Overhead

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Post Reply
flywith737
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 28 Mar 2011, 21:21
Name: Cem Dogan
PID: 3012

Sayın hocalarım.Size bir konuda daha danışmak istiyorum.737 overhead panelde


engine switchlerde GRD OFF CONT FLT şeklinde 4 ayrı seçenek var GRD yi motor çalıştırıken kullanıyoruz ama diğerlerini pek çözemedim.Yardımlarınızı bekliyorum.
Sevgilerimle...
Image
User avatar
THY4388
Junior Member
Junior Member
Posts: 97
Joined: 04 Feb 2010, 11:07
Name: Mustafa KOSAR
PID: 4388
Vatsim ID: 1104709
City: Kocaeli
Location: Kocaeli
Contact:

(1) ENGINE START Switches
GRD – (Use for engine starts on ground)
opens start valve
closes engine bleed valve
for ground starts, arms selected igniter(s) to provide ignition when engine start lever is moved to IDLE
for inflight starts, arms both igniters to provide ignition when engine start lever is moved to IDLE
releases to OFF at start valve cutout.

OFF – ignition normally off
CONT – provides ignition to selected igniters when engine is operating and engine start lever is in IDLE
FLT – (Use for inflight engine restart) provides ignition to both igniters when engine start lever is in IDLE.
(2) Ignition Select Switch
IGN L – selects the left igniter for use on both engines.
BOTH – selects both igniters for use on both engines.
IGN R – selects the right igniter for use on both engines
Mustafa KOŞAR
Senior First Officer
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Biraz daha açmak gerekirse;
737 lerde her motorda iki adet ateşleyici vardır. Biri sağ, biri sol. (R,L)
Bunları buji gibi düşünebiliriz. Gelen yakıtı ateşlemek için kullanılıyor.
Aslında normal çalışmada ateşlemeye ihtiyaç olmaz, çünkü zaten motorlar devamlı yakıtla beslendiğinden yanma odası hiç sönmez.
Ateşleyicilere, ilk çalıştırmada ve havada motor flame-out olursa tekrar çalıştırmak için ihtiyaç duyarız.
L ve R ateşleyicileri, biri sağ biri sol motorda demek değildir. Her bir motorda da iki adet bulunur. Tabiki bir çok sistemde olduğu gibi birbirlerinin yedekleri olarak görülebilir.

Kaptanımızın yazdığı gibi, GRD ve FLT yerde ve havada motor çalıştırmak için kullanılır.
Ayrıca iniş kalkış türbülans gibi durumlarda, eğer motorun flame-out olma ihtimali varsa yada flame-out durumu risk oluşturacak ise, CONT seçilerek, motorlar çalıştığı halde ateşleyicilerin de çalışması sağlanabilir ki, flame-out durumunda hemen tekrar ateşleme sağlansın.

GRD ve CONT, sadece seçilmiş olan ateşleyiciyi çalıştırırken, FLT her iki ateşleyiciyi aynı anda çalıştırır.
FlyTHY IT Manager
flywith737
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 28 Mar 2011, 21:21
Name: Cem Dogan
PID: 3012

Açıklayıcı cevaplarınız için çok teşekkür ederim değerli kaptanlarım ama yazmayı unuttuğum bir soru daha var onuda burada belirtmek istiyorum.Yaw Dampaerin altında navigation VHF NAV IRS switchler ve bunlarında altında Displays Source Auto Control panel switchleri var.Peki bunlar ne işe yarar?Geçen günkü uçuşumda bunları biraz kurcaladım ama değişen birşey olmadı Teşekkürler..
Image
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

flywith737 wrote:Açıklayıcı cevaplarınız için çok teşekkür ederim değerli kaptanlarım ama yazmayı unuttuğum bir soru daha var onuda burada belirtmek istiyorum.Yaw Dampaerin altında navigation VHF NAV IRS switchler ve bunlarında altında Displays Source Auto Control panel switchleri var.Peki bunlar ne işe yarar?Geçen günkü uçuşumda bunları biraz kurcaladım ama değişen birşey olmadı Teşekkürler..
Teknik olarak yukarida gibi FCOM (Vol2) kopyalayip yapistirmak size cok yardimci olmaz.

Basitce soyle aciklayim...

Ucakta Kaptan ve F/O sistemleri genelde farkli yerlerden beslenir. Eger birinin sistemi giderse, diger sistem her 2 kismi tek taraftan calismasini saglar.
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”