take off power set

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Post Reply
User avatar
THY1789
Average User
Average User
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 14:48
Name: Serhan TUZEMEN
PID: 1789
Vatsim ID: 955320
City: Istanbul
Location: Istanbul

Herkese merhaba!İzlediğim videolarda line up olduktan sonra Boeing'lerde gaz kolu N1 %40 açıldıktan sonra TO/GA uygulanıyor.Bu sırada take off power set ediliyor.Bu işlemin ne olduğunu, ne yapıldığını çözemedim.Bilgi verebilirseniz sevinirim.Herkese iyi uçuşlar.

Serhan Tüzemen
FLYTHY1789
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Bizim MD82 de şöyle yapılıyor : Kokpit hazırlığı esnasında Flex take off veya take off durumu seçildikten sonra, line up sonrası N1 %40 geçerken A/T ON yapıyoruz. Gaz kolları önce CLAMP ediliyor yani, otomatik hareket başlıyor, sonra kalkış için FMS in belirlemiş olduğu N1 değerine gelene kadar gaz kolları ileri gidiyor, sonra stabil hale geliyor. İşte bu anda da sevgili sanal F/O mun take off thrust set uyarısı geliyor. Boeing'de de az çok aynı olsa gerek.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

Bu uygulamanın yapılmasının temel amacı, ilk gaz açışta TO/GA tuşuna basmadan evvel her iki thrust leverın da eşit güçte açılıp açılmadığından emin olmak ve uçağın dengesiz güç farkından olası bir sağ sola kayma durumunu engellemektir. Boeing 737 ise A/T (Autothrottle) 'Before Take-Off Checklist' sırasında ARM edilir.

Sevgiler,
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
User avatar
THY4752
Average User
Average User
Posts: 179
Joined: 06 Nov 2010, 01:30
Name: Hakan PALIOGLU
PID: 4752
Vatsim ID: 1101377
City: Istanbul
Location: Turkey

Bir ufak bilgi de; PMDG NGX 'de TO/GA yapmak için kullanılan butonlar.

Image
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Selam Deniz,

Seni yakalamışken, bu konuyla ilgili olarak, bazı durumlarda şartlar müsait ise HP geçildikten sonra line-up aşamasında hiç durmadan kalkış rulesine başlandığına şahit oluyorum, eminim yaşamışsındır.
Merak ettiğim, 737'nin taxi sırasındaki N1 değeri yaklaşık nedir? Yukarıda anlattığım durumda, line-up olunduğunda, gene %40 N1'de stablize check için bir duraksama oluyor mu? Yoksa bu durumda doğrudan line-up sonrasında TO/GA mı ektif ediliyor? Nasıl işliyor bu prosedür?
FlyTHY IT Manager
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

Selam İlker Abi,

Aslina bakarsan yerde idle N1'nin yaklaşık degeri %20 civarı oluyor.

Taxi N1 degerlerleri değişkenlik gösteriyor, çünkü LTBA "C" taxiway uzerinden H/P35R'a giderken B9'dan sonraki kısım yukarı bir eğime sahip. Ama ortalama sorarsan %30-%35 civarı oluyor. Rolling T/O'da ise taxi N1<%40 ise yine standart %40a kadar açılıp "stable" callout ile birlikte TO/GAya basılıyor, ama zaten N1>%40 ise o zaman uçak düzgün bir sekilde line up olduktan sonra en kısa zamanda her iki N1 degeri eşit duruma geldigi goruldugu zaman basılıyor.

En yakın zamanda görüşmek dileğiyle,

Sevgiler...
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”