Airbus A300 B4-2C
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Arkadaşlar, bir kaç yerde epey methini duyduğum, sonradan eklenen INS üniteleri dahil tamamen freeware olduğunu zannettiğim Benoit Gaurant imzalı Airbus A300 B4-2C arıyorum. Yalnız, mümkünse, INS filan herşeyi eklenmiş, panel-uçak herşeyi dahil, dinamikleri düzeltilmiş, FS2004 versiyonunu arıyorum. Eğer yanılıyorsam, ve bu model freeware değilse derhal silinebilir. Yardımcı olursanız sevinirim.
Lead me, follow me or get out of my way !
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Bahadır aradığın bende varda Allah bilir nerede! Öncelikle Benoit Gaurant'ın A300B4-2C tamamen ücretsiz, kendi modeli ile beraber. Model SGA base'li. INS ilavesi sonradan yapıldı,orjinalinde yok. Arzu eden SGA veya HNAC'nin modellerine upgrade etti.
Avsim ve Flightsim'i araştır içinde Air France,Air İnter ve Eastern olan bir paket olması lazım SGA-3 diye geçiyor olabilir. Bu versiyonda INS eklenmiş hali var. Bulamazsan eğer bendekini bir yere upload ederim.
buldum avsimde;
a3bgtv30.zip
birde birisi dynamic update'i yapmış;
a300b4fdv2.zip
INS uçağın içinde yok. Sende önceden yüklenmiş ise birşey yapmıyorsun zaten (başka bir uçakta varsa mesela INS). cfg gerekli şekilde çağırıyor panelde çıkması için.
yalnız biraz zor uçaktır benden söylemesi! semi-otomatik pilot vardır. vertical speed CWS olarak ve N1/IAS bağlantılı çalışır. BEn zamanında Airbus300cülere sormuştum hakikaten böylemi diye, onlarda aynen öyle olduğunu söylemişlerdi biraz zor yani V/S tuuturmak.
Avsim ve Flightsim'i araştır içinde Air France,Air İnter ve Eastern olan bir paket olması lazım SGA-3 diye geçiyor olabilir. Bu versiyonda INS eklenmiş hali var. Bulamazsan eğer bendekini bir yere upload ederim.
buldum avsimde;
a3bgtv30.zip
birde birisi dynamic update'i yapmış;
a300b4fdv2.zip
INS uçağın içinde yok. Sende önceden yüklenmiş ise birşey yapmıyorsun zaten (başka bir uçakta varsa mesela INS). cfg gerekli şekilde çağırıyor panelde çıkması için.
yalnız biraz zor uçaktır benden söylemesi! semi-otomatik pilot vardır. vertical speed CWS olarak ve N1/IAS bağlantılı çalışır. BEn zamanında Airbus300cülere sormuştum hakikaten böylemi diye, onlarda aynen öyle olduğunu söylemişlerdi biraz zor yani V/S tuuturmak.
Hakan"737"Güven
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Hakan Abi, yardımın için çok teşekkürler. Yüklemeyi başardım. Henüz INS işine girmedim, önce uçağı çözeyim dedim. Dediğiniz gibi gerçekten değişik ve zor bir uçakmış. APU, motor çalıştırma filan MD82 deki kadar gerçekçi değil ama dinamikleri çok hoşuma gitti. Bir freeware için hiç fena değil. Biraz uğraşalım bakalım.
Lead me, follow me or get out of my way !
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Sistem olarak çok doğrudur ama tabii paralı addonlar gibide değildir. Benoit Gaurant'ın temel gauges,kod ve çalışma sistemi biliyorsun paralı olarak satılan FSX için A300B4'de yer alıyor.Onlar biraz daha sistem fonksiyonu ekleyerek ve görselleştirmeleri yenidne yaparak satışa sundular. DOğal olarka uçak dinamiği ve modelide elden geçti.
A300B42C'de tırmanma ve alçalmada eğer ATL AQR kullanırsan otomatik olarak 1000ft +/- varyo ile sabit olarka tırmanır veya alçalır. Sen bir vayo belirlemek istersen bunu IAS yada N1'a göre yapıyor yani sürati tutacak varyoyuayarlaaya çalışıyorki buda derin dalış veya tırmanış demek. Çok hassas bir varyo ayarı tutturmak gerekiyor, çünkü sürat azalırsa burnu eziyor, artarsa burnu kaldırıyor derken kontrol gidiyor. BEn genelde sürati A/T ile bağlayıp kendim varyo tutmaya çalışıyordum. Bu kısmı biraz kafa ağrıtıcı bu uçakta. GErçektede böylemiş ilginci. Pilotlar varyo tutmanın biraz problem olduğunu V/S gibi birşey olmadığını mutlaka kontrol altında tutmak gerektiğini söylüyorlar gerçi gerçekte CWS ile ilgili bir şey var. Bu kumandayı nerede bırakırsan uçağın o komutu tutması anlamında bu tip uçaklarda. Yani geri çektin lövyeyi +2800fpm'e getirdin,boşluğualıp orada bırakınca 2800fpm'i tutuyor CWS kontrol modunda. Ve gaz kollarını devamlı kontrol ediyorlarmış.BEnzer kumanda eski F28lerde de var.(freeware olarak var tavsiye ederim o da güzeldir projectfokker sitesinde)
Birde Benoit'in panellerinde fonksiyonel bir faiure paneli vardır
acımasızdır biraz 
Benoit'in AFG'de (avsimde de var) CAravelle'side çok güzeldir.
sanal pilot'da A300B4 diye bir arattır orada bhsetmiştk uçaktan INS de geçiyor olması lazım.
A300B42C'de tırmanma ve alçalmada eğer ATL AQR kullanırsan otomatik olarak 1000ft +/- varyo ile sabit olarka tırmanır veya alçalır. Sen bir vayo belirlemek istersen bunu IAS yada N1'a göre yapıyor yani sürati tutacak varyoyuayarlaaya çalışıyorki buda derin dalış veya tırmanış demek. Çok hassas bir varyo ayarı tutturmak gerekiyor, çünkü sürat azalırsa burnu eziyor, artarsa burnu kaldırıyor derken kontrol gidiyor. BEn genelde sürati A/T ile bağlayıp kendim varyo tutmaya çalışıyordum. Bu kısmı biraz kafa ağrıtıcı bu uçakta. GErçektede böylemiş ilginci. Pilotlar varyo tutmanın biraz problem olduğunu V/S gibi birşey olmadığını mutlaka kontrol altında tutmak gerektiğini söylüyorlar gerçi gerçekte CWS ile ilgili bir şey var. Bu kumandayı nerede bırakırsan uçağın o komutu tutması anlamında bu tip uçaklarda. Yani geri çektin lövyeyi +2800fpm'e getirdin,boşluğualıp orada bırakınca 2800fpm'i tutuyor CWS kontrol modunda. Ve gaz kollarını devamlı kontrol ediyorlarmış.BEnzer kumanda eski F28lerde de var.(freeware olarak var tavsiye ederim o da güzeldir projectfokker sitesinde)
Birde Benoit'in panellerinde fonksiyonel bir faiure paneli vardır


Benoit'in AFG'de (avsimde de var) CAravelle'side çok güzeldir.
sanal pilot'da A300B4 diye bir arattır orada bhsetmiştk uçaktan INS de geçiyor olması lazım.
Hakan"737"Güven