Soru 1. Chartlar hangi sirada olmali

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
hunsac
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 01 Mar 2009, 01:16
Name: Hasan Unsac
PID: 212
Location: Doha / QATAR

Degerli arkadaslar,
Bir ufak soru da ben sorayim
"LTBA da Gate'de pushback'e baslayacak ve LTAI'ye gidecek bir trafikde pilotlar chartlari hangi sirada olmak uzere siralamalidir?" (en ustten en alta)
Hasan Unsac
TRVACC 7
CPL MEL
Eur-Exeminer C3
User avatar
THY1592
Officer
Officer
Posts: 436
Joined: 29 May 2006, 14:52
Name: Erman PILICOGLU
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
City: Ankara
Location: Turkey

** 10-9B - 10-9 - 10-3 (kalkış SID göre A,B,C..K,L gibi) - L-15 Enroute Chart - 10-2 (STAR A,B,C...) - 11 (ILS için )-13 (VOR için) - 10-9 - 10-9A

Saygılarımla
Image
hunsac
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 01 Mar 2009, 01:16
Name: Hasan Unsac
PID: 212
Location: Doha / QATAR

Erman Hocam,
Chartlari numaralari ile bilmeyenler icin adlariyla yazarmisin ltf
Hasan Unsac
TRVACC 7
CPL MEL
Eur-Exeminer C3
User avatar
THY1592
Officer
Officer
Posts: 436
Joined: 29 May 2006, 14:52
Name: Erman PILICOGLU
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
City: Ankara
Location: Turkey

**10-9B PARKING STANDS
**10-9 AIRPORT
**10-3 SID CHART (Departure)
**L-15 ENROUTE CHART (Türkiye havasahası )
**10-2 STAR (Arrival )
**11 ILS yaklaşma chartı ( pist durumuna göre 1 1A 2 2A.... )
**13 VOR yaklaşma
**10-9 AIRPORT
**10-9A PARKING STANDS

Saygılarımla
Image
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Bir süredir yoğunluktan dolayı eğitim köşemize bakamamıştım. Çok değerli büyüğümüz Sn. Hasan Ünsaç hocamızın sormuş olduğu soruları görünce çok sevindim. Elleri dert görmesin. Aynı şekilde forumlarımızı dikkatle takip edip bilgi ve tecrübesini her fırsatta kalıcı hale getiren Hakan Güven, Erman Piliçoğlu hocalarımıza da ayrıca teşekkür etmek isterim.

Ben basılı harita kullanmadığım için (acrobat reader programını açık tutarım), yukarıda bildirilmiş olan tüm chartların ilgili sayfa numaralarını bir kenara not ederim. Çünkü sonradan bulması zor oluyor. Bazen 90-100 sayfa şeklinde hazırlanmış chartlar olabiliyor. Bir kenara not alıp gerektiğinde acrobat reader'ın page bölümüne numarayı yazıp enter'a basmak işi oldukça kolaylaştırıyor.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Yukarıda Fatih Koz hocamın ismini zikretmeyi unutmuşum, ne hikmetse EDIT seçeneğinini de kullanamadım. Kendisine de diğer sorulara ders niteliğinde vermiş olduğu cevaplar için çok teşekkür ederim.
Lead me, follow me or get out of my way !
hunsac
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 01 Mar 2009, 01:16
Name: Hasan Unsac
PID: 212
Location: Doha / QATAR

Sevgili Erman Hocam,
Comm failure icin verdigin cevap acaba bu chart sirasini degistirirmi?
Hasan Unsac
TRVACC 7
CPL MEL
Eur-Exeminer C3
User avatar
THY1592
Officer
Officer
Posts: 436
Joined: 29 May 2006, 14:52
Name: Erman PILICOGLU
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
City: Ankara
Location: Turkey

Sn Hocam;
Comm Failure durumunda 10-1P1 AIRPORT BRIEFING (ARR) chartnı alırız sanırım.Burada alan için hazırlanmış RF Procedure göre inişimizi yapıyoruz..Benim cevap ile biraz ilgisi yok gibi :):)
Saygılarımla
Image
Post Reply

Return to “Training Lounge”