
PMDG NGX STROBE LIGHT SORUNU ÇÖZÜLDÜ
Arkadaşlar neredeyse hepimizin başına gelen strobe light (-20 points: You should TURN ON Strobe Lights before entering the runway and have them on during the entire flight) cezasını çözdüm. Şöyle anlatayım: Uçak içinden görsel olarak ister virtual ister 2D ekranda iken strobu açtığınız zaman görsel olarak hem düğme hem lambalar çalışıyor fakat arka plan verisinde değişiklik olmuyor ben buna çözüm olarak görsel olarak her strobe yakıp kapattıktan sonra fsx strobe kısayolu olan O tuşuna basarak arka plandada açılmasını sağladım ve bütün uçuşlarda sağlamasını yaparak çözüldüğünü gördüm ve sizlerle paylaşmak istedim. Artık PMDG NGX'de 1050 almak imkansız değil. İyi Uçuşlar bol puanlar olsun. 

- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Yasin kaptan uzun zamandır beklediğim topici sonunda açmışsın
Aslında aynı yöntemi denemek aklımdaydı ama bir türlü deneyememiştim ilk fırsatta deniyorum ellerine sağlık




CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Hocam strobe light problemini denedim çözüldü fakat ben beacondan da ceza alıyorum onunla ilgili bir çözüm yolu varmı acaba? Baktım malesefki beacon için herhangi bir tuş atama seçeneği koyulmamış.
-20 points You should TURN ON Beacon before pushback or engine startup.
-20 points Before leaving the aircraft you should TURN OFF the Beacon Lights...
-20 points You should TURN ON Beacon before pushback or engine startup.
-20 points Before leaving the aircraft you should TURN OFF the Beacon Lights...
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
Hocam Beacon la ilgili bi sorun yok pmdg de. Belki sizin ne zaman kapatıp açtığınızla ilgili olabilir problem.THY3506 wrote:Hocam strobe light problemini denedim çözüldü fakat ben beacondan da ceza alıyorum onunla ilgili bir çözüm yolu varmı acaba? Baktım malesefki beacon için herhangi bir tuş atama seçeneği koyulmamış.
-20 points You should TURN ON Beacon before pushback or engine startup.
-20 points Before leaving the aircraft you should TURN OFF the Beacon Lights...
Mesela ben beacon ları (anticollision) uçağa girişte recorder yolcuları almaya başlamadan önce yakıyorum. inişten sonrada motoru kapatır kapatmaz ilk beaconları kapatıyorum ceza yemiyorum. Kolay gelsin.

- THY2100
- Advanced Member
- Posts: 652
- Joined: 03 Dec 2009, 20:18
- Name: Armagan BURCU
- PID: 2100
- Vatsim ID: 973633
- City: Antalya
- Location: Turkey
bazen uçaklar ve ff recorder bağımsız çalışabiliyor ve bunun sonucunda aslında yapmış olduğumuz şeylerden ceza yiyoruz arkadaşlar kendince bir çok çözüm üretmiş olsalarda umut ediyoruz ki ffr4'te bu sorunlar çözülecektir sabırsızlıkla bekliyoruz.
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
ATPL(A)
Boeing 737-800
- THY3537
- VIP Member
- Posts: 431
- Joined: 05 Feb 2009, 20:48
- Name: Uğur BİLGİN
- PID: 3537
- Vatsim ID: 1084376
- City: Ankara
- Location: Turkey
Merhabalar ekip,
bende de şöyle bir sorun var; hersey normal kalkıyorum lakin a/p engage olmuyor. Serdar Özden kaptandan öğrendim ins düğmeleri var onları nav a ayarlamam gerektiğini ama zaten nav pozisyonundalar. Bu sorunu benden başka yaşayan var mı?
bende de şöyle bir sorun var; hersey normal kalkıyorum lakin a/p engage olmuyor. Serdar Özden kaptandan öğrendim ins düğmeleri var onları nav a ayarlamam gerektiğini ama zaten nav pozisyonundalar. Bu sorunu benden başka yaşayan var mı?
Hocam otomatik plotun kalkıştan sonra devreye girmesi için airborn olduktan sonra direkt altitude hold tuşuna basıp flapları kapatıp flap uyarı lambaları sönünceye kadar beklemeniz lazım yoksa a/p aktif olmaz. tabiki engege den kastınız a/p nin aktif olması ise.THY3537 wrote:Merhabalar ekip,
bende de şöyle bir sorun var; hersey normal kalkıyorum lakin a/p engage olmuyor. Serdar Özden kaptandan öğrendim ins düğmeleri var onları nav a ayarlamam gerektiğini ama zaten nav pozisyonundalar. Bu sorunu benden başka yaşayan var mı?

- THY3537
- VIP Member
- Posts: 431
- Joined: 05 Feb 2009, 20:48
- Name: Uğur BİLGİN
- PID: 3537
- Vatsim ID: 1084376
- City: Ankara
- Location: Turkey
Bu videoda da yaptıklarımı görün istedim bilen bir dost varsa bana nerede hata yaptıgımı söyleyebilir mi?
http://youtu.be/bhhq0CqYlfI
http://youtu.be/bhhq0CqYlfI
Hocam benim yaptığımla birkaç fark var birde şöyle deneyin.THY3537 wrote:Bu videoda da yaptıklarımı görün istedim bilen bir dost varsa bana nerede hata yaptıgımı söyleyebilir mi?
http://youtu.be/bhhq0CqYlfI
1. autobrake rto da olmalı
2. piste girdikten sonra gazla değil toga tuşu ile ilk hareketi verin ve teker keser kesmez altutide hold tuşuna basın. (speede basmanıza gerek kalmayacak)
3. tekeri ve flapları kapatın.
4.flap kapanması tamamlandıktan sonra a/p yi aktif edin ve vertical speede ayarlayın.
Ben hep böyle yapıyorum şimdiye kadar a/p devreye girmeme gibi bir hataya düşmedi kolay gelsin...

- THY3061
- Average User
- Posts: 202
- Joined: 05 Jun 2011, 22:20
- Name: Fatih SERPEN
- PID: 3061
- Vatsim ID: 1194888
- City: Kocaeli
- Location: Kocaeli
Kaptanım benim video da dikkatimi çeken "FD" aktif olmasına rağmen DU üzerinden takip çubukları görünmüyordu. Küçük bir ihtimal ama isterseniz failure kontrolü yapın. Service zamanı gelmiş olabilir 

Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
ATPL(A) Frozen
B-737NG
- THY3061
- Average User
- Posts: 202
- Joined: 05 Jun 2011, 22:20
- Name: Fatih SERPEN
- PID: 3061
- Vatsim ID: 1194888
- City: Kocaeli
- Location: Kocaeli
Yasin kaptanım söylemek istediğiniz sanırım flaplar açılırken ya da kapanırken diğer bir deyişle "LE FLAPS TRANSIT" ikazı yanarken aktif olmaz. A/P engage edip flapları ondan sonra da toplayabiliriz sanırım, bildiğim kadarıyla herhangi bir limitleme yok ama bir mahsuru olur mu, usul olarak doğru mu bilmiyorum?yasinkarademir wrote:Hocam otomatik plotun kalkıştan sonra devreye girmesi için airborn olduktan sonra direkt altitude hold tuşuna basıp flapları kapatıp flap uyarı lambaları sönünceye kadar beklemeniz lazım yoksa a/p aktif olmaz. tabiki engege den kastınız a/p nin aktif olması ise.
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
ATPL(A) Frozen
B-737NG