PMDG 738 vertical speed problemi

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
bguler
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: 17 Jul 2011, 13:10
Name: Bahadir Guler
PID: 4583

PMDG 738'de ornek 300KIAS suratte iken FL190'dan 280 icin LVL CHG verdigim zaman ucak once 6-7 saniye burnunu iyice dikiyor 6000-7000 fpm'lere kadar cikiyor hiz dusmeye baslayinca geri 1000-2000 fpm'lere geri geliyor. Ucagi max yukledim 6-7 bin olmasa da bu sefer 3-4bin fpmlere cikiyor. Dusuk suratte veya ucak hafifken bir dereceye kadar anlayabiliyorum ama yuksek suratte ve ucak tam yukluyken bu nasil oluyor bir anlam veremedim. Fikri olan var midir?

Tesekkurler,

B.Guler
PID 4583
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

PMDG nin 737 yi ne kadar iyi modelleyebildiği tartışılır, bu ayrı konu ancak, LVL CHG nin mantığı, en kısa sürede verilen seviyeye yükselmek yada alçalmak zaten. Yani sistemin işleyişi doğru. 190 dan 280 tırmanmak için aynen yazdığınız şekilde taakat maksimum yapılarak (geçerli olan moda göre) hız düşmeye başlayana kadar burnu diker ve çıkabildiği max varyo ile tırmanır.
Ancak dediğim gibi PMDG nin aerodinamik (uçuş dinamikleri) açısından modellemesi çok doğru değil. Bunu gerçek kaptanlarımıza sorabiliriz, herhangi bir doluluktaki uçak için verilen parametrelerde hangi varyo ile tırmanır bilemiyorum. Ancak bu yüksek varyo sizi rahatsız ediyorsa, LVL CHG yerine V/S ile tırmanabilirsiniz. Hatta zaman zaman eğer kokpit yoğun değil ise bunu manuel bile yapıyorum ben. FL280 girildikten sonra, V/S ile seçtiğim varyoyu, uçak tutunamayarak hız kaybetmeye başlayana kadar arttırıyorum. Bir nevi LVL CHG nin yaptığı iş aslında.
FlyTHY IT Manager
bguler
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: 17 Jul 2011, 13:10
Name: Bahadir Guler
PID: 4583

Ilker kaptanim dogrudur LVL CHG verildigi zaman ucagin boyle tepki vermesi beklenir ama gercekte varyonun da bir siniri olmasi lazim diye dusunuyorum. Yani; gercekte ucak hafifiken CLB thrust durumunda A/P un ucaga 6000 fpm varyo verecegini dusunemiyorum.

Ben de dediginiz gibi LVL CHG kullanmadan V/S ile tirmaniyorum ancak gercek durum boyle olmasa gerek.

Gercek kaptanlarimizdan buna aciklik getirebilecek olan var midir? Boyle bir durumda ucagin max varyosu ne olmaktadir? Acaba LVL CHG verildiginde varyo belli bir siniri asiyorsa A/P V/S'e donerek CLB thrusttan cikmakta ve SPD HLD olacak sekilde takati ayarlayarak izin verilen max varyo fillan ile mi tirmanmaktadir?

Tesekkurler.,

B.Guler
PID 4583
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

Herkese merhabalar,
Ozer Yetistiren kaptan ile gecen yil Airex fuarinda bu konuyu konusmustuk belki kendisi de hatirlar.
Pmdg nin aerodinamik etkileri ve ucus dinamigi birz hatali. Bunu anlamak icin aslinda biraz farkli modelleri kullanmak yeterli bile. Uzun sure havada takatsiz suzulebilen bir ucak fs9 da. Tirmaista da cok yuksek varyolari var dediginiz gibi anlik da olsa. Ozer kaptan bunun boyle olmadigini, gercekte gazlari aldiginizda hemen ucagin derin bir cokuse girdigini, suratin dustugunu soylemisti.
Ucuslarimda ben genelde v/s yi tercih ediyorum bu yuzden.
Keyifli ucuslar...
EM002
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 12 May 2007, 00:28
Name: Ozer YETISTIREN
PID: 2378
Location: ISTANBUL

Selamlar,

Her ne kadar artik 737lerde ucmuyorsam da biraz olsun hatirliyorum :)) Evet Ugur ile konustugumuz gibi halihazirdaki pmdg modellemesi gayet basarili olmasina ragmen bazi yonleriyle tam olarak 738'i yansitmadigini dusunuyorum, ozellikle path alcalmalarinda. Yukarida anlatilan durumdaki yasananlari tam olarak anlamadim ancak Level Change'e basildigindaki pencerede acilan surati arttirirsak bu asiri varyonun onune gecebiliriz, VS ile yapilan tirmanislarda ucagin o surati o varyo ile devam ettiremeyecegi gercegini de goz ardi etmemeliyiz...

Keyifli ucuslar dilerim.

Ozer YETISTIREN
Post Reply

Return to “Training Lounge”