Merhaba,
Uzun rotalarda, yakıt azaldıkça optimum seviye yükseltildiğinde, squawkbox flight plan ı da yeni değerlere göre güncewllemek gerekir mi?
Örnek, FL340 da başladınız uçuşa, 1500 mil sonra 360 a çıktınız diyelim. Flight Plan güncellenmeli midir?
Teşekkürler.
FL Change sorusu
-
- Junior Member
- Posts: 89
- Joined: 05 Sep 2005, 02:53
- Name: Murat Okay
- PID: 1571
- Location: Turkey
Ucus planimiza ilk tirmanacagimiz ucus seviyesini yazariz.
Step climb icin ucus planinin rota kisminda hangi fixe geldigimizde hangi seviyede olacagimizi belirtiriz.
Ornegin ucus seviyemiz FL320, belli bir fix e gelince FL340 a tirmanmis olmayi umuyoruz ve bu seviyedeki hizimiz M0,78 olacaksa bunu rota bilgilerinde <fixname>/M078F340 seklinde belirtiriz. Hizimizi knot cinsinden vermek de mumkun, bunun icinde N<TAS> seklinde yazilir. Ornegin <fixname>/N0450F340 gibi.
Tabi ki step climb yapmadan once ATC den klerens isteriz
Step climb icin ucus planinin rota kisminda hangi fixe geldigimizde hangi seviyede olacagimizi belirtiriz.
Ornegin ucus seviyemiz FL320, belli bir fix e gelince FL340 a tirmanmis olmayi umuyoruz ve bu seviyedeki hizimiz M0,78 olacaksa bunu rota bilgilerinde <fixname>/M078F340 seklinde belirtiriz. Hizimizi knot cinsinden vermek de mumkun, bunun icinde N<TAS> seklinde yazilir. Ornegin <fixname>/N0450F340 gibi.
Tabi ki step climb yapmadan once ATC den klerens isteriz
Murat Okay
PID 1571
PID 1571
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 18 Oct 2009, 06:37
- Name: Ertan ÖZKAN
- PID: 3740
- Vatsim ID: 997929
- City: Antalya
Merhaba,
(FPL-THY325-IS
-B738/M-SDEGHIJPRWYZ/SD
-UTAA0235
-N0450F350 DCT MAMED B449 REGDI/N0450F390 B449 DUKAN/N0450F380 UL850
ADEKI UN644 SIN UW90 INB UW702 PAZAR
-LTBA0348 LTFJ
-EET/UTAK0027 UBBA0058 UGGG0133 LTAA0215 LTBB0318 REG/TCJGY SEL/ERCK
OPR/THY NAV/RNAV1 DAT/SV RMK/TCAS EQUIPPED DOF/111112 SRC/RQP
ORGN/LTBATHYW)
THY'nin orjinal bir uçuş plânı. Aşkaabat'tan İstanbul'a gelen uçak için önceden file edilmiş. İlgili yerler plâna göre uçağın olacağı yer, irtifa ve hızları buna göre biliyorlar. Esas olan step climb yapıp, plânı update etmek değil de, gönderilmiş plâna göre step climb yapmak. Yani esası, plân'a göre gitmek. Onun dışındaki durumlarda yol kontrol'den isteğimizi yapmak, yol müsaitse yol kontrol verir zaten.
Keyifli, kırımsız uçuşlar dilerim...
(FPL-THY325-IS
-B738/M-SDEGHIJPRWYZ/SD
-UTAA0235
-N0450F350 DCT MAMED B449 REGDI/N0450F390 B449 DUKAN/N0450F380 UL850
ADEKI UN644 SIN UW90 INB UW702 PAZAR
-LTBA0348 LTFJ
-EET/UTAK0027 UBBA0058 UGGG0133 LTAA0215 LTBB0318 REG/TCJGY SEL/ERCK
OPR/THY NAV/RNAV1 DAT/SV RMK/TCAS EQUIPPED DOF/111112 SRC/RQP
ORGN/LTBATHYW)
THY'nin orjinal bir uçuş plânı. Aşkaabat'tan İstanbul'a gelen uçak için önceden file edilmiş. İlgili yerler plâna göre uçağın olacağı yer, irtifa ve hızları buna göre biliyorlar. Esas olan step climb yapıp, plânı update etmek değil de, gönderilmiş plâna göre step climb yapmak. Yani esası, plân'a göre gitmek. Onun dışındaki durumlarda yol kontrol'den isteğimizi yapmak, yol müsaitse yol kontrol verir zaten.
Keyifli, kırımsız uçuşlar dilerim...
Ertan ÖZKAN
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978