Microsoft Flight ?

General discussions focusing on the X-Plane Simulator. Help and user guidance on this simulator is available here. If you are an X-Plane user, please contribute to this new support forum for X-Plane
Post Reply
THY3817
Senior Member
Senior Member
Posts: 263
Joined: 11 Apr 2009, 01:03
Name: Fatih Çevik
PID: 3817
Vatsim ID: 1104588
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Selam Dostlar,

2 gündür Microsoft Flight ile yaptığım gözlemi ve birkaç tane de SS paylaşmak istedim;
"Microsoft" Flight Simulator işini bıraktı haberinden sonra gelen Microsoft Flight çalışmaları haberi hepimizi çok sevindirmişti ve büyük beklentiler içine girmiştik.
Amma velakin şu an resmi tam olarak görebiliyorum ki (Microsoft Flight henüz bitmemiş bir ürün de olsa fikir verebiliyor) Microsoft hakkaten SIMILATOR işini bırakmış.

Microsoft Flight' a başka bir pencereden bakmak lazım

Velhasıl kelam FSX uzun bir süre daha bizim en güncel ve "real as it gets" FLIGHT SIMULATOR' ümüz olmaya devam edecek gibi.
FSX'e hücuumm :lol:


Saygılar
Last edited by artuncs on 29 Dec 2016, 00:26, edited 1 time in total.
Reason: Resim linkleri aktif olmadigi icin silinmistir!
Fatih CEVIK
The engine is the heart of an aeroplane, but the pilot is it's soul.
User avatar
THY3098
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 08 Aug 2011, 13:57
Name: Mert Ataklı
PID: 3098
Vatsim ID: 1199890
City: Ankara
Location: Ankara

Görüntüler için teşekkürler kaptanım. Microsoft Flight ın kendi sitesinde yaptığı açıklamalarda aslında sistem gereksinimleri oldukça yüksek tutulmuştu. Ancak Microsoft un yeni bir similasyon hazırlama yerine oyun çizgisine kayması beni hayal kırıklığına uğrattı. Dediğiniz gibi yeni bir similasyon hazırlanana kadar Fsx veya Fs9 alternatiflerimiz olacak.



Saygılarımla
Mert Ataklı
PID: 3098
Ankara 07/04/1989
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2136
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Microsoft in Simulation isini biraktigini ve yapmayacagini artik her kes biliyor. Simulation artik XPlane elinde, bugun yeni cikan butun scenereylerin XPlane de beraberinde cikiyor, FsGlobal bile gecenlerde XPlane icin cikti.

Bugun Ngx gibi modellenmis bir ucagi olsa hemen gececem ama bir sure daha beklemek gerekiyor bunun icin.

Xplane simdiden Xplane11 icin hizli bir calismaya girdi ve Microsoft un bu isi artik birakmasi ve Aerosoft, Orbx gibi firmalar ile yaptigi anlasmalar ile maddi desteginide saglayarak onumuzdeki bir kac yil icinde Simulation da devrim yapacaklari gozuyle bakiliyor. O yuzden Fs9 kullanicilarinin da bana gore Fsx e gecisi dusunmekten cok XPlane takip etsinler ve beklesinler.
Erhan M. Artuc
User avatar
THY4521
Average User
Average User
Posts: 125
Joined: 08 Jun 2010, 17:00
Name: Serdar GULER
PID: 4521
Vatsim ID: 1146824
City: Istanbul
Location: Istanbul

Erhan Abi selamlar

Xplane hakkında birkaç resim dışında pek fazla birşey bilmiyorum. Onunda bizim simulatorlerden farkı yok sanırım (bütün dünya, güncel scenery, payware uçaklar vs.)? Benim merak ettiğim acaba ondada vatsim üzerinde online olunuyor mu ?
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1404
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Bizim simülatörlerden farkı olmaz olur mu ! Öncelikle, X-Plane demek "Fizik" demektir. Microsoft'un FS serisinde bilenler bilir, aircraft.cfg diye bir dosya vardır, orada tanımlanan şartlar yerine geldiği sürece her ne şekle sahip olursa olsun, o nesne uçacaktır. Örneğin, belki size de olmuştur, bir Japon tasarımcının otobüsünü yükledim FS2004'e. Havaalanında otobüsle gezerken birden uçmaya başladı. Düşünsenize, uçan otobüs. FS de bir çöp konteynırı tasarlayıp onu bile uçurabilirsiniz. Herşey aircraft.cfg dosyasında bitiyor. Oysa X-Plane çok farklı. Aerodinamik hesaplar yapılmak zorunda. Bir keresinde yabancı bir X-Plane kullanıcısıyla sohbet etmiştim. Demişti ki; "Yeni bir Airbus yükledim, ama kanatları hatalı çizildiğinden şu an 20 küsür bin feeti (tam olarak hatırlamıyorum) geçemiyorum, yarın yeni bir kanat modeli indirip bu uçağa monte eder sorunu gideririm" Bilmem anlatabildim mi?

Aerodinamik açıdan, hava olaylarının modellenmesi açısından inanılmaz seviyede. Şu an eksikleri biraz grafik, biraz da yazılım fakirliği. Ama hızla ilerliyorlar. Erhan abiye sonuna kadar katılıyorum. Gelecek X-Plane'in. Göreceksiniz, grafikler de gelişecek, yazılımlar da. Ondan sonra şu an kütür kütür helikopter uçuruyorum diyen sanal pilotlarımızı göreceğiz bakalım helikopter uçurmak ne demekmiş, gyro etkisi ne demekmiş :)

X-Plane Vatsim'e bağlanıyor, onlar için de Squawkbox ın bir modeli var.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2136
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Serdar, Bahadir Kaptan cok guzel anlatmis XPlane.

Benim buna eklemek istedigim XPlane de su anki haliyle hic bir eklenti yapmadan bile dag ve tepe yukseltileri oldukca tatminkar. Ilk defa flight simulation da XPlane in gelistirdigi isik yazilimi ile sehirler, yollar ve hava meydanlarinin FS e gore ne kadar fark ettigi acikca assagidaki videoda gozukuyor. XPlane in ruzgar gercekciligi ile bulut olusumlari da parali eklentilere tas cikaratacak kadar iyi.

Soylendigine gore Ngx'in XPlan'e uyarlanmasida gundemdeymis, oyle olursa XPlane 11 beklemeden su anki haliyle gecis yapmamak icin bile hic bir neden olmaz.

Birde su Vatsim ve Ivao server larina baglanti olayini halletseler ne iyi olacak, neden bu yazilim bugune kadar FS yda Xplane gibi simulator icinde kendiliginden gelmedi? FsInn yada SqBox gibi disardan yazilimlara gerek duyulmadan simulator icinden tek tus ile isteyenin Vatsim yada Ivao server larina baglanmasi ne kadar guzel olurdu.

Erhan M. Artuc
User avatar
THY4521
Average User
Average User
Posts: 125
Joined: 08 Jun 2010, 17:00
Name: Serdar GULER
PID: 4521
Vatsim ID: 1146824
City: Istanbul
Location: Istanbul

Bahadır hocam teşekkürler. Valla öyle bir anlattın ki microsofttan nefret ettim dahada uçmam :D :D

Erhan abi sana bende katılıyorum zaten hava durumu olsun ffr olsun birkaç programla ugraşıyoruz en azından biri eksik olsa güzel olurdu. PMDG bu işe el atarsa gerçekten süper olur. Eğer dediğiniz gibiyse XPlane bundan sonra önü açık olacağından dahada ilerleyecektir bu da diğer şirketlerin microsoft yerine ona yardımcı program çıkartmaya yöneltecektir PMDG de buna dahil tabi.

Peki FPS olayları nasıl FSX kadar yoruyor mu bilgisayarı buda ? Bir bilginiz var mı ?
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2136
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Bugune kadar denemek icin bile XPlane kurmadim bilgiayarima ama sagdan soldan okudugum kadariyla Fsx kadar olmasa bile yinede bir yuk getirdigini biliyorum. Ama en azindan XPlane, kisilerin bilgisayar performanslarini goz onune aldigimizda Fsx gibi Twicks yapmayi bilip iyi performans alanlarla Twicks yapmayi bilmeyip alamama yada yanlis Twicks ler ile sistemi cokertmek gibi deli sacmasi islerle ugrasmiyacagimiz asikar :D
Erhan M. Artuc
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Aslında microsoft simulasyon işini bırakmamıştı. Bıraktığı sadece bizlere sattığı versiyon olan FS idi. Yıllardır FS'e harcanan emek ve teknoloji aslında bir oyundan çok öteye geçmiş ve microsoft bunu oyun harici bir mecraya taşımıştı. Daha önce paylaşmıştım, platformun adı ESP idi. Bizlere değil, bu yazılım üzerine geliştirme (simülator vb.) yapacak kurumlara satılan endüstriyel versiyondu.

Microsoft® ESP™ is a visual simulation platform that brings immersive games-based technology to training and learning, decision support, and research and development modeling for governmen and commercial organizations.

Daha sonra 2009'da Lockheed Martin, bu yazılımı kaynak kodlarıyla beraber satın aldı. Hatta FS'i geliştiren ve MS tarafından işten çıkarılmış olan ACE Studio çalışanlarını da işe aldı. Bu tarihten sonra sanırım MS gerçekten sim işini bıraktı. Zira microsoft.com/esp sayfası bile sessiz sedasız kayboldu.

In 2009, Lockheed Martin announced that they had negotiated with Microsoft to purchase the intellectual property (including source code) for the Microsoft ESP product. Microsoft ESP is the commercial-use version of "Flight Simulator X SP2". On May 17, 2010,[12] Lockheed announced that the new product based upon the ESP source code would be called "Prepar3D" (pronounced "Prepared"). Lockheed has hired members of the original ACES Studio team to continue development of the product. Version 1.1 was released in April 2011, with a retail licence of $499.[13] A developer license is also available for a monthly fee of $9.95. In March 2012, along with the release of version 1.3, the pricing strategy was revised. The Professional edition is now available for $199, with an Academic License available for $49.95.

Bildiğim (ve biraz önce tekrar kontrol ettiğim) kadarıyla, Lockheed halen çalışmalara devam ediyor. Ancak malesef gene hedef kitle biz (oyuncular) değiliz. Eğitim, simülasyon ve benzeri alanlarda kullanılmak üzere geliştirilmeye devam ediyor.

http://www.prepar3d.com/

About Prepar3D®
Training meets reality with Lockheed Martin’s Prepar3D® simulation software. Private pilots, commercial organizations, militaries and academia rely on Prepar3D for immersive, experiential learning.
Prepar3D (pronounced “prepared”) is a visual simulation platform that allows users to create training scenarios across aviation, maritime and ground domains. Users can train anywhere in the virtual world, from underwater to sub orbital space.
Prepar3D furthers the development of Microsoft® ESP™ while maintaining compatibility with Microsoft Flight Simulator X, allowing many thousands of add-ons to be used within Prepar3D.
Go to the Experience page to see videos and screenshots of Prepar3D in action!


X-Plane'e gelince, fizik motorunun manyak olması ve gerçekten uçuşu gerçek anlamda simülasyonunu yapıyor olduğu doğrudur. Ancak ben iki kere denedim, ikisinde de bu sime hiç mi hiç ısınamadım. Son denediğim sürüm 9 küsürdü. Şimdi nasıldır bilemiyorum. Bu arada fizik motoru ne kadar gelişmiş olursa olsun, değişik hava araçlarının performansları üzerine testler yapmak gibi, zihni sinir projeler olmadıktan sonra, 737'lerin, 320'lerin nasıl uçtuğu, limit değerleri falan zaten belirli. Benim naçizane görüşüm, en azından bizim kullandığımız anlamdaki sim gereksinimleri için bu fizik moturuna ve getirdiği yüklere ihtiyacımız olduğunu sanmıyorum. Hani bir kırım olacakta, sol wingletimiz kopacak, onun etkilerini hissedeceğiz, ancak o tarz bir durumda FS'e olan üstünlüğü gözler önüne serilir kanaatimce.
FlyTHY IT Manager
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

Xplane farklı bir "dynamic" hesaplama motoru, FS ise farklı bir hesap motoru siztemi kullanıyor. FS, grafik jeneratörü üzerinde , uçuş dinamiklerinden daha fazla çalışmış zamanında o yüzden siz bir tarafınızızda yırtsanız FS'in belirlediği alt ve üst limitlerin ve kabiliyetlerin dışına çıkamazsınız.Çıkmak içinde çok ciddi XML bilgisi ile çalışmanız lazım-ki bubFSX'de kolaylaştırdıklaır için artan parametrelere ulaşmak ve yenidne düzenlemek mümkün. Buna karşın Xplane en başından beri "ben sdece dinamiklere kafa yoracağım" diyordu. Kabaca FS ile Falcon4.0 karşılaştırması yapar gibi düşünün. Falcon 4.0 grafik olarak son derece zayıf ve scenery alanı tek bir (veya yüklenen tekil ) bölgeden oluşur ama dinamikleri %99.9 gerçek uçak gibidir. FS ise tam tersi grafik süper ama uçuş parametreleri sınırlı çoğu zaman tamamen yaratıcı kişinin bilgisi ile orantılı.

Xplane'in daha katedeceği çok yol var. Hem şiş yanmasın hemde kebap diyeceklerse çok çalışmaları gerek. Fırsattan istifade edip simulator pazarında lider olmaları için imkanları var.
Hakan"737"Güven
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Location: Bursa

İzmir'de bir arkadaşım benim flight simulatorden etkilenmiş eve gidip nasıl yaptıysa xplane kurmuştu. Gel bişeyler göster dedi gittim. Karşımda bir arayüzü bile olmayan. Ne oldu şimdi hangi havaalanı burası, bunun menüleri nerde vs.. diye bir sürü soruyla boğuştuktan sonra elimiz program ekle kaldıra gitti ve fs2004 yükledik. Daha sonra biraz merak edip bakmıştım. Tüm forumlarda burada olduğu gibi dinamiklerinden kırımlardan bahsedilmiş. Fakat scenery ekleme gibi bir çok problem olduğundan da bahsedilmiş. Biz senelerdir microsoft abimizin bize sunduğu simulatörlere o kadar alıştık ki Xplane'in bizi tavlaması için dinamiklerden çok daha fazlasını sunması gerekiyor. Önce basit bir arayüzle başlayabilirler mesela. Hatta fsx yapımcılarıyla xplane yapımcıları bir araya gelseler de fikir birliğiyle bir simulatör üretseler. Hatta diğer oyun yapımcıları da dahil olsa da sakallarını tek tek sayabildiğimiz kadar detaylı grafiklere sahip oyunları son ayarlarda çok akıcı çalıştırabilen bilgisayarlarımızda bile saniyede 20 frame alınca sevinmesek. Ayrıca pmdg gibi firmalarla da anlaşsalar ve kullandığımız add on uçaklar entegre olarak simulatörün içinde gelse. Online tabanlı bir meteoroloji motoru da yine entegre olarak sunulsa. Vatsim ve Ivao serverlarına entegre bir programla bağlanılsa. IFR rotalar almak içi airac üzerinden çalışan yine entegre bir program olsa. Küresel ısınma da dursa, ortadoğudaki çatışmalar bitse, afrikadaki açlık sona erse, sayısaldan 6 tutsa... :talk: :talk: :talk: :talk:
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Hazır o kadar yapmışken içine bir de recorder ekleseler de ben de simülatörümle baş başa kalabilsem :evil: :twisted:
FlyTHY IT Manager
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1404
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Abi, yapsalar da biz beğenmez yine recorder isterdik, emin ol :)
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3009
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 538
Joined: 28 Mar 2011, 11:06
Name: Yalcin KESER
PID: 3009
Vatsim ID: 1188102
City: Istanbul
Location: Turkey

Bahadır Hocam aynen öyle, İlker Kaptanımın yaptığı kadar güzel olmazdı yine başının etini yerdik herhalde... :D
Selamlar...
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2136
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Yok yok oyle sirf eziyet olsun diye isterdik :D
Erhan M. Artuc
Post Reply

Return to “The X-Plane General Discussions Forum v11|v12”