pisti terkettikten hemen sonra Landing lights lari OFF, Taxi light ON ve Strobe OFF konumuna alirken klavyeden ''O'' tusuna bir kere basip FDR nin de Strobe in konumunu tanimasini saglamayi unutmuyoruz ve bu sekilde Taxi ye devam ediyoruz.
10.
Kapida parkettikten sonra el frenini cekip Engine leri kapamadan once isiklari assagidaki gibi Anti Collision isigi haric digerlerini OFF konumuna aliyoruz ve Engine lerimizi kapiyoruz. Bu arada diger islerimizi yapip Engine lerimiz OFF olduktan sonra kapimizi aciyoruz.
11.
Kapimizi actiktan sonra Anti Collision isigimizi da OFF konumuna alip FDR yi de sonlandiriyoruz.
12.
