Heading İndicator

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
flywith737
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 28 Mar 2011, 21:21
Name: Cem Dogan
PID: 3012

Merhabalar sevgili hocalarım.Uzun süredir Falcon 4 ile uğraşıyordum.Ama F-16 Cessna nın yerini tutamadı tabii 8) Sözü fazla uzatmadan soruma gelmek istiyorum.Heading indicator ü kalkış yapacağımız piste göre nasıl ayarlayacağız?Cessna 172 ile bugün yapmış olduğum uçuşumda Konya 01R pistinden kalkıp 19 başta 14 mil açılıp 189 başa dönüp 10 mil de burada açılıp 009 başla geri dönüp inmeyi planlıyordum.Fakat heading indicator 01R pistine göre ayarlı değilid chartta gördüklerimi harfiyen uygulamama rağmen uçak alakasız yerle gitti.Yardımlarınızı bekliyorum.
Sevgilerimle...
Image
User avatar
THY3716
Administrator
Administrator
Posts: 1405
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Cem Kaptan'ım, aramıza hoşgeldiniz öyleyse. Uygulamak istediğinizi belirttiğiniz usulü ben LTAN'a (Konya'ya) ait SID (standart instrumental departure) haritalarından hiçbirinde bulamadım. Zaten, o haritaları yanlış değerlendirdiğinizi düşünüyorum. Dikkat ederseniz o meydandan uzaklaşma metodumuzun adı SID, yani aletli kalkış. Yerden yayınlanan bazı sinyallere tabi olarak, borda panelinizdeki aletler yardımıyla uygulanması gereken bir kalkış şeklidir. Ayrıca bu metod sizi geri dönüp indirmez. İniş için meydan turu dediğimiz paterni uygulamalı, veya pist görüşünüz yoksa yine aletli iniş metodlarından birini uygulamalısınız. (Haritada mevcuttur) Acilen harita üzerindeki sembollerin neler olduğu, VOR uçuşu, minimalar vs. hakkında bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Size aşağıda bir kaç link vereceğim. Lütfen bu linkleri çok iyi inceleyiniz. Çünkü merak ederek sorduğunuz konu çok derin bir alet uçuşu bilgisinin size kapılarını açmak üzere. Yukarıdaki konuları sadece o linklere bağlı kalarak değil ayrıca "google" tarzı arama motorları vasıtasıyla da aratıp eğer ingilizceniz iyiyse dış kaynaklardan da istifade ederek bir çok faydalı açıklama bulabilirsiniz.

http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=5794
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=7825
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8012
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8438
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8502
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8254
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8500
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8100
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8198
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=7911
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=7870

Eğer, birebir anlatım tercih ederseniz, bahadir_alkes@yahoo.com adresine mail atın, bir zaman kararlaştırıp size alet uçuşu hakkında skype üzerinden biraz bilgi vereyim. Ama önce mutlaka inceleyiniz. Keyifli uçuşlar.
Lead me, follow me or get out of my way !
flywith737
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 28 Mar 2011, 21:21
Name: Cem Dogan
PID: 3012

Harikasınız Bahadır hocam.Evet çoook eksiğim var ama sorarak araştırarak öğreneceğimi düşünüyorum.Verdiğiniz linkleri hatim etmeye başladım bile :) Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Image
Post Reply

Return to “Training Lounge”