ILS Approach

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
hakanthy

Merhaba Arkadaşlar,

Bir kaç haftadır Vatsim ortamında uçmaya çalışan bir pilot adayıyım..
Sorum ILS ile yaklaşmalarla ilgili..Bunun kuralları nedir..ve ayarları nasıl yapılır..Ayarlar tam olarak yapıldıktan sonra neyi,nasıl ve ne şekilde görebilece?im..Aynı zamanda çeşitli havaalanları ile ilgili yaklaşma chart'larını hangi sitelerde bulabilirim..
Bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
Teşekkürler ve iyi uçuşlar..
Hakan Karaahmeto?lu

haribo
zarkuz
Newbie
Newbie
Posts: 10
Joined: 15 Oct 2002, 21:20

Hakan Bey,

Bence enguzel cozum egitim bolumu ile baglantı kurup derslere katılmanız. Yaklasma chartlari TRVAAC sitesinde idi fakat update icin kaldırıldığını ogrendım benımde bu konuda sıkıntım var, baska yer bilen varsa bende öğrenmek isterim.

Sevilerle
Serdar SERHATLI
Ekin Bulut
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 07 Jan 2003, 15:35
Location: Turkey
Contact:

Hakan bey,
ILS yaklaşmalarla ilgili kurallar chartlarda sizlere verilir oyüzden chart edinmeniz gerekir...ILS yaklaşmalarda uçağı, chartlarda verilen ILS frekansına bağlamanız gerekir.Zaten ATC varsa size yardımcı olur...ILS freaknsına bağlandığınız zaman uçak ILS pistini okur,alçalma sırsasında otomotik pilotta iken APPR tuşuna basılır..
Piste birkaç mil kala uçak otomatik olarak Pist hizasına oturur ve keyfli bir iniş yapmış olursunuz ama ILS yaklaşamalarda hız pilota bağlıdır 1000 ft.ten aşağı bir irtifada seyretmeye başladığınız zaman AP kapatınız.ve en önemlisi ILS sırasında aslında uçak sizin kontrölünüzdedir levyeyle ileri geri oynayabilirsiniz...
benim bildiğim ILS yaklaşması budur ama benden daha tecrübeli kaptanlar size yardımcı olabilir.

Sevgilerle TK651
Ekin Bulut
cdurduc
Average User
Average User
Posts: 101
Joined: 06 Jan 2002, 00:44
Location: Turkey
Contact:

Sevgili Hakan Bey,
ILS: Instrument Landing System
?imdi hakan bey öncelikle ILs sistemi maalesef Türkiye de çok havaalnında bulamazsınız.Fkat pilotlar için büyük bir avantajdır ILs sistemi.ILS uçağınız otomatik alçaltır ve otomatik olarak uçağınızı piste doğru hizalandırır.Bu sistemi kullanmak için önce gerekli alçalmalar yapılır.Ardından havalanına yaklaşık 20nm de Nav1 e ILS Fruquency yi girmeniz ardından Chartta bulunan ve Course bölümüne afişe edeceğimiz bir değer yazıyodur.Bu değeride chartta okumanız mümkündür.?imdi o değeri nerden okuyabilirz? O değer tabiki de chart ta yazmaktadır.?imdi FS de ILS sistemi mevcut olan havaalanında Yeşil ve Dar Açılı bir üçgen şekli vardır, pist hizasında dır hatta.Aynı bu çizgi de chartta mevcuttur(tam pist hizasında fakat renksizdir).Siz bu piste hizalı olan üçgenin sonunda örenğin LTAF rwy 05 için 050 yazmaktadır.Siz bunu Course bölümüne 050 olarak gireceksiniz.Uçakta Nav1 e ILs frekansını girdikten sonra zaten belirli bir yerde ATC size örneğin "Turn right heading 035, Cleared for ILS approach runway 05. Report established" dediğinde siz 035 başa döner ardından dönüş bitiminde APP tuşuna basarsanız uçağınız mevcut havaalanındaki ILS sistemine giriş yapar ve uçağı piste hizalar ardından yaklaşık 10nm veya 11nm de uçak alçalmaya başlar...ILs sistemi budur..Tabi piste 1nm veya 1,5nm kala uçağı kendiniz devr alın.Yoksa ILs sistemi uçağınızı piste önce ön tekerler deyecek şekilde indidir yani buda kaza kırım a yol açabilir...size anlatacaklarım şimdilik bunlar ama öncesinde ILs i kullanmanız için tüm gerekli bilgiler chart ta mevcuttur.Benimde size tavsiyem öncelikle eğitimlere başvurun ondan sonra ILS sistemini rahatça kavrarsınız ve sorunsuz kullanırsınız...Değerli arkadaşlarımdan eklemek istedikleri birşey varsa size mutlaka yardımcı olsunlar...
Sevgiler Saygılar
U.Cansın DURDU
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

Hakan Bey ;
Cansın'a birşey ekliyeyim eğer DF(Dream Fleet) kullanıyorsanız NAV2 ye de aynı NAV1 girdiğiniz ILS frekansını girerseniz uçağınız hem ILS'e oturur hemde Autolanding yapar. Yani tekerlekleri yere koyana kadar ucak kendi kendine iner ...

Saygılar;

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
cdurduc
Average User
Average User
Posts: 101
Joined: 06 Jan 2002, 00:44
Location: Turkey
Contact:

Sevgili Deniz,
Bak ben o AutoLanding i bilmiyordum neyse bende öğrenmiş oldum [:I] ama bence uçuşun en güzel ve en zevkli yanıda uçağı kendimizin indirmesi bence [;)]
Sevgilerimle
CANSIN
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

düzeltme...
uçağın Automatic pilotla approach yapması esnasında NAV2'nin benim bildiğim bir fonksiyonu yoktur. Yani uçağın autolanding yapması için NAV2 ile ilgili bir çalışma prensibi yok. Auotolanding veya approach NAV1'e girilmiş daha doğrusu A/P hangi NAV'a (nav1 veya nav2)bağlı ise ondan aldığı bilgiye göre çalışır. NAv2'nin yaklaşma operasyonundaki görevi pozisyon tespiti içindir. Örneğin DME vermeyen bir ILS yaklaşmasinda NAV2'yi kullanarak eğer meydan içinde veya çevresinde bir VOR istasyonu var ve DME veriyorsa, DME cihazından mesafe okuyarak uzaklığınızı öğrenebilirsiniz.
Dreamfleet kullanan pilotlara özel bir uyarı;
DF734 uçağı ile autolanding yapacaksanız öncelikle kesinlikle manuel olarak LOC'a establish olmadan APP tuşunu aktif hale getirmeyin. Bu özellikle 30 derece veya daha büyük ILS (LOC)kesme açılarında çok önemlidir.Eğer LOC'a 10 derece gibi küçük bir açı ile giriyorsanız sorun değil. ancak 30 dercelik açı ile geldiğinizde uçağınız yatış koordinatöründe yatış açısını arttırmazsanız (HDG butonun altında dikkatlice baktığınızda 4 kademeli bir yatış selectörü vardır) uçak diğer FS2000 veya 2002 uçaklarında olduğu gibi yatış açısını kendi kendine arttırmıyor, bilakis yatış değeri ne ise onu kullanarak G/P'e capture olsa dahi son 1-2nm'ye kadar süren bir parabol çizerek LOC'a establish olmaya çalışıyor..
öneriler;
a-30 derecelik kesme açılarından daha küçük açılar hariç ILS'de LOC'a A/P açıkken HDG ayarlı ile değil ise manuel olarak tam olarak oturun yada oturmak üzere iken APP butonunu aktif hale getirin.
b-Son yaklaşmada mutlaka chart'da belirtilen yüksekliği muhafaza ederek glidepaş'in altında olarak APP'u aktif hale getirin.(zaten eğer chart'a göre gelirseniz normalde belirli bir kesme mesafesine kadar yukarıda kalacaktır) Eğer G/P'yi kaçırırsanız yani bar alta kayar ve siz paş'in üzerinde kalırsanız uçak sadece LOC'a establish olur ve G/paş için alçalma yapmaz.
c-aynı şekilde süratiniz son yaklaşmada yüksek ise veya iniş konfigurasyonunuz uygun değil(flap settingsleri sürat vs) ise uçak
yine aynı şekilde ILS'i kaçırabilir.



Hakan737Guven
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

Hakan Bey ,
Düzeltme için teşekkürler ama eğer ki NAV2'ye girmessem ILS Frakansını CMD B açılmıyor gerçek bir B738 kaptanı bizzat bana gösterdi Franfurt-Antalya ucusunda (saolsun kokpite aldı) :) nelere ihtiyaç duyulduğunu ... Dediğine göre ilk önce CMDA iken uçak APP tuşuna sora CMDB aynı anda açık olacak dedi ...
Size sorum CMDB ne işe yarıyor?

Saygılar ;

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Hakan Kaptanım selamlar;

DF ye özgü bir uygulama aslında NAV2 ye ILS yazıp Autoland benzeri bir şey yaptırmak, denediğinizde tek A/P ile çift A/P arasındaki farkı göreceksiniz. Özellikle yere son 50-80ft. kala FLARE yapması, 30ft. civarlarında gaz kollarını idle a çekmesi gerçekten çok harika. Tabi ki bu tam autoland olmuyor ama en azından tek A/P li yaklaşmada 1000ft.te sizin kontrolu almanıza gerek kalmıyor. Hatta abartıp tek A/P ile teker koymaya kadar gitmeye çalışırsanız ön dikme bile kırılabiliyor( başıma geldiğinden biliyorum :D) Oysa çift A/P ile yaklaşmada Flare yapınca böyle bir sorun yaşanmıyor. Ben çift A/P kullanıyorum ve çok memnunum, deneyin, siz daha iyi bilirsiniz ama DF harika bir uçak bence ve gizli köşelerde çok büyük hazineler saklıyor :)

Sevgilerimle...

Selçuk Poyraz
Senior Captain
TK157
cdurduc
Average User
Average User
Posts: 101
Joined: 06 Jan 2002, 00:44
Location: Turkey
Contact:

Sevgili Kaptanlar,
Biz pilotların işlerini tamamiyle uçağa yüklersek beleşten para kazanıyoruz oluyor :D :D :D :D
Sevgilerimle.....
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

quote:Originally posted by cdurduc

Sevgili Kaptanlar,
Biz pilotların işlerini tamamiyle uçağa yüklersek beleşten para kazanıyoruz oluyor :D :D :D :D
Sevgilerimle.....


Üstat özelliğim var niye kullanmayayım ... [;)]

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
guclu
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 24 Sep 2001, 09:12
Location: Turkey

Merhabalar,

Dream fleet te oldugu gibi gerek 737 de de Autoland (sadece ILS değil) yapılacaksa 1nolu otopilot LOC a capture olduktan sonra 750 feet RA (radio altimeter) den önce iki nolu autopilotunda ILS frekansına set edilip CMD moduna geçirilmesi lazım. Bunun sebebi Autoland CATIII yaklasması oldugu için (yani DA 100 feet ve altı IIIC de 0 a kadar iniyor) her iki kanaldan gelen LOC ve GS bilgilerinin karşılaştırılması ikisi arasında bir fark olması durumunda Autoland in devre dışı kalmasıdır.



Guclu Ulgenalp
PPL
deniz
Junior Member
Junior Member
Posts: 66
Joined: 11 Apr 2002, 06:18
Location: Turkey

Deniz,

Pilotun ucmaktan zevk almasinin sebebi "BEN indirdim!" diyebilmesidir... o yuzden ozelligin olsa da kullanma [8D]

Deniz Özhan
TK206
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

quote:Originally posted by deniz

Deniz,

Pilotun ucmaktan zevk almasinin sebebi "BEN indirdim!" diyebilmesidir... o yuzden ozelligin olsa da kullanma [8D]

Ben o zevki zaten gerçek hayatta alıyorum abi [8D] ...
Autolanding kullanmakta çok zevkli bence ... :D

Kendine iyi bak ,
Üşütme oralarda ... [;)]
Deniz Özhan
TK206


TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

arkadaslar hergün yeni bir şey öğrenmek havacılığın en güzel tarafı. Ben klasik bir pilot olarak klasik NAV setleri ve klasik bir iniş taraftarıyım. eğer hava CAVOK değil ise A/P'nin establish olmasını bekliyorum ve ya full establishte ya 1000ft yada 5nm civarında tamamen manuel'e geçiyorum . Eğer görüş gerçekten çok düşük ise yaklaşma ışıklarını görünceye kadar kontrolü almıyorum. Çünkü bu esnada eğer pisti kaçırırsam missed approach'u nasıl uygulayacağım konusunda kendimi hazırlıyorum .
DF734'ü halen FS2000'de kullandığım için NAV setleri alternatifli iki kanal değil ve her seferinde sadece tek kanal girebiliyorum. Bu nedenle son yaklaşma setuplarını yaptktan sonra ADF ve NAV2'ye missed approach için gerekli verileri girip A/P ile full establish oluncada hdg, course, VS ve altitude setuplarını ayarlıyorum. Benim elimdeki konfigurasyon ile yaptığım çalışma bu ve belkide bu yüzden hiç CMDA veya CMDB ile uğraşmadım. çift frekans girişli olan uçaklarımın ise konfigurasyonları CMD'lerin veya Autolanding sistmeleri ile senkronize değil ve hiç ihtiyaç duymadım.
Ayrıca yine kişisel düşüncem; bir uçak ile CATIIIC autoland yapmaktansa en az birkaç kere pisti kaçırmaya bile malolsa CATII-CATIIIA gibi yaklaşmaları olabildiğince manuel yapmayı denemek yaptığımız işin el becerisi doğasına daha uygun. Mutlaka deneyin derim,nasılsa uçakta autoland var sıkılırsanız o indirir :)

Hakan737Guven
Post Reply

Return to “Training Lounge”